Citat:
Ursprungligen postat av
Stalpsih
Jag funderar att skola om mig till grävmaskinist som 31 åring… Skulle du säga att det är värt det? Hur mycket får du ut en vanlig månad? Är så jävla trött på att ha ett skitjobben för 24.000:- i månaden.
Är det svårt? Hur lång är inlärningakurvan etc?
Tack
Skriker efter folk i branchen, men svårt att komma in helt utan kontaktnät tyvärr.. får ofta jobba sig upp. från grovis, sen småköra maskin. man lär sig mycket av o titta på hur en mer erfaren kör/lägger upp jobben. mycket att tänka på. speciellt om du är i trafiken o jobbar. har man bara lite intresse och inte är helt socialt handikappad klarar man sig. är nog fan 70% va glad/prata/social o 30% körning. jag ligger på runt 25 ut, men då har jag en 2 år gammal pickis som förmånsbil, kostar ca 2500/månad. så utan bil strax under 28 ut. finns mycket övertid o hämta för den som vill. en bra bransch med varierande jobb. tycker du ska köra på! pm om du har fler funderingar.
bästa av allt är att, hamnar man på en bra mindre firma o sköter sig. å man får låna hem maskiner osv. så kan du göra en jävla massa extrajobb åt privater på helger semester osv.