2021-10-13, 15:55
Medlem
Vi lärde känna varandra via dejtingsida och har träffats flera gånger, förre helgen umgicks tillsammans hemma hos honom.
Förra veckan vägrade jag att gå hem till honom och jag skriver anledning med ''vi ändå inte är pojkvän/flickvän'' då sade han i messenger chatten att jag är hans flickvän. Men han har inte gjort det offentligt på facebook, dessutom har han inte ens postat något om mig på fb.
I helgen när jag var hos honom märkte jag att han lämnade aldrig sin mobil utan bevakning, tog med den till toan, öppna inte den framför mig. När vi satte oss i soffan så lade han mobilen på bordet med skärmen neråt.

Han har aldrig sagt att han älskar mig, men inte jag hellre förutom en gång jag sade love you i chatten.
Han säger några ggr att han gillar mig.
Han svarar ofta med enkla ord när vi chattar med varandra trots att jag har skrivit lång text. Undantag är när han tar initiativ att prata om sex, då verkar han vara hur intresserad som hels och väldigt på.
Han frågar inte om hur mina vardagar ser ut förutom vad jag äter till lunch/middag, och ibland säger god morgon. Jag berättar själv hur dagarna ser ut för jag vill att han ska lära känna mer om mig.
Har inte träffat någon av hans kompisar eller familjmedlemmar.

Men när vi umgicks hade vi ganska trevligt(åtminstone jag känner så).

Jag vill ha något seriöst.

Vad säger ni om hans beteende?
(Förlåt för min dåliga svenska, då språket är inte mitt modersmål)
Senast redigerad av klarhimmel 2021-10-13 kl. 16:07.
Citera
2021-10-13, 15:57
Medlem
Ja det verkar ju finnas lite varningstecken. Gissningsvis vill han nog mest bara ligga..
Citera
2021-10-13, 15:58
Medlem
Tar man med mobilen har man något att dölja.
Citera
2021-10-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haagersten
Ja det verkar ju finnas lite varningstecken. Gissningsvis vill han nog mest bara ligga..
Vad ska jag göra nu?
Citera
2021-10-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosferato80
ja det tycker jag med.
men frågan är vad jag ska göra nu?
ska jag konfrontera honom nu riskerar att vi bryter upp
Citera
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosferato80

Jag tar alltid med mig telefonen på dass!
Men jag håller med.
Det låter nog tyvärr som han mest vill ligga.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klarhimmel
Vad ska jag göra nu?
Gå vidare, hitta en bättre snubbe eller bli lesbisk. Han som du umgås med nu har garanterat fler brudar på gång.
Citera
2021-10-13, 16:06
Medlem
tilsammansnus avatar
För det första, dejtingsidor är övervägande för tilfälliga kontakter. Både från kvinnliga som manliga sidan.

Öppna dig absolut inte känslomässigt innan du lärt känna honom då det innebär stor risk att du är en av många han har kontakt med. Från det du berättar anser jag att du inte känner honom och eftersom du vill ha något seriöst så är det viktigt för dig.

Fortsätt att umgås med honom med försiktighet och lär känna honom. Och förresten du verkar bedömma honom på mobilen, det är hans beteende du skall fokusera på.
Citera
2021-10-13, 16:07
Medlem
hbtq4lifes avatar
Killen vill ligga, du vet inte vad du vill.

Citat:
Vi lärde känna varandra via dejtingsida och har träffats flera gånger
Citat:
en gång jag sade love you i chatten.
Att älska nån efter ett par träffar, speciellt nån från en dejtingapp är en grov varningssignal.

Citat:
han tar initiativ att prata om sex, då verkar han vara hur intresserad som hels och väldigt på.
Nej? Allvarligt? Vet NASA om att män är intresserade av sex och gärna pratar om sex med nån som är villig att ha sex?

Citat:
Han frågar inte om hur mina vardagar ser ut förutom vad jag äter till lunch/middag, och ibland säger god morgon. Jag berättar själv hur dagarna ser ut.
Ingen bryr sig om vardagar, det är väl för fan varför ni två håller på fjantar er på dejtingappar. Prata om din vardag gör du med dina kompisar. Ingen får stånd av att höra vad du åt till frukost och hur det påverkade färgen på ditt bajs.

Citat:
För att du är ett ligg, inget annat.

Citat:
Dina känslor och verkligheten är oförenliga, se det jag skrev ovan om varningssignaler.

Citat:
Radera alla dejingappar, vänta lite... Jag ska tolka det som du egentligen menade: "Jag vill ha allt och inget och jag ska ha det med en gång och inte alls samtidigt."

Citat:
Fair play. Han är inne på en knullapp och verkar få knulla. Du och alla andra kvinnor är fria att inte ligga om männen inte lever upp till era krav.

Citat:
Din svenska är bättre än många renrasiga svennar.
Citera
2021-10-13, 16:13
Medlem
Först tycker jag att du ska lägga av med att analysera telefonvanorna för din egna skull då det är ett rätt destruktivt beteende som kan eskalera.

Sen så sa han att du va hans flickvän så bjud med honom till dina föräldrar och se hans reaktion för där har du nog svaret!
Citera
2021-10-13, 16:18
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Vi lärde känna varandra via dejtingsida och har träffats flera gånger, förre helgen umgicks tillsammans hemma hos honom.
Förra veckan vägrade jag att gå hem till honom och jag skriver anledning med ''vi ändå inte är pojkvän/flickvän'' då sade han i messenger chatten att jag är hans flickvän. Men han har inte gjort det offentligt på facebook, dessutom har han inte ens postat något om mig på fb.
I helgen när jag var hos honom märkte jag att han lämnade aldrig sin mobil utan bevakning, tog med den till toan, öppna inte den framför mig. När vi satte oss i soffan så lade han mobilen på bordet med skärmen neråt.

Han har aldrig sagt att han älskar mig, men inte jag hellre förutom en gång jag sade love you i chatten.
Han säger några ggr att han gillar mig.
Han svarar ofta med enkla ord när vi chattar med varandra trots att jag har skrivit lång text. Undantag är när han tar initiativ att prata om sex, då verkar han vara hur intresserad som hels och väldigt på.
Han frågar inte om hur mina vardagar ser ut förutom vad jag äter till lunch/middag, och ibland säger god morgon. Jag berättar själv hur dagarna ser ut för jag vill att han ska lära känna mer om mig.

Ett tecken på att nått är fel på dig om det är nått du är orolig över. Tjejer som direkt lägger ut att dom har skaffat en kille brukar oftas ha nå fel i skallen. Sett det många gånger bland bekanta på facebook och det är alltid samma tjejer. Dom träffar en kille 2 dagar senare ska allt ut på facebook och han är det bästa dom har träffat, sen går det 1 mån och förhållandet är över.
Citera
2021-10-13, 16:22
Medlem
Alltså ni har träffats några gånger... Varför skall du kika i hans mobil och ha han skriva att han älskar dig? Jävligt mysko, ni har jubjust börjat träffas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in