2021-10-08, 00:39
Medlem
franges avatar
Ligger du på första eller andra dejten så inser snubben att du är lättfotad - och då blir frågan i hans huvud vilket nummer av hennes dejtknull i kukkarusellen är jag? Om det var så här enkelt att få av henne trosorna? Tionde? Tjugonde? Femtionde? vilket gör att han drar vidare.

För får man som kille enkelt ligga med en tjej på första eller andra dejten så vet man att man inte direkt är den förste snubben som fått ligga på samma sätt, i samma hål. Och oavsett vad whiteknightande betacuckar försöker pipa fram så vill ingen frisk man med självrespekt ha ett fruntimmer som haft 50+ kukar i sig. Så enkelt är det.
Citera
2021-10-08, 01:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 10Antivaxers
Jag håller inte med dig alls. En kille har en beskyddarinstinkt(om denne inte är feminin/bög/vänsterfjolla) som triggas starkast på oskyldiga, sårbara tjejer. Killen vill beskydda, vårda och ta hand om denna tjej, det är kärlek för en kille.

Tjejen ville ha en fast relation tolkade jag det som, då är detta bästa vägen. Kanske enda vägen. En slampa duger bara för ett par knull, det blir "pump and dump" om hon inte har triggat denna instinkt hos killen fort nog.

Det spelar roll i ALLA HÖGSTA GRAD hur många hon legat med, hur hon beter sig, hur hon ser ut. Detta är undermedvetna signaler som även lyser igenom om tjejen försöker dölja dem. Därför är det en dödsdömd samhällskultur vi har just nu.

Bara desperata, värdelösa killar nöjer sig med mindre. Även det dödsdömt, då killen istället kommer vara den som blir sårad tillslut, när tjejen upptäcker detta.
"feminin/bög/vänsterfjolla" He he. Bög & högernisse är det sista men i.ö. har jag aldrig påstått att jag är maskulin. Till utseende kanske men personlighet en kvinna rakt igenom. Det stämmer.

Jag ser det tvärtom. Maskulina män vill vara maskulina eftersom de inte har självförtroende nog att vara så de egentligen vill. De har bara anammat rådande norm. De är rädda att bli dissade, att inte bli sedda upp till osv.

Man vill inte veta vad som hänt sexuellt innan men en mammas flicka är inte för mig. Okej, tur att inte alla tycker lika då...
Senast redigerad av MaartinReez 2021-10-08 kl. 01:09.
Citera
2021-10-08, 01:50
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaartinReez
"feminin/bög/vänsterfjolla" He he. Bög & högernisse är det sista men i.ö. har jag aldrig påstått att jag är maskulin. Till utseende kanske men personlighet en kvinna rakt igenom. Det stämmer.

Jag ser det tvärtom. Maskulina män vill vara maskulina eftersom de inte har självförtroende nog att vara så de egentligen vill. De har bara anammat rådande norm. De är rädda att bli dissade, att inte bli sedda upp till osv.

Man vill inte veta vad som hänt sexuellt innan men en mammas flicka är inte för mig. Okej, tur att inte alla tycker lika då...

Om du är feminin då förklarar det helt din ståndpunkt. Du bör inte ge tips till en tjej då, utan till en kille.

Maskulina män kan inte rå för att de är män, det sitter i generna, precis som att fler och fler män får genetiska fel idag tack vare kost och miljögifter, som skapar defekter(fler bögar och feminina män/soyboys, som oftast tyr sig till vänster).

Det är synd om er, för ni behöver maskulina kvinnor om ni inte är bögar, och dessa finns det färre av än riktiga kvinnor, som ska vara feminina, enligt oss maskulina män så klart. Oskyldighet hör till femininitet, tillsammans med naivitet, svaghet, osv. Motsatsen till mannens egenskaper helt enkelt.
Senast redigerad av 10Antivaxers 2021-10-08 kl. 02:06.
Citera
2021-10-08, 01:57
Medlem
Förstår inte var alla får om man ligger på andra dejten är man lättfotad?. Andra dejten är ju 99/100 en dejt hemma vilket blir ligg, är väl en del av relationsskapandet att se om man passar i sängen.
Citera
2021-10-08, 01:57
Medlem
elgecys avatar
Fråga tidigt vad killen är ute efter för slags relation. Bara KK eller något seriöst.
Citera
2021-10-08, 08:40
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighInTheSky
Hej

Jag har precis blivit singel och känner mig faktiskt så redo att dejta på en gång. Mitt förhållande har varit helt dött på senaste tiden och jag längtar efter att få prata med någon. Ni vet de här ändlösa diskussionerna om allt och inget.

Jag har haft kontakt med en kille nu i en vecka och vi skriver milslånga meddelanden. Det är så lätt att prata med honom i alla fall i skrift. Han är helt lyrisk över att jag passar honom pga att han tycker jag uttrycker mig så bra. Och ja jag vet att jag gör det. Men problemet är att jag inte är lika bra att uttrycka mig i tal istället. Hur löser jag det problemet?

Jag brukar klara ca 3 dejter sen blir jag dissad. Ska försöka förklara hur jag är och för mig:

Dejt 1, är trevlig positiv och glad och har en trevlig stund. Ses ute.

Dejt 2, Ses hemma. Är lika som dej 1 men jag pratar mycket för att jag är rädd att det ska bli tyst. Har sex oftast.

Dejt 3, pratar lika mycket igen och är dålig på att flörta. Samma som Dejt 2 skulle jag säga. Är dock bra på att ställa frågor och lyssna. Har sex igen.

Dejt 4 brukar jag inte komma till.

