2021-10-11, 17:34
Medlem
Hejsan kära flashbackare, hoppas ni har tagit det lugnt med era fredspipor och mår bra.

Flyttade ner till Spanien nyligen och var med om den värsta upplevelsen hittills på en restaurang. Jag och några tjejkompisar käkade på en ny restaurang och vi satt på uteserveringen, plötsligt började jag och min kompis "Kajsa" känna oss kissiga så vi gick in för att använda restaurantens toalett.

När vi väl kommit in i restaurangen och började gå mot toaletten frågade en gammal man bakom baren oss på engelska. Han var ägaren.

G= gammal gubbe V= Jag och min vän

G-Äter ni här?

V-Jadå, tänkte bara använda toaletten.

G- Sitter ni ute eller?

V. Ja, precis (och pekar mot vårt bord)

G: Sitter ni ute? (Vi börjar gå mot toaletten för han verkar inte förstå) hallå sitter ni här?

V: Ja det gör vi, vi sitter där ute.

G: Ute...Så ni äter här?

Jag och Kajsa tänkte mer att den gamla gubben inte förstod oss och måste varit dålig på engelska, vi gick på toa och allt var frid och fröjd till vi skulle gå tillbaka ut till vårt bor.

Vi går förbi baren

V- Hej igen, vad kostar en shot här?

G- 3 Euro

V- Tack!

Här börjar det skumma!

G- NI ÄR LÖGNARE, NI SITTER INTE ALLS HÄR DRA ÅT SKOGEN

V- Vänta nu, vad sa du?

G- Ni hörde mig, ni sitter inte alls och äter här, ni bara använder toaletten "fnys"

V- What the fuck, jo det gör vi, ifall du vill anklaga oss för det så får du mer än gärna följa med oss till vårt bord.

G- Nej tack.

Här någonstans förstod den gamle gubben att han antagligen anklagat oss för något som inte stämmer, han börjar se lite osäker ut och den yngre mannen som står bredvid honom i baren försöker bara schasa ut oss tillbaka till bordet.

Vi vände på klacken och mötte vår servitris på vägen mot bordet, vi berättade vad som skett och bad henne intyga att vi faktiskt var kunder till restaurangen till den gamle mannen.

Överlag en skum upplevelse och man blir lite förbannad.

Det slutade med att den gamle mannen skickade ut den mycket unga mannen som jobbade i restaurangen med fyra shotglas som han försökte fylla med tequila.

När jag säger "försökte" så menar jag att han skakade något otroligt mycket medans han hällde upp den, hällde säkert hälften utanför. Tyckte riktigt synd om honom, han blev utskickad för att "hantera" oss.

Men men det blev ändå ganska bra, vi bad om rabatt på notan och lämnade ett dåligt omdömde.

Vill förtydliga att jag vid detta tillfälle var 20 år gammal tjej.

Vad har ni varit med om för sjuka grejer på en restaurang eller fik?
Senast redigerad av Fantabanta 2021-10-11 kl. 18:32. Anledning: Felstavning pga naglar
Citera
2021-10-11, 17:52
Medlem
Hoppsan, förstår din förvirring nu, den gamle mannen var bakom disken och visade sig vara ägaren av restaurangen haha.
Senast redigerad av Fantabanta 2021-10-11 kl. 18:02.
Citera
2021-10-11, 17:57
Medlem
Jag beställde in en 8 cl whiskey och fick in 8 cl glas x 8 och hen ville ha betalt.
På Mallorca för länge sen.

Beställde in en pizza på krog i Italien och när den var klar kom servitören
och ställde den på utsidan av bordet men tallriken vände och jag fick hela
uppochned på byxorna, varm som satan!
Citera
2021-10-11, 18:01
Medlem
När jag beställde in svart kaffe och en mazarin, och fick svart kaffe och en halv mazarin.
Jag frågade värden vad som hänt med mitt fika, och han förklarade att det alltid var så de hade serverat mazarin här.
Det slutade med att jag gick, utan att varesig fika eller att betala.
Senast redigerad av Merkur 2021-10-11 kl. 18:12.
Citera
2021-10-11, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fantabanta
Hoppsan, förstår din förvirring nu, den gamle mannen var bakom disken och visade sig vara ägaren av restaurangen haha.
Ah, då är jag med. Tyvärr har jag nog alltid blivit vänligt bemött på fik.
Citera
2021-10-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epp1e
Så länge du läst mitt inlägg och fattat att du är pantad, så kvittar det egentligen. Din värsta upplevelse var p.g.a. dig själv.

