2021-10-10, 15:47
Medlem
Om man mår dåligt pga äktenskapsproblem? gråter mig till sömns,grejen är att jag inte har någon att prata ut med.Är detta för psykolog? äer ju ingen sjukdom mest deppighet osv...vad gör man,vart vänder man sig?
Citera
2021-10-10, 15:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Om man mår dåligt pga äktenskapsproblem? gråter mig till sömns,grejen är att jag inte har någon att prata ut med.Är detta för psykolog? äer ju ingen sjukdom mest deppighet osv...vad gör man,vart vänder man sig?

Advokat, kurator eller psykolog. Eller din make/maka till att börja med.
Citera
2021-10-10, 15:54
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Hör av dig till kyrkan för samtal med en präst eller diakon.
Citera
2021-10-10, 15:54
Medlem
Cannibalizations avatar
Det finns jourhavande medmänniska eller präst som du skulle kunna ringa till.
Citera
2021-10-10, 15:56
Medlem
fettchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Advokat, kurator eller psykolog. Eller din make/maka till att börja med.

Bra summering.
Citera
2021-10-10, 16:01
Medlem
nonameds avatar
Vet inte vad du har för problem men i ett äktenskap så hjälper man varandra i motgångar. Diskuterar om problemen. Din partner ska vara en stöttepelare. Kanske lätt att skriva men lite så är det.
Citera
2021-10-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Via vårdcentralen ska du kunna få kontakt med psykolog. Är du en man kan du kontakta Mansjouren för att få stöd i en besvärlig situation. Diakoner inom Svenska Kyrkan har till uppgift att ha stödjande samtal med människor inom församlingen.

Familjerådgivning tillhandahålls via kommunen.
Citera
2021-10-10, 21:34
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Din partner ska vara en stöttepelare.

Om TS gråter sig till sömns på grund av problem i äktenskapet kanske vederbörande bör prata med någon annan också

Visst, kommunikationen i äktenskapet måste bli bättre på sikt, men mak*n verkar ju inte vara nåt stöd just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in