2021-10-15, 13:53
Avslutad
Vilken är er uppfattning eller erfarenhet av hur pedofiler typiskt sett är, beter sig och gör. Att pedofilen främst är en man är väl givet men i övrigt; var i samhället hittar man honom, fritidsintressen, hur beter han sig, psykiatrisk diagnos, vanor, ålder...

Pedofila handlingar kan begås av alla men hur känner man igen pedofiler, dvs personer som har syfte, läggning och blir kåta av och kära i barn (flickor och/eller pojkar). Vilka är deras kännetecken och hur känner man igen dom? Vad anser ni?
Senast redigerad av Striktsvensk 2021-10-15 kl. 14:05.
Citera
2021-10-15, 13:55
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Striktsvensk
Vilken är er uppfattning eller erfarenhet av hur pedofiler typiskt sett är, beter sig och gör. Att pedofilen främst är en man är väl givet men i övrigt; var i samhället hittar man honom, fritidsintressen, hur beter han sig, psykiatrisk diagnos, vanor, ålder...

Enligt gängse definition/uppfattning kan pedofila handlingar begås av alla men hur känner man igen pedofiler, dvs personer som har syfte, läggning och blir kåta av och kära i barn (flickor och/eller pojkar). Vilka är deras kännetecken och hur känner man igen dom? Vad anser ni?

Det är i min mening helt omöjligt att avgöra.
Citera
2021-10-15, 13:57
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Han, pedofilen, står garanterat och viftar med en sådan flagga du har på avataren. Håll utkik efter sådana.
Citera
2021-10-15, 13:57
Medlem
blomplantfans avatar
Leta bland bögar och andra störda individer, finns nog en hel del barnknullare i dessa kretsar.
Citera
2021-10-15, 14:03
Medlem
Citat:

Pedofila handlingar kan begås av alla men hur känner man igen pedofiler, dvs personer som har syfte, läggning och blir kåta av och kära i barn (flickor och/eller pojkar). Vilka är deras kännetecken och hur känner man igen dom? Vad anser ni?
En iakttagelse jag har gjort är att de ofta är extremt trevliga. Jag möter dem ibland i mitt arbete men jag jobbar inte på rättspsyk utan i den "vanliga" psykiatriska slutenvården och träffat dem inte jätteofta.

För mig är det ändå svårt att knyta an till dessa patienter då man vet att de begått övergrepp på barn, även om de är trevliga.
Citera
2021-10-15, 14:09
Medlem
u.chesters avatar
Jag skulle vilja föreslå att du tar en ordentlig titt i spegeln så förstår du hur de ser ut. Komplettera med en selfie så är du good to go i ditt sökande.

Citera
2021-10-15, 14:18
Medlem
De visar stolt upp samma flagga som du har som profilbild. Förutom det så är säkra tips att spana inom Centerpartiet och RFSL.
Senast redigerad av Reiwa 2021-10-15 kl. 14:21.
Citera
2021-10-15, 14:19
Medlem
jesussugers avatar
Citat:

Har ju vart ganska många fall nu med kvinnliga pedofiler

Fråga Centerpartiet dom verkar ju ha en del pedofiler i sitt parti där kan du nog få en del info hur dom är osv.
Citera
2021-10-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
De visar stolt upp samma flagga som du har som profilbild. Förutom det så är säkra tips att spana inom Centerpartiet och RFSU.
Du menar nog RFSL?
Citera
2021-10-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du menar nog RFSL?

Ja, mitt misstag. Korrigerat det nu.
Citera
2021-10-15, 14:26
Medlem
BoxInBags avatar
Som den här pedofilen:

https://youtu.be/RHiCJRWbanU

Fallet lades ner pga bristande bevisning, men han är 100% skyldig och 100% pedofil.
Citera
2021-10-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, mitt misstag. Korrigerat det nu.
Lätt att blanda ihop de där förkortningarna.

Jag vill också passa på och nämna att jag inte egentligen har något emot pedofiler (det är heller inte olagligt att vara pedofil) men jag tycker att övergrepp på barn är avskyvärt. Även om jag gjort mig ett namn som HBTQ-vänlig i andra diskussioner.

Den rågången är viktig att påpeka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in