2021-10-13, 15:09
Bannlyst
Jag vill ha någon liten bank som har ett kontor i Stockholm som hanterar kontanter. I övrigt har jag inte så mycket krav. Jag kommer bara ha kaffepengar där (i nuläget ). Ett krav är att dom inte är kriminella, men det är kanske svårt att få till?

Bank-ID kan vara bra om det finns att få. Inte Mobilt-Bank-ID då jag varken har, eller kommer ha, någon smartphone.

Vad finns?
Citera
2021-10-13, 15:24
Medlem
Andersdamaans avatar
Handelsbanken vid Brommaplan har kontanthantering (Eller hade iaf för något år sedan)
FOREX Bank hanterar också kontanter.
ICA Banken är också ett alternativ. Då kan du sätta ta ut pengar hos flera (Om inte t.o.m alla?) av dina lokala ICA-Handlare med ditt ICA kort. Vet ej beloppsgränsen dock
Citera
2021-10-13, 16:30
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Handelsbanken vid Brommaplan har kontanthantering (Eller hade iaf för något år sedan)
FOREX Bank hanterar också kontanter.
ICA Banken är också ett alternativ. Då kan du sätta ta ut pengar hos flera (Om inte t.o.m alla?) av dina lokala ICA-Handlare med ditt ICA kort. Vet ej beloppsgränsen dock

Handelsbanken vid Brommaplan hanterar inte kontanter.

Forex har ingen bankverksamhet för inlåning idag, Forex har endast valutaväxling.

ICA Banken kan vara lämpligt för TS.

Lite OT, ICA Banken är en mångfacetterad bank, man kan till och med panta burkar på bankkontoren.
Senast redigerad av trottwell 2021-10-13 kl. 16:37.
Citera
2021-10-13, 21:42
Medlem
ica banken är bra. 7000kr kan du sätta in i veckan som mest dock. De är starkt anti bitcoin dock.
Citera
2021-10-13, 23:49
Bannlyst
Tack för svaren. Jag tänker mig dock betydligt mindre (och helst ...öh... "friare" - för sinnet om inte annat) banker än så här. Jag har ICA-banken nu, men av ...skäl... kommer jag inte ha några slantar där. Forex var okej tyckte jag. Jag hade dom innan jag tvångsflyttades till ICA-banken då dom la ner sin bankverksamhet.
Citera
2021-10-14, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JolmigtSkitsnack
Tack för svaren. Jag tänker mig dock betydligt mindre (och helst ...öh... "friare" - för sinnet om inte annat) banker än så här. Jag har ICA-banken nu, men av ...skäl... kommer jag inte ha några slantar där. Forex var okej tyckte jag. Jag hade dom innan jag tvångsflyttades till ICA-banken då dom la ner sin bankverksamhet.

Hur liten? Som Ekeby Sparbank (1 kontor och 17 anställda) fast i stockholmsområdet?
Citera
2021-10-21, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hur liten? Som Ekeby Sparbank (1 kontor och 17 anställda) fast i stockholmsområdet?

Det här är väl swedbank i fårakläder på något vis, eller?
Citera
2021-10-21, 16:35
Medlem
Sparbankerna använder samma system som Swedbank men är oftast bättre att ha att göra med, och de flesta använder nog kontanter fortfarande.

Närmaste Sparbanker till Stockholm är:
1. Rolagens Sparbank, Norrtälje

2. Sparbanken i Enköping

3. Sparbanken Rekarne, Eskilstuna
Citera
2021-10-21, 17:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag vill ha någon liten bank som har ett kontor i Stockholm som hanterar kontanter.
Funderar du på rån?
Citera
2021-10-21, 19:52
Medlem
Citat:
Det här är väl swedbank i fårakläder på något vis, eller?

De fristående sparbanlerna har samarbetsavtal kring internetbank, korttjänster och libnande med Swedbank. De är inte Swedbank (men är (eller snarare deras ägarstiftelse) ofta delägare i Swedbank)

Citat:
Ursprungligen postat av heybabariba
Sparbankerna använder samma system som Swedbank men är oftast bättre att ha att göra med, och de flesta använder nog kontanter fortfarande.

Närmaste Sparbanker till Stockholm är:
1. Rolagens Sparbank, Norrtälje

2. Sparbanken i Enköping

3. Sparbanken Rekarne, Eskilstuna

Ja, dä har du några närmre exempel.

TS, du kommer inte hitta någon 100% självständig (utan något samarbetsavtal med större bank) bank som är liten och har kontor och kontanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in