2021-10-07, 23:31
Medlem
Hej

Jag har precis blivit singel och känner mig faktiskt så redo att dejta på en gång. Mitt förhållande har varit helt dött på senaste tiden och jag längtar efter att få prata med någon. Ni vet de här ändlösa diskussionerna om allt och inget.

Jag har haft kontakt med en kille nu i en vecka och vi skriver milslånga meddelanden. Det är så lätt att prata med honom i alla fall i skrift. Han är helt lyrisk över att jag passar honom pga att han tycker jag uttrycker mig så bra. Och ja jag vet att jag gör det. Men problemet är att jag inte är lika bra att uttrycka mig i tal istället. Hur löser jag det problemet?

Jag brukar klara ca 3 dejter sen blir jag dissad. Ska försöka förklara hur jag är och för mig:

Dejt 1, är trevlig positiv och glad och har en trevlig stund. Ses ute.

Dejt 2, Ses hemma. Är lika som dej 1 men jag pratar mycket för att jag är rädd att det ska bli tyst. Har sex oftast.

Dejt 3, pratar lika mycket igen och är dålig på att flörta. Samma som Dejt 2 skulle jag säga. Är dock bra på att ställa frågor och lyssna. Har sex igen.

Dejt 4 brukar jag inte komma till.

Så hjälp mig nu hörrni. Ska träffa denna karl om två dagar och behöver all hjälp jag kan få. Sorgligt då jag är 34 år. Men som sagt var så otroligt längesen jag dejtade.

Så vilka fel ska jag undvika som gör att tjejer blir dissade/att mannens intresse svalnar?

Och vad ska jag göra istället?
Citera
2021-10-07, 23:36
Medlem
Jag har samma problem fast tvärtom. Talar som en gud men kan inte på något sätt uttrycka mig i skrift. Misstänker att detta inte hjälper dig men det var kul att veta.
Citera
2021-10-07, 23:36
Avslutad
Inget speciellt men lägg upp en realistisk och seriös plan hur du tänker dig och vill ha det med honom. Ska komma från mig som är strikt formell i alla lägen. Sämsta charmören någonsin.
Citera
2021-10-07, 23:47
Medlem
Jag är kanske inte "värsta charmören" heller, men har du provat förklara för honom (eller nån annan du dejtat) att du faktiskt inte är lika bekväm i tal som i skrift?

Om han har förståelse för det är det nog inga problem, har han inte det så... ja, du förstår själv.
Citera
2021-10-07, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HighInTheSky
Hej

Jag har precis blivit singel och känner mig faktiskt så redo att dejta på en gång. Mitt förhållande har varit helt dött på senaste tiden och jag längtar efter att få prata med någon. Ni vet de här ändlösa diskussionerna om allt och inget.

Jag har haft kontakt med en kille nu i en vecka och vi skriver milslånga meddelanden. Det är så lätt att prata med honom i alla fall i skrift. Han är helt lyrisk över att jag passar honom pga att han tycker jag uttrycker mig så bra. Och ja jag vet att jag gör det. Men problemet är att jag inte är lika bra att uttrycka mig i tal istället. Hur löser jag det problemet?

Jag brukar klara ca 3 dejter sen blir jag dissad. Ska försöka förklara hur jag är och för mig:

Dejt 1, är trevlig positiv och glad och har en trevlig stund. Ses ute.

Dejt 2, Ses hemma. Är lika som dej 1 men jag pratar mycket för att jag är rädd att det ska bli tyst. Har sex oftast.

Dejt 3, pratar lika mycket igen och är dålig på att flörta. Samma som Dejt 2 skulle jag säga. Är dock bra på att ställa frågor och lyssna. Har sex igen.

Dejt 4 brukar jag inte komma till.

Så hjälp mig nu hörrni. Ska träffa denna karl om två dagar och behöver all hjälp jag kan få. Sorgligt då jag är 34 år. Men som sagt var så otroligt längesen jag dejtade.

Så vilka fel ska jag undvika som gör att tjejer blir dissade/att mannens intresse svalnar?

Och vad ska jag göra istället?
Knulla inte på andra dejten... Du kan tacka mig senare.
Citera
2021-10-07, 23:52
Medlem
Killarna får ligga från andra dejten men drar ändå? Ja du, drar de vidare så är det något de finner oattrakrivt.
Citera
2021-10-07, 23:52
Medlem
Xanyos avatar
Ta det bara lugnt & fint och va bara dig själv tänkt positivt och stressa inte upp dig inför dejten. Försök inte måla upp dejten som världens bästa & göra förväntningarna skyhöga för det kommer bara skapa en massa stress & press.

Tänk istället att det här är något att se framemot och att du längtar tills den stunden kommer & ni kommer ha det trevligt tillsammans. Ät lite god mat ta varsitt glas vin & slå er ner skönt och prata om varandra, ställ frågor till varan och prata absolut inte för mycket om dig själv det kan ses lite snett i kanten såvida du inte får mycket frågor gällande dig själv. Sen ta det som det kommer flyt med strömmen tala om era intressen vad ni har gemensamt med mera. Lycka till
Citera
2021-10-08, 00:04
Medlem
10Antivaxerss avatar
Jag tror inte att du gör något fel alls. Det är någon annanstans skon klämmer.

Kanske något som händer emellan dejterna? Är du dålig på att höra av dig? Verkar du inte kär nog? En kille känner sånt, och tappar intresse. Killen måste känna sig speciell.

Dessutom måste killen känna att du är värd att satsa på såklart. Har du legat runt mycket? Då blir du madrass stämplad, och det kan vara därför killen tappar intresse, pg.a äckel-känslor.

Knulla inte runt med alla, utan välj noga ut vem du ska ge dig till. Var säker på att han är "The one" i ditt sinne, även om han kanske inte är det, så måste du få honom att känna så.

Det är mitt bästa tips.

Men jag vet samtidigt att med din ålder så blir det svårare att agera korrekt, du har för mycket erfarenhet för att kunna ge en kille den där "äkta" känslan misstänker jag. Oskyldigheten, som alla killar åtrår.
Citera
2021-10-08, 00:13
Medlem
Kolla in relationscoachen Linnea på Happy dating. Hon tar upp exakt det du har bekymmer med:

https://happydating.se/blogg/

Podden är väldigt bra, man får följa sessioner med personer som sökt hennes hjälp: https://poddtoppen.se/podcast/1542272298/happy-dating
Citera
2021-10-08, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 10Antivaxers
Jag tror inte att du gör något fel alls. Det är någon annanstans skon klämmer.

Kanske något som händer emellan dejterna? Är du dålig på att höra av dig? Verkar du inte kär nog? En kille känner sånt, och tappar intresse. Killen måste känna sig speciell.

Dessutom måste killen känna att du är värd att satsa på såklart. Har du legat runt mycket? Då blir du madrass stämplad, och det kan vara därför killen tappar intresse, pg.a äckel-känslor.

Knulla inte runt med alla, utan välj noga ut vem du ska ge dig till. Var säker på att han är "The one" i ditt sinne, även om han kanske inte är det, så måste du få honom att känna så.

Det är mitt bästa tips.

Men jag vet samtidigt att med din ålder så blir det svårare att agera korrekt, du har för mycket erfarenhet för att kunna ge en kille den där "äkta" känslan misstänker jag. Oskyldigheten, som alla killar åtrår.
Varifrån fick att alla killar åtrår oskyldighet... Så är det ju inte. Tvärtom. Utseendemässig kanske men inte till personlighet.

Inte heller spelar det någon roll hur många någon knullat med före en själv. Isåfall bara som prediktor/variabel för att förutspå ev. framtida otrohet.
Sämsta är dock att berätta sånt. Gäller att undvika frågan eller svara neutralt. Men slampighet kan mer än gärna synas i beteende.

Det om något är vad killar/män söker.
Citera
2021-10-08, 00:37
Medlem
over9ks avatar
Du knullar på andra dejten, alltså är du inget att ha i längden och dom förlorar intresset av att ha nåt seriöst med dig
Citera
2021-10-08, 00:38
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaartinReez
Varifrån fick att alla killar åtrår oskyldighet... Så är det ju inte. Tvärtom. Utseendemässig kanske men inte till personlighet.

Inte heller spelar det någon roll hur många någon knullat med före en själv. Isåfall bara som prediktor/variabel för att förutspå ev. framtida otrohet.
Sämsta är dock att berätta sånt. Gäller att undvika frågan eller svara neutralt. Men slampighet kan mer än gärna synas i beteende.

Det om något är vad killar/män söker.

Jag håller inte med dig alls. En kille har en beskyddarinstinkt(om denne inte är feminin/bög/vänsterfjolla) som triggas starkast på oskyldiga, sårbara tjejer. Killen vill beskydda, vårda och ta hand om denna tjej, det är kärlek för en kille.

Tjejen ville ha en fast relation tolkade jag det som, då är detta bästa vägen. Kanske enda vägen. En slampa duger bara för ett par knull, det blir "pump and dump" om hon inte har triggat denna instinkt hos killen fort nog.

Det spelar roll i ALLA HÖGSTA GRAD hur många hon legat med, hur hon beter sig, hur hon ser ut. Detta är undermedvetna signaler som även lyser igenom om tjejen försöker dölja dem. Därför är det en dödsdömd samhällskultur vi har just nu.

Bara desperata, värdelösa killar nöjer sig med mindre. Även det dödsdömt, då killen istället kommer vara den som blir sårad tillslut, när tjejen upptäcker detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in