Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2022-02-06, 12:39
Medlem
Zaxxon64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
Passet funkar via att kontrollera ditt id mot qr koden. Så ett enkelt sätt att komma runt det är att kopiera någons qr kod som har samma namn eller att byta namn till samma som du kopierat och skaffa ett nytt id.
Fast nu lagras inte bara namnet utan även födelsedata i form av dag/månad/år..
Citera
2022-03-22, 17:42
Medlem
Qr-koden är bara lagrad i mobilen likt ett foto, därför måste man visa id kort samtidigt. Så det fungerar även utan internet. Information är lagrad i själva Qr bilden, enkelt egentligen. Man borde kunna göra en egen Qr kod med rätt kunskap och teknik.

Hjälpte min hustru med sitt vaccinpass. Qr-koden skrevs ut från PC, sedan scannade man in den i appen för vaccinpass.

Om id inte kontrolleras så kan man tex ha sin hustrus Qr-kod.

Sett i utlandet på TV, etc, när man gick in i affärer etc, ingen ID kontroll, bara scanna Qr koden.

(Vaccinbeviset hämtades i min myndighetspost.)
Citera
2022-03-31, 12:56
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Qr-koden är bara lagrad i mobilen likt ett foto, därför måste man visa id kort samtidigt. Så det fungerar även utan internet. Information är lagrad i själva Qr bilden, enkelt egentligen. Man borde kunna göra en egen Qr kod med rätt kunskap och teknik.

Hjälpte min hustru med sitt vaccinpass. Qr-koden skrevs ut från PC, sedan scannade man in den i appen för vaccinpass.

Om id inte kontrolleras så kan man tex ha sin hustrus Qr-kod.

Sett i utlandet på TV, etc, när man gick in i affärer etc, ingen ID kontroll, bara scanna Qr koden.

(Vaccinbeviset hämtades i min myndighetspost.)

Ja, givetvis kan du ha någon annans QR-kod om kontrollanten inte jämför namn/etc med id-handling. Enligt samma princip kan du ju låna din frus körkort och hoppas att polisen inte jämför fotot med ditt ansikte och läser namnet på körkortet... går det så går det, går det inte så blir det svårt att förklara varför du som man heter "Ingrid Svensson" och är betydligt skäggigare i verkligheten än på bilden...
Citera
2022-05-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Nja, om den som kollar är ordentlig så fungerar det inte, då får du i så fall fejka allt ifrån en digital brevlåda och framåt. Och du gör dig skyldig till urkundsförfalskning om någon upptäcker.

Bötesbrott.. hellre de än att ta i sig ett biologiskt vapen.. gå in på Youtube skriv paul rand and fauhci hör av han anklagar Fauchi för
Citera
2023-02-03, 06:56
Medlem
Ungefär ett år sedan tråden var aktiv med vettigt innehåll (de senaste inläggen räknar jag inte dit).
Nu verkar vaccinpass mer eller mindre ha dött ut, som tur är. Eller ligger vi fortfarande i riskzonen för att de återinförs?
Har det kommit fram något nytt om krypteringsnycklarna, finns det någon säker metod för att fejka en giltig QR-kod ännu?
Citera
2023-02-03, 15:48
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasistmotrassar
Bötesbrott.. hellre de än att ta i sig ett biologiskt vapen.. gå in på Youtube skriv paul rand and fauhci hör av han anklagar Fauchi för
Bötesbrott? Urkundsförfalskning har fängelse i straffskalan. I Sverige så är det väl inga platser man behöver Covidbevis på längre men jag skulle inte villa torska i amerikanska immigrationskontrollen med ett falskt Covidbevis. Vill man inte ta vaccinet så får man helt enkelt avstå från sådana resor.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in