2002-06-05, 18:32
Bannlyst
E de nån som vet hur man söker upp någon person..om man bara har för och efternamet på personen? jag har försökt på internet...men funkade inte...hur kan man göra? om man ringer nummerupplysningen och dom säger om personen har hemligt numer..då funkar det inte häller...nån måste hjälpa mig..betalar bra!
Citera
2002-06-05, 19:32
Medlem
Säkre Sammys avatar
En vild idé som jag personligen aldrig har prövat är att du ringer skattekontoret och hör med dem.
Citera
2002-06-05, 21:11
Bannlyst
Men vadå kan man bara ringa dom så där?? dom får väl inte lämna ut uppgiter om andra..? men ska prova ändå
Citera
2002-06-06, 01:37
äldre konto (old)
Ej medlem
[color=blue]Har personen ett vanligt namn är det svårare. Du kan gå in på Skattemyndigheten, sätta dig vid en av terminalerna och knappa på. Helst ska du veta lite mer än bara namnet, typ ålder, kön ( ), och helst området där han/hon är skriven.
När om du ringer Skattis ere bara att säga att du vill veta vart en person är folkbokförd, hon kopplar dig vidare.
Det finns ju fler sätt.
Jag åtager mig gärna ett försök att klura ut vart personen bor om du ger mig den data du har (ju mer ju bättre!) samt förslag på betalning![/color]
Citera
2002-06-06, 17:04
Bannlyst
Jo...han har rätt ovanligt namn....vadå så vem som helst kan gå...till skattehuset o fråga om var en person bor? ska prova de du sa...funkar inte det får du låna min dator....men hur fan ska det hjälpa till?
Citera
2002-06-07, 00:43
Medlem
%s avatar
Jag tror bestämt att han ville ha DATA inte din DATOR.
Citera
2002-06-07, 01:10
äldre konto (old)
Ej medlem
[color=blue]Helt rätt! Sveriges mest felanvända ord: Data !!!
Om det inte funkar maila/msn_a mig de uppgifter du har samt förslag på ersättning.
Data = Information. [/color]
Citera
2002-06-07, 23:49
Medlem
Tiwazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Jo...han har rätt ovanligt namn....vadå så vem som helst kan gå...till skattehuset o fråga om var en person bor? ska prova de du sa...funkar inte det får du låna min dator....men hur fan ska det hjälpa till?

Muhammed är INTE ett ovanligt namn (längre).
:P
Citera
2002-06-08, 00:37
Medlem
-> shakademus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag ville bara göra dig uppmärksam på att Gula Sidorna finns på internet Skämt åsido, man kan söka personer på http://www.privatpersoner.gulasidorna.se/
Citera
2002-06-08, 01:33
Bannlyst
jo den där sidan har jag redan provat men det funkar inte....men tack för hjälpen ändå...jag har fått tag på killens adress o så...men hans telefonnummer e hemligt.
Citera
2002-06-08, 01:58
äldre konto (old)
Ej medlem
[color=blue]Du kan alltid dra lärdom av händelsen och droppa caset innan det blir värre.

Annars kan du ju ta med dig några polare och knacka på för att sedan be att få pengarna tillbaka.
Om han inte betalar så kan dina vänner intyga att han defakto är skyldig dig pengar och då kanske du kan sälja skulden... :twisted:
[/color]
Citera
2002-06-08, 02:22
Bannlyst
...............................
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto