2024-07-03, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semizone
Precis som du inte har rätt per automatik med era påhittade tolkningar. Som inte har något med verkligheten o göra. Ni verkar inte vara insatt i ämnet ö h t. Ni bara gör meningslösa antaganden som inte säger ett smack.

Så det är ditt försök till bortförklaring till att det inte något enda påstått paranormalt någonsin kunnat bekräftats/bevisats vara just nåt paranormalt, ja aldrig ens kunnat påvisas…..? Och detta trots att miljarder människor påstår de upplevt nåt paranormalt….

Så, på vilket sätt har du själv granskat din påstådda upplevelse och kunnat bekräfta/bevisa att det verkligen var paranormalt och inte bara din fantasi som lurade dig…?
Citera
2024-07-03, 12:04
Medlem
Citat:
Precis som du inte har rätt per automatik med era påhittade tolkningar. Som inte har något med verkligheten o göra. Ni verkar inte vara insatt i ämnet ö h t. Ni bara gör meningslösa antaganden som inte säger ett smack.

Så länge inte dina egna upplevelser omöjligt kan ha en annan naturlig förklaring så är ju i så fall din egen tolkning just påhittad.
Citera
2024-07-03, 20:23
Medlem
semizones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så det är ditt försök till bortförklaring till att det inte något enda påstått paranormalt någonsin kunnat bekräftats/bevisats vara just nåt paranormalt, ja aldrig ens kunnat påvisas…..? Och detta trots att miljarder människor påstår de upplevt nåt paranormalt….

Så, på vilket sätt har du själv granskat din påstådda upplevelse och kunnat bekräfta/bevisa att det verkligen var paranormalt och inte bara din fantasi som lurade dig…?

Behöver inte bekräfta eller bevisa nånting för dig. Era åsikter intresserar inte mig ö h t.
Citera
2024-07-03, 21:18
Medlem
Citat:
Behöver inte bekräfta eller bevisa nånting för dig. Era åsikter intresserar inte mig ö h t.

Såklart du inte behöver, eller vill, men då får du faktiskt tåla att jag ser din (likväl som alla andras…) ditt påstående som en anekdot, sannolikt bara påhittad för lite uppmärksamhet…

Du ser inget märkligt, ingen klocka ringer hos dig, inför det faktum att ingen någonsin har kunnat påvisa ett paranormalt fenomen under kontrollerade former, trots att miljarder människor bergsäkert påstår att paranormala fenomen existera och att de minsann själva upplevt sådana, och detta trots belöningar i mångmiljonklassen.
Så fort deras påståenden testas seriöst så fallerar allt, alltid…

Och du…..
Om mina åsikter inte intresserar dig överhuvudtaget, så varför svarar du på mina inlägg….
Citera
2024-07-13, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Ni har säkert alla sett videoklipp på youtube som handlar om spöken, eller så har ni en bekant som hävdar att dom verkligen varit med om något paranormalt. Dom har sett det ena och det andra. "Jag lovar det var såhär och det här och det där hände!". Jag har aldrig brytt mig om dessa diskussioner, men nu när jag är vuxen (18 år) så märker jag att vissa människor pratar fortfarande i dessa termer. Det är som att dom utan ironi faktiskt tror på spöken.

Vad beror detta på? Är det någon mental sjukdom från barndomen eller är det något globalt skämt som vissa autistiska människor vägrar släppa?

Nej, du har aldrig varit med om något paranormalt, du har aldrig sett ett spöke, du har aldrig sett ett objekt sväva fritt i luften utan förklaring som om en osynlig hand lyfte det så bry dig inte om att posta sådan skit i denna tråd, alla andra pekar och skrattar åt dig.

Men om du inte upplever saker, varför skulle inte andra kunna uppleva saker då tänker du?
Citera
2024-09-13, 06:42
Medlem
Riddargrevens avatar
Hur kan vi tro Wifi? Det syns inte men finns.
Hur kan vi tro på mediahusen? Månlandningen? 911?

Vissa är mer mottagliga än andra.

Tror mer på spöken än det vår regering säger åt oss. Psyikiatrin är överbeklamrad så det sista man behöver är att medge att sådant finns sedan vill man gärna bygga på gamla gravplatser/leder/fornlämningar eller artrika områden. Är jätteroligt för de som vill ha negativ energi i världen men det blir konflikter i husen och de flesta förstår inte varför.
Citera
2024-09-15, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddargreven
Hur kan vi tro Wifi? Det syns inte men finns.
Hur kan vi tro på mediahusen? Månlandningen? 911?

Vissa är mer mottagliga än andra.

Tror mer på spöken än det vår regering säger åt oss. Psyikiatrin är överbeklamrad så det sista man behöver är att medge att sådant finns sedan vill man gärna bygga på gamla gravplatser/leder/fornlämningar eller artrika områden. Är jätteroligt för de som vill ha negativ energi i världen men det blir konflikter i husen och de flesta förstår inte varför.

Hur vi kan tro på wifi och det andra du nämner….? Ja helt enkelt för att det kan observeras, påvisas, demonstreras i princip när som helst av vem som helst, och det är dessutom konstruerat av människor så det finns vetenskaplig teori i grunden och all möjlig dokumentation om dessa saker.

Har vi desamma för spöken eller andra påstådda paranormala saker….? Nej just det, där finns endast allehanda fantasifulla anekdoter utan minsta belägg eller ens påvisat existera.
Citera
2024-09-15, 09:08
Medlem
snurresprettiss avatar
Är väl mer normalt att tro på spöken än att tro på mänskligheten.
Citera
2024-09-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Är väl mer normalt att tro på spöken än att tro på mänskligheten.
Du verkar använda två olika betydelser av ordet ”tro” här.
För du menar väl inte att det skulle vara något konstigt att tro att mänskligheten existerar?
Citera
2024-09-27, 23:12
Medlem
Samma anledning som att du inte tror på spöken..
Det bevisas hela tiden framför dig..
Citera
2024-09-28, 04:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Samma anledning som att du inte tror på spöken..
Det bevisas hela tiden framför dig..
Eddard Stark sa det väl: "Den galne ser vad han ser"

Vissa typer av människor bekräftar sin tro hela tiden för att de letar efter bekräftelse eller deras hjärna är inställd på att förvänta sig tecken och tolka dem som paranormala.
Citera
2024-09-28, 04:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efterhuden
Eddard Stark sa det väl: "Den galne ser vad han ser"

Vissa typer av människor bekräftar sin tro hela tiden för att de letar efter bekräftelse eller deras hjärna är inställd på att förvänta sig tecken och tolka dem som paranormala.

Man kan se det tvärt om också, om du är ärlig så ser du dig själv som att du försöker bortförklara allt som är bortom vad du tycker är förståeligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in