2021-10-14, 14:49
Medlem
Sven.Abdullahssons avatar
Hade skånska hantverkare i lägenheten. Den ena sa "negern" helt ogenerat. Negern hit och negern dit. Han menade en svart man vars lägenhet de hade varit inne i tidigare. Sedan läste jag en tråd skapad av en skåning där han säger att skåningar är mer ariska än andra svenskar (och därför har ett högre värde). Det är mycket rasistiskt.

Frågeställning: Är skåningar mer rasistiska än andra svenskar? Kanske majoriteten av användarna på Flashback är skåningar och att det förklarar varför det finns så mycket rasism här? Är skåningar mer rasistiska på grund av lägre intelligens?
Citera
2021-10-14, 14:52
Medlem
Det är min uppfattning, personligen bor jag i Skåne och om jag inte minns fel så är det just i Skåne majoriteten av SDs röster kommer ifrån. Mentaliteten i Skåne är inte riks svensk, utan snarare en märklig blandning mellan dansk och halvsvensk.

Trivs väldigt bra här, trots att jag inte kommer ifrån Sverige. Intellektet i Skåne jämförs som rättvisast mot Danmarks, jag har träffat många intellektuella individer och tror inte att medel IQn skiljer sig ifrån andra delar av Sverige, inte i den mån att det påverkar(1-2 poäng).

Uppfattar skåningar som mer rationella och logiska än övriga svenskar, möjligtvis är det i övriga Sverige som intelligensen sviktar.
Senast redigerad av testocyp 2021-10-14 kl. 14:54.
Citera
2021-10-14, 15:01
Medlem
Afghanpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Abdullahsson
Hade skånska hantverkare i lägenheten. Den ena sa "negern" helt ogenerat. Negern hit och negern dit. Han menade en svart man vars lägenhet de hade varit inne i tidigare. Sedan läste jag en tråd skapad av en skåning där han säger att skåningar är mer ariska än andra svenskar (och därför har ett högre värde). Det är mycket rasistiskt.

Frågeställning: Är skåningar mer rasistiska än andra svenskar? Kanske majoriteten av användarna på Flashback är skåningar och att det förklarar varför det finns så mycket rasism här? Är skåningar mer rasistiska på grund av lägre intelligens?
Är det låg intelligens att säga neger?
Det är ju så vårt språk är format, neger är helt korrekt.
Att du inte frågade Skånemannen, men du va nog bra skraj tror jag.
Citera
2021-10-14, 15:12
Medlem
Brajias avatar
HAHAHA!

Skåningar är inte svenskar.
Citera
2021-10-14, 15:16
Medlem
kyrkstockens avatar
Skåningar är inte mer rasister. Däremot är de mer frispråkiga generellt. Det märktes direkt när jag flyttade hit.
Dessutom finns en väldigt stark känsla av att man är skåningar och inte svenskar.
Citera
2021-10-14, 16:12
Medlem
Citat:

Nej, jag tror faktiskt inte det.

Däremot har uppsvenskar något slags behov att alltid hacka på skåningar. Inte minst vad gäller språk och ordval.

Att anklaga en specifik folkgrupp för lägre intelligens är dock rasism.
Citera
2021-10-14, 20:16
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:

Vad är rasism, enligt dig?
Citera
2021-10-14, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det är min uppfattning, personligen bor jag i Skåne och om jag inte minns fel så är det just i Skåne majoriteten av SDs röster kommer ifrån. Mentaliteten i Skåne är inte riks svensk, utan snarare en märklig blandning mellan dansk och halvsvensk.

Trivs väldigt bra här, trots att jag inte kommer ifrån Sverige. Intellektet i Skåne jämförs som rättvisast mot Danmarks, jag har träffat många intellektuella individer och tror inte att medel IQn skiljer sig ifrån andra delar av Sverige, inte i den mån att det påverkar(1-2 poäng).

Uppfattar skåningar som mer rationella och logiska än övriga svenskar, möjligtvis är det i övriga Sverige som intelligensen sviktar.

