Vad finns det för aktier eller fonder om man vill gå in hårt i energisektorn. Kan även vara bolag som tillhandahåller service eller råvaror till energibolagen då dessa antagligen kommer kunna tälja guld framöver.
Horisonten är lång, 10år ser jag inte som några konstigheter på dessa investeringar. I min väldigt begränsade investeringshistorik och kunskap kring ämnet så är jag ändå övertygad om att morgondagen tillhör elproducenterna.
Fortum har jag kikat på, bra direktavkastning men de är också väldigt nära ATH men det kanske spelar mindre roll om man tror framtiden är för dem.
Diverse uranbolag är på tapeten mest hela tiden här men det känns som de peakat, hur mycket uran behövs det egentligen till reaktorerna? Spelar det någon roll över en så lång horisont som 10år?
Förslag eller diskussion om vad man kan tänkas ta sig till om man tror att energi blir vinnaren framöver mottages tacksamt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!