Citat:
Ursprungligen postat av
realnigga
Slutade fenomenet efter att du tog risperidon?
Jag har själv tidigare varit tvångsdoserad med risperdal. Under den tiden upplevde jag dock samma fenomen, t.ex höll läkaren två tabletter i handen som skulle ordineras till mig och i ett ögonblick var det bara en tablett i hennes hand.
Nja, fenomenet med text som byttes ut kvarstod efter att jag började på 10mg om dagen, en tablett.
Kunde läsa texter och ett ord i periferiseendet kunde plötsligt stå ut och ha ett väldigt kraftigt budskap eller påstående, men det var aldrig samma ord som faktiskt stod där när jag reagerade och tittade dit.
Däremot blev jag ganska fort, efter bara någon dag, mildare i humöret, mer fokuserad och allmänt lättare att ha att göra med.
När jag tidigare kände som att mina tankebanor var ett virrvarr av nystan där jag inte visste var de avklippta bitarna började och slutade så var det nu istället som att jag hade bara en eller två trådar åt gången som jag enkelt kunde följa. Fick lättare att somna på kvällarna också.
Fenomenet med texter gick över när jag hoppade upp till 30mg om dagen, men då blev jag så trött att jag inte kunde jobba och helst sov hela dagarna. Hade svårt att hålla snorren uppe och känna sexuell njutning också.
Gick ner till 20mg och hör inga röster och ser inga konstiga färger/fenomen eller så längre, och orkar jobba.