Du har helt rätt min vän.
Som skåning kan jag bara intyga att det stämmer det du säger.

Jag ser mig personligen med som skåning än som svensk. Jag skulle dessutom också vill jag säga att jag tror faktiskt intelligensen är högre här nere än övriga Sverige.
Vi har en förmåga att kunna se saker för vad de är.
"Vi kallar en spade för en spade och inget grävinstrument."

Jag tror inte att skåningar är direkt mer rasistiska en övriga Sverige. Men jag tror att vi är mer öppna om det. Vi vågar säga det som ni andra vill säga men som inte ni vågar.

Vi är vana vid att säga neger när det är en neger. Jag vet inte varför man ska på något sätt lägga någon värdering i det? Övriga Sverige blir helt chockade när en skåning säger detta???

Sedan ni alla som säger att Skåne tillhör Danmark och att ni ska gräva loss Skåne från Sverige - Det får ni gärna göra jag tror att majoriteten av skåningar faktiskt vill samma sak. Övriga Sverige har inte gjort annat än tillfoga Skåneland olycka.

Det som speciellt Stockholmare inte förstår är att Skåne klarar sig utmärkt utan övriga Sverige. Men övriga Sverige speciellt Stockholm skola få ganska mycket mer problem utan Skåne och dess bördiga slätter.
Citera
2021-10-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3
Du har helt rätt min vän.
Som skåning kan jag bara intyga att det stämmer det du säger.

Jag ser mig personligen med som skåning än som svensk. Jag skulle dessutom också vill jag säga att jag tror faktiskt intelligensen är högre här nere än övriga Sverige.
Vi har en förmåga att kunna se saker för vad de är.
"Vi kallar en spade för en spade och inget grävinstrument."

Jag tror inte att skåningar är direkt mer rasistiska en övriga Sverige. Men jag tror att vi är mer öppna om det. Vi vågar säga det som ni andra vill säga men som inte ni vågar.

Vi är vana vid att säga neger när det är en neger. Jag vet inte varför man ska på något sätt lägga någon värdering i det? Övriga Sverige blir helt chockade när en skåning säger detta???

Sedan ni alla som säger att Skåne tillhör Danmark och att ni ska gräva loss Skåne från Sverige - Det får ni gärna göra jag tror att majoriteten av skåningar faktiskt vill samma sak. Övriga Sverige har inte gjort annat än tillfoga Skåneland olycka.

Det som speciellt Stockholmare inte förstår är att Skåne klarar sig utmärkt utan övriga Sverige. Men övriga Sverige speciellt Stockholm skola få ganska mycket mer problem utan Skåne och dess bördiga slätter.

Helt rätt. Norrland skulle också klara sig utmärkt som eget land. Kanske dags att sluta släpa på mellansverige - de får börja klara sig själva.
Citera
2021-10-14, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Helt rätt. Norrland skulle också klara sig utmärkt som eget land. Kanske dags att sluta släpa på mellansverige - de får börja klara sig själva.

Helt rätt av även Norrland!

Jag skulle absolut stötta det förslaget om även Norrland ville bli en egen region eller provins.
Hade Norrland stängt av tillgången på vatten El och järnmalm så skulle inte Sveriges BNP se lika bra ut.

Skogen och Malmen kommer från Norrland.

Det är därför jag alltid har sagt att Söder och norra Sverige kommer alltid att klara sig.
Men jag vet faktiskt inte hur Stockholm annars skulle klara det med sin spetskompetens inom.... Genusvetenskap eller någonting.

Det är helt enkelt dags att de börjar stå på egna ben och arbeta. Det är inte bara suga ut övriga landsdelar.
Citera
2021-10-15, 09:00
Medlem
Pusts avatar
Landskapet Götaland har alltid varit det starkaste "nazistfästet" i Sverige. Framförallt då Småland, Västra Götaland och möjligen Skåne. Studera exempelvis vit makt-bandens ursprung och du finner att en överväldigande majoritet var från Götaland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in