Citat:
Ursprungligen postat av
Justee93
Tycker det är kul att hon alltid tjatar om att ”borde hon aldrig få skaffa fler barn” om hon separerat. Det handlar ju för fan inte om det!!!! Kan någon banka in detta i hennes huvud? Vill skriva till henne att ” Alternativet kunde vara att inte skaffa barn efter en månad med varje kille. Då KANSKE möjligheten finns att man känner varandra tillräckligt bra så att man int gör slut PGA ATT MAN INT KÄNNER VARANDRA!!” Och då är allas invädning ”man kan göra slut efter 10 år också”. Jo men visst! Men då kanske man ändå har gett förhållandet och barnet rätt förutsättningar. Du känner personen du skaffar barn med, du vet din partners bra och dåliga sidor. Då vet du om du kan leva me den personen. Efter en månad vet man inte ett skit om personen (hey han ljög ju då om körkortet t.ex) och klart risken är större att man separerar då man inte känner personen. Orkar inte med denna idiotism.
Precis! Det handlar inte om att man aldrig får skaffa fler barn om det tar slut, utan det handlar om att ta sitt ansvar och inte bli gravid efter typ 1 månad in i förhållandet. Det hade varit skillnad om hon gick in i ett förhållande, väntade med att presentera killen för sina barn, vänta med att skaffa nya barn (som hon sa att hon skulle vänta med) och låta det ta tid helt enkelt. Problemet är att hon stressar in i nya förhållanden, låter Tindra (och nu även Juvelia) träffa dem nya killen typ direkt och sen blir gravid direkt