Citat:
Ursprungligen postat av
Imiron
1. Du skriver förhållandevis dåligt. Om dina personliga brev är lika dåligt skrivna hade jag kastat din ansökan. Jag struntar i om du har dyslexi eller om arbetet inte kräver några större kunskaper i svenska. Kan du inte se till att ett personligt brev är ordentligt skriver är du lat eller efterbliven och folk vill inte anställa latmaskar eller idioter.
2. Jag hoppas att du inte har med ett extrajobb där du enbart utfört tre pass på CV:t. Såvida du inte ämnar ljuga om saken.
3. Vad hände med de tidigare jobben du haft? Varför jobbar du inte som säg montör fortfarande? Du skriver att du arbetade som montör 2015-2018, men i texten skriver du att du var arbetslös 2017-2018. Det låter mycket märkligt.
4. "Arbetsbrist" kan mycket väl vara sant men det är också den normala bullshitursäkten företag använder när de vill ha bort någon som de inte anser utför ett gott arbete eller är svår att ha att göra med. Du bör nog rannsaka dig själv och fundera på om du verkligen haft otur eller om det handlar om något du gör. Förstår du det sociala spelet på arbetsplatsen eller är du aspig? Tar det extremt lång tid för dig att lära dig dina arbetsuppgifter eller utför du dem dåligt?
1. Jag vet att jag skriver lite hattigt ibland. Men mitt CV och PB har jag fått 'proof read' av flera så det ser snyggt ut samt arbetsledaren på intervjuerna tycker min ansökan sett bra ut.
2. Har bara med att jag hade visstidsanställning o vad jag arbetade med.
3. För jag blev uppsagd just pga arbetsprist som du tar med i punkt 4. Just det montörs jobbet från 2015-2017 så skrev jag 'otur' pga efter en omläggning kom det in ny personal o ledning med andra mål. Det passade vissa som redan jobbade där men andra som var mer vana med hur det var innan när firman var mindre började trivas mindre. Andra slutade, jag började bli motarbetad, kändes det som o började vantrivas pga fick andra arbetsuppgifter jag aldrig tidigare ingått. Det är lång historia men ja, blev uppsagt pga 'arbetsbrist' kan man säga för motarbetad av nya ledningen o cheferna som kom in.
4. Jag brukar utföra arbetsuppgifter snabbt m.m, 3 av mina jobb har jag fått via praktikplatser o inte efter sökande o intervjuer. Just pga jag presterat bra under praktikperioden.