Ja, tyvärr tyder det på en norrbagg som fått psykbryt.
Pilbåge är inte helt lätt att hantera och mest troligtvis för avancerat för någon från sydligare breddgrader att klara av.
Men visst håller jag tummarna ändå för att det är en musse!
Jag tänkte direkt på det danska pilbåge proffset Lars Andersen - a new lever of archery video. Lars total slaktar med sin pilbåge. https://youtu.be/BEG-ly9tQGk
Han Lars var helt sjuk. Tönt, men riktigt sjuk!
Lars hade definitivt lämnat mer än 7 offer efter sig. Men då förstår man iaf hur möjligt det är att döda med pilbåge. Tack för video.
Det är väl som vanligt ett utvidgat självmord. Suicide by cop. Någon som är trött på livet och hatar hela välden. Skall dra med sig några personer i döden. Det var ju inte länge sedan vi hade ett liknande motiv vid ett attentat i Göteborg.
Jag är inte expert men skjutit lite med jaktbåge. Om det nu är 7 döda så kan vederbörande skjuta båge ganska så bra. Eller knivmördat då.
Nån norrbagge som kan berätta vad det är för typ av område det är? Nice eller norskt miljonprojekt? En del industri vill jag minnas.
Om det vore invandrare bara skulle väl motivet klarna en hel del?
I teorin ja. Men jag har svårt tro att att det är motivet. Den typen av terror är ofta mer riktad. Här verkar det som att GM mer planlöst gått omkring. Exempelvis Coop är väl antagligen inte en plats man går till för att ha ihjäl personer tillhörande minoritetsgrupper.
Det är väl som vanligt ett utvidgat självmord. Suicide by cop. Någon som är trött på livet och hatar hela välden. Skall dra med sig några personer i döden. Det var ju inte länge sedan vi hade ett liknande motiv vid ett attentat i Göteborg.
Det har den senaste tiden varit flera allvarliga våldshändelser, skjutningar, mord i och runt Oslo (inte relaterat till denna händelse kan antas), men många norrmän är nu lite chockade.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!