Så hjälp mig nu hörrni. Ska träffa denna karl om två dagar och behöver all hjälp jag kan få. Sorgligt då jag är 34 år. Men som sagt var så otroligt längesen jag dejtade.

Så vilka fel ska jag undvika som gör att tjejer blir dissade/att mannens intresse svalnar?

Och vad ska jag göra istället?
Som sagt, en kvinna som ligger efter andra dejten blir på sin höjd en KK.

Dessa bekräftelser du söker nu är normala behov i din situation men förvänta dig inte att en gentleman ser dig som speciellt attraktiv.

En genuin kvinna att skapa en långvarig relation med förväntar sig att mannen har tålamod. En gentleman erbjuder detta.

Annars, skaffa en KK, lek av dig. När denna perioden är över. Reflektera.
Citera
2021-10-08, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighInTheSky
Hej

Jag har precis blivit singel och känner mig faktiskt så redo att dejta på en gång. Mitt förhållande har varit helt dött på senaste tiden och jag längtar efter att få prata med någon. Ni vet de här ändlösa diskussionerna om allt och inget.

Jag har haft kontakt med en kille nu i en vecka och vi skriver milslånga meddelanden. Det är så lätt att prata med honom i alla fall i skrift. Han är helt lyrisk över att jag passar honom pga att han tycker jag uttrycker mig så bra. Och ja jag vet att jag gör det. Men problemet är att jag inte är lika bra att uttrycka mig i tal istället. Hur löser jag det problemet?

Jag brukar klara ca 3 dejter sen blir jag dissad. Ska försöka förklara hur jag är och för mig:

Dejt 1, är trevlig positiv och glad och har en trevlig stund. Ses ute.

Dejt 2, Ses hemma. Är lika som dej 1 men jag pratar mycket för att jag är rädd att det ska bli tyst. Har sex oftast.

Dejt 3, pratar lika mycket igen och är dålig på att flörta. Samma som Dejt 2 skulle jag säga. Är dock bra på att ställa frågor och lyssna. Har sex igen.

Dejt 4 brukar jag inte komma till.

Så hjälp mig nu hörrni. Ska träffa denna karl om två dagar och behöver all hjälp jag kan få. Sorgligt då jag är 34 år. Men som sagt var så otroligt längesen jag dejtade.

Så vilka fel ska jag undvika som gör att tjejer blir dissade/att mannens intresse svalnar?

Och vad ska jag göra istället?

Någon tipsade om att kolla in Happy Dating (blogg, bok, IG och podd) och håller helt med där.

Vi är ungefär i samma ålder och jag är också singel för första gången på många år. Det största felet jag har gjorde när jag dejtade som singel förr (2015) var att låtsas vara någon jag inte är för att matcha den den andra personens energi, och fokuserade enbart på vad den andra personen tyckte om mig.

Det som har fungerat för mig nu (2021) är att autentiskt vara mig själv, vilket innebär att jag kan vara alltifrån glad till allvarsam under en dejt. Istället för att fundera på vad den andra personen tycker om mig fokuserar jag på vad jag känner för den personen.

Att det inte alltid går vägen är kanske för att ni inte är kompatibla. Har dejtat en del nu i år och alla fall utom ett är det jag som har tackat för mig och gått vidare. Inte för att männen gjorde något fel, utan för att jag kände att just den personen inte var rätt för mig. Ofta relaterat till väldigt skilda värderingar eller prioriteringar.
Citera
2021-10-08, 23:27
Medlem
nullums avatar
Håller med om att ett ligg på andra dejten är illa. Kan man gå från första kyssen till fullbordat samlag på samma kväll är det inget man vill bygga vidare på.
Senast redigerad av nullum 2021-10-08 kl. 23:31.
Citera
2021-10-09, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.STHLM
Förstår inte var alla får om man ligger på andra dejten är man lättfotad?. Andra dejten är ju 99/100 en dejt hemma vilket blir ligg, är väl en del av relationsskapandet att se om man passar i sängen.

Första dejten på fik eller promenad. Andra dejten på restaurang. Om man vill bli tagen seriöst.
Citera
2021-10-09, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ligger du på första eller andra dejten så inser snubben att du är lättfotad - och då blir frågan i hans huvud vilket nummer av hennes dejtknull i kukkarusellen är jag? Om det var så här enkelt att få av henne trosorna? Tionde? Tjugonde? Femtionde? vilket gör att han drar vidare.

För får man som kille enkelt ligga med en tjej på första eller andra dejten så vet man att man inte direkt är den förste snubben som fått ligga på samma sätt, i samma hål. Och oavsett vad whiteknightande betacuckar försöker pipa fram så vill ingen frisk man med självrespekt ha ett fruntimmer som haft 50+ kukar i sig. Så enkelt är det.

Förstår om många män blir osäkra på detta, men det kan också betyda att hon redan är så förtjust i dig att hon inte kan låta bli att ligga med dig. Och att detta aldrig har hänt förut, tro det eller ej.
Så var det för mig och mannen jag senare skaffade barn med, vi låg till och med samma kväll. Det hade jag aldrig gjort förut, och hade han gått efter ditt resonemang, så hade det troligen inte blivit vi två.

För många är sex en viktig del i en seriös relation, hur ska man ta reda på om det funkar om man ska "hålla på sig" tills mannen anser att man inte är lättfotad? Och då inser man kanske att sexet inte alls funkar, för att man tänder på helt olika saker?
Citera
2021-10-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnodKatod
Första dejten på fik eller promenad. Andra dejten på restaurang. Om man vill bli tagen seriöst.

Det torde ju då gälla både för en man och en kvinna, om man vill bli tagen för seriös då?
Citera
2021-10-09, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det torde ju då gälla både för en man och en kvinna, om man vill bli tagen för seriös då?

Absolut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in