Nu är man själv uppväxt på 00 talet och även 10 talet och med internet, Skyrim, GTA, Minecraft osv. Har väl den fördelen. Ska även nämnas att jag fick min första iphone först som 10 åring tror jag så inget sjukt ändå. Min brorson har haft en nu i över ett halvår han är bara 7! Men folk födda på sent 80 tal tidigt 90 tal som min äldsta bror född 89 gjort är nog bäst. Då har man fått uppleva gamla Sverige och har haft möjlighet att lämna landet med 10-15 års marginal innan det brakar ihop. Fram till jag var runt 11-12 hade vi hemtelefon och alla kompisar också. Så man kunde ringa varandra. Har studsat mycket studsmatta genom åren och när det vart klassbollen hade vi några år ”After Klassbollen”. Där vi samlades både barn och vuxna och lekte runt på studsmattan och åt gött. Lirade även lite ps3. Har även litat ps2 hos en kompis. Var rikigt kul. Man spelade ett spel där alla styrde varsin dinosaurie där man hade de där avlånga kontrollerna men en stor röd knapp längst fram sen fyra färger under det. Det var tider det.
Saknar min barndom. Är ju ung men bara att kunna gå tillbaka till nian när vi alla tog mopparna till gympan och körde race tillbaka till skolan var kul. Fan va saker man gjort på rasterna osv.
Man saknar verkligen det man vart med om. Stackarn ungar födda sent 00 tal, 10 tal eller nutid. De får inte alls samma uppväxt. Har även växt upp med tjock tv tills vi skaffade en platt tv när jag var typ 9 eller nåt sånt. Ingen ipad förrän jag var typ 10 men fick min alldels egna när jag var typ 12. Ser 4 åringar idag kunna använda ipads utan problem. Skrämmande ändå.
Bästa minnet var i sjuan när vi var vid Universum med alla klasser. Vi körde ta där. En person som förlorade på sick sack sugg och sedan sten sax påse fick räkna och vi andra tog hissarna upp. Skapligt adrenalin. Fan vad kul det var.
Liseberg i sexan där jag strosade runt med 2 polare jag idag knappt känner. Bästa dagen av mitt liv.
Eller när det serverade pannkakor i skolan och alla lastade på 10-15 st och åt som hungriga monster! Haha fyfan! Ingen rolig matkoma efter det. Vi körde alltid fotboll eller ta på rasterna. Förökningsta. Runt en vitt hus. Nu har de byggt så man inte kan springa runt det längre. Sen när 2 tog var det på hela skolgården.
Brasse körde vi oftast när det vankades fotboll. Ni vet när man bara får nudda bollen en gång förrutom i luften där får du nudda den hur ofta du vill. Maradona var 4 prick, klackspark 3, volley eller nick 2. Annars 1. Rövning var 5. Vid 5 prick skulle målvalten ta bollen och springa till stolpen sen säga ”stopp”! Ta 3 steg sen rulla den mot någon eller kasta från mål. Ifall ingen blir träffad fortsätter det och vid 6 prick är det rövning som gäller. När jag gick i typ fyran och skulle bli rövad kom en jävla fitta minns jag som rövade mig som gick i åttan. Slapp rövning några år efter det dock så var väl ändå bra så sätt. Läraren gav han bara en liten arg utskällning förstås. Han hånflinade bara.
Porto var utslagsturnering eller så körde man lagporto. Hamnde i ett lag med en ok kille som iallafall var atletisk och en annan som var värdelös och är inte jättebra själv. Mirakulöst vann vi. Finns mycket goa minnen från barndomen fyfan