Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-11, 16:45
Medlem
Hej
Har av någon anledning tappat hela itunes-biblioteket men all musik finns kvar i datorn. Nu är det som om jag aldrig använt Itunes men all musik finns kvar (mp3 osv) och lästes in utan problem. Dock finns en del spellistor å sånt som jag saknar. Fråga mig inte hur det hände

Spellistor och albumbilder finns kvar i telefonen men går det att synka från telefonen så det överförs till datorn eller kommer telefonen också att bli nollad?
2021-10-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arer
Hej
Har av någon anledning tappat hela itunes-biblioteket men all musik finns kvar i datorn. Nu är det som om jag aldrig använt Itunes men all musik finns kvar (mp3 osv) och lästes in utan problem. Dock finns en del spellistor å sånt som jag saknar. Fråga mig inte hur det hände

Spellistor och albumbilder finns kvar i telefonen men går det att synka från telefonen så det överförs till datorn eller kommer telefonen också att bli nollad?

Hej.

Länge sedan jag fipplade med Windows och iTunes, så minnet är nog lite glest numera om det.

Men jag vill minnas att man kan fixa det du undrar om, typ slå ihop det som finns i din mobil med det som finns på datorns iTunes. Man ska då välja att hantera iTunes musik och synkning manuellt har jag för mig.

Här har du manualen för iTunes på Windows, och klicka på Plustecknet nästan överst så får du fram en innehållsförteckning, och kom ihåg att alla blå texter är klickbara till mer info.

Läs noga och begrunda innan du kör igång med nåt, eller återkommer med frågor.

Manual iTunes Windows
https://support.apple.com/sv-se/guide/itunes/welcome/windows
2021-10-11, 23:57
Medlem
Hej
i hjälpen verkar det som som med manuell så kan man välja vilka låtar man vill föra över till telefonen men det verkar inte som att man kan föra över något till datorn
Med manuell synkronisering kan du dra enskilda objekt till enheten, vilket tar längre tid men ger dig mer kontroll. Du kan fortfarande låta podcastinnehåll synkroniseras automatiskt, även om du synkroniserar andra objekt manuellt.

Däremot verkar säkerhetskopiering föra över data från telefonen till datorn är det den funktionen du menar?
2021-10-13, 21:11
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arer
Hej

Gör dig själv en tjänst och skit i itunes som windows användare. Du kommer aldrig få det att fungera, samt att buggar riskerar dig att förlora musik eller data.

Skaffa Foobar eller något, det fungerar bättre
2021-10-13, 21:16
Moderator
Protons avatar
Resterande diskussioner hänvisas till (FB) ipod / iTunes - supporttråd

Tråd låst
/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem