2021-10-08, 21:47
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Din snubbe gick från att vara mannen i förhållandet och när ni flyttade ihop blev han "jämställd" dig (eller undergiven) och där är problemet.

Lösning: din snubbe måste bli den han var innan ni flyttade ihop. Säg till han om han inte förstår hinten;

"Jag vill att du är mannen i förhållandet, jag vill inte vara jämställd, jag vill vara kvinnan och du är mannen, som när vi träffades och du ledde mig."

Han verkar väl inte alls vara jämställd eller undergiven, utan sitta och spela bort dagarna och låta TS sköta både relationen och hushållet.
Citera
2021-10-08, 21:52
Medlem
Daniel501s avatar
Menar mellan han och henne, "maktbalansen" har skiftat mer åt henne. En kvinna vill se upp till sin man.
Citera
2021-10-08, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Sätt ner foten. Sluta va honom till lags. Ta in på hotell en vecka eller bo hos en vän och säg att du behöver tänka. Ha noll kontakt med honom under tiden och säg inte hur länge du blir borta. Se sedan hur han beter sig. Svara först efter 10 dagar.

Edit, det är super viktigt att du inte är arg eller ledsen utan bara agerar. Du har också betett dig fel och låtit honom komma undan. Man kan inte resonera med män, man ska sätta ner foten med handling utan att avslöja sina motiv.

Edit 2. Dalta aldrig med en man, han slutar respektera dig per automatik.

Det här är på gränsen till att ge någon ett ultimatum. Det går vanligen inte hem hos killar. Om du lämnat en gång så kommer han tänka vad är det som hindrar henne att lämna igen i framtiden? Tvivlar på att det får avsedd effekt även om det kan låta så utan istället kan tilliten få sig en rejäl törn.
Citera
2021-10-09, 02:49
Bannlyst
Ja men då var vi där igen då, en svensk kvinna som börjar bli till åren men som ändå vill göra slut pga diverse "problem" (som hon själv antagligen skapat), så kommer ännu en kvinna bli ensam och miserabel.

Svenska kvinnor ni är för i helskotta helt körda idag, ni har så många mentala problem att jag knappt vet var jag ska börja.

Tråden är förövrigt ännu ett bevis på vad som händer när kvinnan får bestämma för mycket i förhållandet. MANNEN SKA LEDA OCH VARA AV HÖGSTA VÄRDE I ETT FÖRHÅLLANDE, detta får vi i asiatiska länder veta från dag 1.

Suck, ni svenskar har verkligen förstört ert land genom att ge kvinnor så mycket makt.
Citera
2021-10-09, 03:23
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Ja men då var vi där igen då, en svensk kvinna som börjar bli till åren men som ändå vill göra slut pga diverse "problem" (som hon själv antagligen skapat), så kommer ännu en kvinna bli ensam och miserabel.

Svenska kvinnor ni är för i helskotta helt körda idag, ni har så många mentala problem att jag knappt vet var jag ska börja.

Tråden är förövrigt ännu ett bevis på vad som händer när kvinnan får bestämma för mycket i förhållandet. MANNEN SKA LEDA OCH VARA AV HÖGSTA VÄRDE I ETT FÖRHÅLLANDE, detta får vi i asiatiska länder veta från dag 1.

Suck, ni svenskar har verkligen förstört ert land genom att ge kvinnor så mycket makt.

Man är rätt trött på er män som ständigt demoniserar kvinnor också..

Ni säger att män ska leda i förhållanden men även i just TS fall så är ju problemet att han INTE gör det. Han jamsar med och gör bara som sin tjej säger för att behaga och spelar bort sina dagar med tv-spel. Dagens män är inte heller så mycket att hänga i julgranen kan jag tala om.
Dagens män vill gärna vänta med barn tills de är 35-40. Vad de inte verkar fatta är att deras tjejer då börjar få svårt att bli gravida så då får ni antingen lägga ner barnmakeriet eller byta ut er tjej. Hur kul är det för tjejen?
Män idag verkar inte heller vilja binda sig. Ni vill leka runt och spela tv-spel och dricka öl med grabbarna. Så nej.. det är inte bara dagens tjejer som är svåra.
Citera
2021-10-09, 10:10
Medlem
TS, jag har också vart med om något liknande.
Det är väldigt utmattande och irriterande. Du kommer troligtvis ifrågasätta alla hans svar och beteenden framöver.

Sa han så för att han själv ville? Tyvärr har jag ingen lösning på det hela för mig slutade det med att jag bröt förhållandet.
Citera
2021-10-09, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnodKatod
Det här är på gränsen till att ge någon ett ultimatum. Det går vanligen inte hem hos killar. Om du lämnat en gång så kommer han tänka vad är det som hindrar henne att lämna igen i framtiden? Tvivlar på att det får avsedd effekt även om det kan låta så utan istället kan tilliten få sig en rejäl törn.

Men hon är ju less på honom.

Tror inte du förstår vad jag menade. Jag menade att hon tar en resväska och sticker en vecka utan ett ord, kanske bara säger att hon måste besöka någon etc, inte att skrika och gapa och vara dramatisk och sedan dra.

Alla har väl rätt att visa att de inte står ut med status quo.

Att göra slut är väl ett utmimatum om något.

En paus utan att uttala något är väl ett sätt att se om det finns något kvar att kämpa för för bådas skull.

Sedan när hon kommer tillbaka får hon se vad han går för. Män fattar ofta inte vad de gör för fel innan det är för sent.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in