Citat:
Ursprungligen postat av
Arn
Jag har ett sötsug, behöver inte vara socker, bara något sött som har noll eller nästan noll kalorier.
Jag har klarat mig superbra på sukralos hur länge dom helst utomlands. Vill bara se vad dom finns har hemma, annars tar jag sukralos för 155kg/100g som jag hittade på bulk.com/se/
Ville bara se om någon kände till något bättre och billigare

Sackaros kommer aldrig göra nått åt ditt sötsug.
Men stevia är en som ger en del av det du efterfrågar, och den går odla själv och finns och köpa och helst i ren form om än raffinerat.
Raffinerat blir ju det aldrig om du odlar själv och sen blir allt grönt också, men det är ju bara en färg och om an klarar det.
Vill du göra nått åt ditt sötsug, så är mitt råd att du avgiftar dig och sen slutar med sötsaker och sen begränsar kolhydratintagen.
Man behöver inte gå LCHF för detta, men man får se över sitt intag och det finns mycket som triggar sötsug i maten som inte ens ses som socker och det får man adressera om man gör detta.
Själv har jag för tillfället i alla fall inte ätit mcyket socker på par år nu.
Jag insåg en sak med socker och det är att det ger bara tillfredsställelse när det är i munnen, och går aldrig mätta, eller ja, mer än att mätta en med faktiskt mättnad.
Och det finns en fördel med att äta socker sällan, det är att man njuter så mycket mer de få ggr man äter socker, och det är en del av sockret lömskhet att få dig äta mer och mer pga det är så "gott".
Man likställer socker med kokain tom och att man bara vill ha mer och mer, och man fick möss att gå över elektriska golv och enbart för de ville ha sockret på andra sidan.