Den sociala inkompetensen i samhället är ett förbannat virus. Skärp till dig och bete dig som en vuxen och ge fan i att ignorera restaurangsarbetare. Vi som jobbat på restaurang vet hur det är - ofta tjänar de skitdåligt och har kass levnadssituation, cheferna går minus om minsta lilla spill/svinn sker, men samtidigt måste klistra på ett falskt leende och servera gratisdrinkar till dumsvennar som inte kan bete sig och tror att de är bättre p.g.a. deras intagraminfluenserstatus och falska "gillar olika"-mentalitet.

Många fel i sådan kort text, har själv jobbat inom restaurang. Hoppas du blir kallad lögnare på alla dina kommande restaurang besök, då kan du bemöta personalen med ditt på klistrade leende, har en känsla att det inte kommer särskilt ofta naturligt.

Tack för dig.
Citera
2021-10-11, 19:28
Medlem
Den här tråden alltså...
Jag tror min sämsta upplevelse var en riktig skit-krog i Lissabon men dessvärre ingen intressant anekdot, bara vidrig mat och dålig service. Jag gläds åt att de troligen gått omkull under pandemin.
Citera
2021-10-11, 19:28
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
När du skriver "västa", menar du då värsta eller bästa?

Inget av dem passar ju in här. Att en ägare undrar om man är gäst vid ett toalettbesök är ju inget att yvas över.

En ägare som inte har koll ska överlåta jobbet till sin personal. Personligen skulle jag bli rejält irriterad om jag blev ifrågasatt som gäst om det dessutom var ägaren som ifrågasatte hade jag förmodligen lämnat om ingen ursäkt lämnats illa kvickt.

Värsta jag annars varit med om var när tjejen beställde en blodig oxfilé och fick en mer än genomstekt. Samma sak hände med den nya oxfilén och inför den tredje satte sig ägaren tillsammans med oss med ett rejält flin. Tjejer rörde inte maten utan ifrågasatte varför han hade satt sig vid vårat bord för att titta på henne när hon äter, tyckte det var pinsamt till en början men hon hade helt rätt.
Citera
2021-10-11, 20:32
Medlem
grungewhores avatar
Sämsta var på Tre Remmare på 90-talet. Jag var där med någon självutnämnd whiskykännare som var betydligt mer full än jag. Jag har druckit en maltwhisky rätt mycket, för jag brukade snylta ur farsans flaska. Det är enda anledningen jag druckit just denna maltwhisky mycket under denna period, och därför vet jag exakt hur den smakar. Min polare säger: vad vill du ha för maltwhisky, jag bjuder. Eftersom jag egentligen inte är något fan så säger jag just denna sort, och får in ett glas.

Nu ska man veta att vissa krogar på 90-talet gjorde egna shots på hemkörd brännvin. Tre Remmare var jävligt Bandidosanstruket på den tiden, så att Tre Remmare skulle dragit sig för ett sånt här tricks förvånar mig inte ett dugg. Whiskyn jag får in smakar ingenting som den ska göra. Jag påpekar detta för servitrisen, som kommer tillbaka med en halvfull flaska. Jag luktar på flaskan och hela skiten luktar helt felaktig. Det är inte den sprit som ska vara i flaskan. Hon menar förstås att hon hällt rätt sprit i mitt glas från "rätt flaska", men flaskan innehåller rent skräp.

Sedan dess beställer jag sällan eller aldrig ren sprit ute.
Citera
2021-10-11, 20:33
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
För att förtydliga så sa hon att hon nyligen flyttat ner till spanien.. Så är hon fortfarande en bortskämd fjortis, som kallar ägaren för gubbe..
pappas pengar o s v. herre gud vad man får skämmas som svensk för dessa odugliga ambassadörer.
Citera
2021-10-11, 21:43
Medlem
Beställde in tre öl, krogens kortbetalning funkade inte, dom krävde att jag skulle låna pengar av kamraterna, jag pekade på visa klistermärket, dom hotade med polisen, eftersom jag är en jobbig jävel lät jag dom ringa dit polisen som faktiskt kom och snabbt konstaterade att dom inte kunde göra något.

