Citat:
Ursprungligen postat av
testocyp
Det är min uppfattning, personligen bor jag i Skåne och om jag inte minns fel så är det just i Skåne majoriteten av SDs röster kommer ifrån. Mentaliteten i Skåne är inte riks svensk, utan snarare en märklig blandning mellan dansk och halvsvensk.
Trivs väldigt bra här, trots att jag inte kommer ifrån Sverige. Intellektet i Skåne jämförs som rättvisast mot Danmarks, jag har träffat många intellektuella individer och tror inte att medel IQn skiljer sig ifrån andra delar av Sverige, inte i den mån att det påverkar(1-2 poäng).
Uppfattar skåningar som mer rationella och logiska än övriga svenskar, möjligtvis är det i övriga Sverige som intelligensen sviktar.
Du har helt rätt min vän.
Som skåning kan jag bara intyga att det stämmer det du säger.
Jag ser mig personligen med som skåning än som svensk. Jag skulle dessutom också vill jag säga att jag tror faktiskt intelligensen är högre här nere än övriga Sverige.
Vi har en förmåga att kunna se saker för vad de är.
"Vi kallar en spade för en spade och inget grävinstrument."
Jag tror inte att skåningar är direkt mer rasistiska en övriga Sverige. Men jag tror att vi är mer öppna om det. Vi vågar säga det som ni andra vill säga men som inte ni vågar.
Vi är vana vid att säga neger när det är en neger. Jag vet inte varför man ska på något sätt lägga någon värdering i det? Övriga Sverige blir helt chockade när en skåning säger detta???
Sedan ni alla som säger att Skåne tillhör Danmark och att ni ska gräva loss Skåne från Sverige - Det får ni gärna göra jag tror att majoriteten av skåningar faktiskt vill samma sak. Övriga Sverige har inte gjort annat än tillfoga Skåneland olycka.
Det som speciellt Stockholmare inte förstår är att Skåne klarar sig utmärkt utan övriga Sverige. Men övriga Sverige speciellt Stockholm skola få ganska mycket mer problem utan Skåne och dess bördiga slätter.