Någon som vet vad detta är eller har fått samma reaktion?
Efter en adhd-utredning har jag fått adhd-medicin på recept. Först metylfenidat i form av Ritalin men nu gått över till Elvanse.
Av Ritalin fick jag biverkningar jag trodde var allergi men nu får jag samma skit av Elvanse. Har ätit Elvanse i flera år förr utan recept och inte fått några biverkningar. Även en hel del gatutjack men aldrig fått såna här biverkningar.
Skillnaden mot då är att nu har jag ätit mirtazepin 30mg dagligen i 2-3år.
Det som händer är att efter intag av Elvanse 20mg så börjar det liksom spasma och krypa i huden, mest i ansiktet, det känns som det är hårstrå som dras mot huden eller att det är en insekt som går på huden. Det kan typ vibrera. Jag känner även en hetta i huden. Detta känns som det blir värre vid intag av koffein och energydrycker.
Detta går ann i typ två tre dagar men sen blir jag helt utslagen och får värmevallningar, fryser, svårt att fokusera och känner mig allmänt riktigt sjuk. Sov 14h häromdagen efter jag kom hem från jobbet.
Provade även en Amf 5mg recip med samma biverkningar.
Slutade ta mirtazepin för tre dagar sen.
Kan man ha bränt sina dopamin-receptorer? Serotogent syndrom?
Elvanse har varit underbart förr. Har varit en dröm i att få ett ännu mer funderande arbetsliv och privatliv. Vore ju skit om detta inte funkar längre.