Under tiden beställde en kompis tre öl som han betalade kontant.

Det kändes väldigt nödvändigt allting.
Senast redigerad av rotebro-conny 2021-10-11 kl. 21:47.
Citera
2021-10-12, 02:43
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantabanta
Hejsan kära flashbackare, hoppas ni har tagit det lugnt med era fredspipor och mår bra.

Flyttade ner till Spanien nyligen och var med om den värsta upplevelsen hittills på en restaurang. Jag och några tjejkompisar käkade på en ny restaurang och vi satt på uteserveringen, plötsligt började jag och min kompis "Kajsa" känna oss kissiga så vi gick in för att använda restaurantens toalett.

När vi väl kommit in i restaurangen och började gå mot toaletten frågade en gammal man bakom baren oss på engelska. Han var ägaren.

G= gammal gubbe V= Jag och min vän

G-Äter ni här?

V-Jadå, tänkte bara använda toaletten.

G- Sitter ni ute eller?

V. Ja, precis (och pekar mot vårt bord)

G: Sitter ni ute? (Vi börjar gå mot toaletten för han verkar inte förstå) hallå sitter ni här?

V: Ja det gör vi, vi sitter där ute.

G: Ute...Så ni äter här?

Jag och Kajsa tänkte mer att den gamla gubben inte förstod oss och måste varit dålig på engelska, vi gick på toa och allt var frid och fröjd till vi skulle gå tillbaka ut till vårt bor.

Vi går förbi baren

V- Hej igen, vad kostar en shot här?

G- 3 Euro

V- Tack!

Här börjar det skumma!

G- NI ÄR LÖGNARE, NI SITTER INTE ALLS HÄR DRA ÅT SKOGEN

V- Vänta nu, vad sa du?

G- Ni hörde mig, ni sitter inte alls och äter här, ni bara använder toaletten "fnys"

V- What the fuck, jo det gör vi, ifall du vill anklaga oss för det så får du mer än gärna följa med oss till vårt bord.

G- Nej tack.

Här någonstans förstod den gamle gubben att han antagligen anklagat oss för något som inte stämmer, han börjar se lite osäker ut och den yngre mannen som står bredvid honom i baren försöker bara schasa ut oss tillbaka till bordet.

Vi vände på klacken och mötte vår servitris på vägen mot bordet, vi berättade vad som skett och bad henne intyga att vi faktiskt var kunder till restaurangen till den gamle mannen.

Överlag en skum upplevelse och man blir lite förbannad.

Det slutade med att den gamle mannen skickade ut den mycket unga mannen som jobbade i restaurangen med fyra shotglas som han försökte fylla med tequila.

När jag säger "försökte" så menar jag att han skakade något otroligt mycket medans han hällde upp den, hällde säkert hälften utanför. Tyckte riktigt synd om honom, han blev utskickad för att "hantera" oss.

Men men det blev ändå ganska bra, vi bad om rabatt på notan och lämnade ett dåligt omdömde.

Vill förtydliga att jag vid detta tillfälle var 20 år gammal tjej.

Vad har ni varit med om för sjuka grejer på en restaurang eller fik?

Jag har lyckats få en en rejäl utskällning av en servitris efter det att hon hade glömt/struntat i att servera potatisgratängen till min oxfilé.
Allt eftersom min oxfilé blev kallare och kallare, blev mina ansträngningar att få ögonkontakt med servitrisen allt mer desperata.När hon gick förbi mitt bord, reste jag mig upp och knackade jag henne försiktigt på axeln samt frågade om hon hade glömt bort mig.
Hon vänder sig om och säger att jag skall vara jävligt tacksam om hon överhuvudtaget kommer att servera mig och att jag dessutom skulle sätta mig ner och hålla käft.

Restaurangchefen tillkallades omedelbart. Jag informerade denna om att jag vägrade betala ett öre till denna skitkrog, som f.ö. precis hade fått fem stjärnor av en 'matrecensent' i SvD.
Restaurangchefen ville ge mig ett fritt återbesök.
Vill minnas att jag sa något i stil med att det fanns inte tillräckligt med pengar på denna planet som skulle kunna få mig att göra ett återbesök i detta rövhål till krog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in