2021-10-13, 12:39
Medlem
Sparsam med Snus

Skrivet och redigerat av AnnaBooksTuttar:

Snus som inte är jätteblött, men tillräckligt blött för att ej vara snusbart:

Ta lite papper och omfamna varsamt prillan med papperet (hushållspapper fungerar perfekt).
Tryck med en svag kvinnas styrka, tänk dock på att kvinnan jobbade hårt och är i detta exempel fortfarande aktiv i sitt yrke som är fysiskt krävande.
Men hon var avsevärt svagare än sina arbetskompisar. Precis att hon klarade av jobbet. Livet var hårt för henne för hon var fattig och änka efter att barnets pappa dränkte sig i en flod.

Vidare till snuset. När du nu har tryckt som beskrivet så ska snuset åter vara snusbart, och om snuset inte var för blött (ajabaja) så ska inget papper ha fastnat.

Det funkar nog annars att tänka att ni är en svinstark 11(10?)-årig tjock kille.

Ni bör inte slänga tomma snusdosor så ni kan förvara, ja poängen är att många tar ut sitt snus alldeles för snabbt, den blöta prillan i den tomma snusdosan. Tills ni är redo att göra snuset snusbart igen.

TLDR: Ta lite papper och omfamna varsamt prillan med papperet, tryck ganska lätt, lätt kanske också funkar. Snusa prillan. Inget papper bör ha fastnat om inte prillan var för blöt. Förvara prillorna ni ska göra iordning i tom snusdosa, släng alltså inte snuset när ni tar ut det ur munnen. Många tar ut snuset för fort.
Citera
2021-10-13, 12:48
Medlem
jesussugers avatar
Ett hett tips: är snuset torrt gå köp nytt
Citera
2021-10-13, 12:55
Medlem
Barney Calhouns avatar
När du kramar ur snuset försvinner ju en del av nikotinet med vätskan du tar bort.
Bättre och enklare låta dosan stå öppen ett tag så vattnet avdunstar.
Senast redigerad av Barney Calhoun 2021-10-13 kl. 12:57. Anledning: Stavfel.
Citera
2021-10-13, 12:55
Medlem
Niggwards avatar
Låter som något konstigt knep för supersparare. Lägger du din tandtråd på tork också för att bruka igen? eller har frugan på ett toalett schema för att spara vatten?

Spottar du tillbaka munsköljet för att bruka det igen?

Snus håller fukt länge och ifall det är torrt så köp nytt eller snusa det torrt helt enkelt. Inte fan stoppar jag papper i munnen.
Senast redigerad av Niggward 2021-10-13 kl. 13:10.
Citera
2021-10-13, 14:03
Medlem
Kotties avatar
Blanda ut med äldre torrare snus (Är ju ett vanligare problem) eller låt torka lite med öppet lock.
Dumt att pressa ut nikotinet ihop med vätskan.
Citera
2021-10-13, 14:11
Medlem
xposures avatar
Onödigt komplicerat.
Vid blött snus så öppnar man dosan och sprider ut snuset försiktigt med fingrarna så att portionerna inte klumpar ihop sig.
Låt stå tills önskad torrhet.
Detta kan variera från en timme till flera.
Observera att det är lätt att få torrt snus om man låter dosan stå öppen.
Jag glömde exempelvis för så sent som för en vecka sedan att stänga locket innan jag la mig.
Vaknade upp till torrt snus.
Citera
2021-10-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
När du kramar ur snuset försvinner ju en del av nikotinet med vätskan du tar bort.
Bättre och enklare låta dosan stå öppen ett tag så vattnet avdunstar.

Utmärkt info och tips! Ska i fortsättningen låta snuset självtorka.

Om snuset är för torrt funkar det bra att lägga in tunna skivor gurka. Kolla snuset ofta dock, blir snabbt för blött
Citera
2021-10-13, 17:43
Medlem
Många i tråddn letar väl inte ens efter pantflaskor.. Nämne jag är inte fattig men noga med att inte göra av med pengar i onödan.

Köper dyra saker om det är jag verkligen vill ha. Dyr god mat osv.

Men är nog lite Ove Sundberg över mig hahahah
Citera
2021-10-13, 18:13
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBooksTuttar
Utmärkt info och tips! Ska i fortsättningen låta snuset självtorka.

Om snuset är för torrt funkar det bra att lägga in tunna skivor gurka. Kolla snuset ofta dock, blir snabbt för blött
Eftersom jag misstänker att det handlar om påssnus för din del så brukar jag köpa snussats med påsar och strunta i att sätta till vatten.
Använder dom som dom är.
Torr så man kan sova med den.
Men använder mest lössnus som jag gör själv.
4-5 kronor dosan innan höjningen.
Nu är det väl det dubbla.
Köpte på mig några satser så jag klarar mig ca 2 år.
Citera
2021-10-13, 18:15
Medlem
Fettsugnings avatar
Ett geni har sett dagen ljus.
Citera
2021-10-13, 19:17
Medlem
Blött snus, lös som påssnus lägger man ut på en ugnsplåt och in i ugnen på 50 grader med ugnsluckan på glänt 10-15 minuter

Struntar man helt i vätskan så blir nog PH konstigt
Citera
2021-10-13, 20:02
Medlem
lössnus för helvete
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto