2021-10-10, 18:04
Bannlyst
Hej,

Jag undviker att gå ut av en anledning. Idag på morgonen blev jag uttråkad och tog bara tåget för att komma ut då jag undviker kompisar och tjejer, när jag är på tåget och så fort jag känner mig utstirrad så tappar jag kontrollen över mig själv och ser ut som ett retard.

Jag har typ två sidor av mig själv, en som blir populär på fester och en som blir ett retard och skämmer ut mig själv.

Folk tog upp det på tåget och jag fortsätter att provocera och jag kan inte kontrollera mig med att sluta med det.

Jag hoppar av tåget och sedan känner jag mig extremt trött, jag drar hem och sedan bara får jag black out och somnar och ser att jag vaknat 4 timmar senare.

Jag kan inte vara ensam om att uppleva dessa psykologiska besvär?

Jag kan tillägga att min mamma hade 5 diagnoser varav en var schizofreni, hon hade dessa åkommor när hon var 40 år dock.

Jag vill inte dra till psykakuten av 2 anledningar:

1. Jag är utomlands
2. Vill inte låsas in.

Men jag är rädd över att gå ut, kan ju gömma mig hemma tills jag frisknar? Kommer jag att friskna eller kommer det att bli värre?

Varför blir jag som jag blir? Vad är det för en åkomma? Stress?
Senast redigerad av gemenerVERSALER 2021-10-10 kl. 18:16.
Citera
2021-10-10, 18:10
Medlem
jewclaws avatar
Du har jordaxeln uppkörd i röven, dra ut den illa kvickt!
Citera
2021-10-10, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Du har jordaxeln uppkörd i röven, dra ut den illa kvickt!

Vad ska det betyda?
Citera
2021-10-10, 18:16
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Vad ska det betyda?
Vad jag menar är att allt inte kretsar kring dig. Är du ute bland folk ofta?
Skulle kunna tänka mig att isolation leder till det du beskriver, låter som att du går in i dig själv och drar med dig den fantasin när du går ut? Jag vet inte.. Krya på dig!
Citera
2021-10-10, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Vad jag menar är att allt inte kretsar kring dig. Är du ute bland folk ofta?
Skulle kunna tänka mig att isolation leder till det du beskriver, låter som att du går in i dig själv och drar med dig den fantasin när du går ut? Jag vet inte.. Krya på dig!

Ja något åt det hållet. Jag var ute ofta i somras men vill undvika vara bland folk då folk känner mig efter alla fester jag hade i somras vilket ledde till att jag nu undviker människor och blir skum istället.
Citera
2021-10-10, 18:37
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Ja något åt det hållet. Jag var ute ofta i somras men vill undvika vara bland folk då folk känner mig efter alla fester jag hade i somras vilket ledde till att jag nu undviker människor och blir skum istället.
Äsch skit i det, de flesta är upptagna med sin egna skit och sitt egna mående ändå, låt inte fasader lura dig!
Utgå från vad du själv tänker och tycker om gemene människa och hur mycket vikt du själv lägger i vad den personen gör eller inte gör - man tänker egentligen inte så mycket, antingen tycker man om eller så gör man inte det, lite beroende på hur vederbörande behandlar dig. Ungefär så fungerar alla :') Med vissa undantag såklart, men de undantagen är en minoritet.

Gå ut mer, stanna hemma kommer INTE göra att du blir mindre folkskygg, bara tvärtom!
Senast redigerad av jewclaw 2021-10-10 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in