2021-10-10, 17:00
Medlem
Har följt travet till och från under lång tid. Efter lång frånvaro har jag nu följt spelet igen. Men streckspelen är helt ointressanta. Ständiga favoriter med nya jackpotomgångar. Verkar som det blir småpengar väldigt ofta. Precis som stryktipset skulle ge 1000kr 70 procent av omgångarna
Citera
2021-10-10, 17:14
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Håller med - det verkar faktisk vara ofta favoriterna hållerr i dom stora spelen (V75/V86), men stör mig inte så mycket då jag ändå är i kategorin 'småspelare' och aldrig förlorar större summor även när allt går at helvete.

Men finns ju även stora pengar att hämta på favoritomgångar........

Citat:
Åtta lopp, åtta raka spikar. Även i onsdags hade vi en jackpot på V86®. Där blev det mer favoritbetonat och utdelningen för åtta rätt landade på 14 575 kronor. Det innebar en bred spridning av vinsterna förstås. Dock var det EN spelare som tog hem den större delen av potten. En man som hade spelat en enkelrad på nätet och varvat den 50 gånger. För 12 kronor och 50 öre kammar den skicklige spelaren hem hela 728 750 kronor! Unikt!

https://www.mynewsdesk.com/se/atg/bl...a-v75-r-103651
Citera
2021-10-10, 17:23
Medlem
MrMadoffs avatar
Finns för mycket information tillgängligt för alla spelare att ta del av.
Citera
2021-10-10, 17:36
Medlem
Kan det ha något med privata bankmonopol att göra?
Citera
2021-10-10, 17:43
Doping
Citera
2021-10-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Finns för mycket information tillgängligt för alla spelare att ta del av.
Det tror jag inte. Tror mycket handlar om att man inte tävlar som förr. Man släpper spets till favoriterna. Kuskar släpper till den som kör favoriten, inte sällan umgås de på fritiden.
Toppavel, för stora skillnader mellan hästar osv
Citera
2021-10-10, 20:34
Medlem
Håller med, men tycker nog att det sett ut så i + 10 år.. det blev rent tråkigt när inte ens de blöta slaskiga och tunga vinterbanorna erbjöd på skrällar.
Men tack o lov så tog jag då ett beslut att lägga ner mitt spelande efter 30 år med hyfsad historik och gick in på börsen med långsiktiga papper i stället.
Något jag INTE ångrar då det verkligen har lönat sig bättre.
Citera
2021-10-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vincit-iustitia
Håller med, men tycker nog att det sett ut så i + 10 år.. det blev rent tråkigt när inte ens de blöta slaskiga och tunga vinterbanorna erbjöd på skrällar.
Men tack o lov så tog jag då ett beslut att lägga ner mitt spelande efter 30 år med hyfsad historik och gick in på börsen med långsiktiga papper i stället.
Något jag INTE ångrar då det verkligen har lönat sig bättre.
Ja lite samma som jag. Det är helt riktigt att förändringen kom för många år sedan när de s.k Solvallalunken fick sitt namn. Sen dessa har det bara blivit värre. Jag spelar heller inte längre. Var ganska duktig. Till slut blev det för mycket när segrarna bara gavs bort. Har lagt på börsen ist jag med. Spelar i ngt andelsbolag när det är Jp.
Citera
2021-10-10, 22:14
Medlem
megacoolmans avatar
Jag har slutat spela på travet för länge sedan. Jag är övertygad om att det ibland förekommer mygel, fulspel och uppgjorda lopp.
Citera
2021-10-12, 16:11
Medlem
Sommartravet är värdelöst, vänta tills snö, regn och slask kommer. Då ser vi storspelarna & tyskarna med sönder varvade system och spräckta system gränser
Citera
2021-10-18, 21:46
Medlem
hashs avatar
Det verkar som travet är påväg åt samma håll som Stryktipset.
Bra reducerade spel är mer vanligt och fler får full pott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in