2021-10-06, 20:08
Medlem
HarryManbacks avatar
Personlig assistent.
Vårdbiträde på äldreboende.
Lokalvårdare (t.ex. hos SL)
Parkskötare.
Lagerarbetare.
Brevbärare.
Barnskötare på förskola.

Ovan är förslag på jobb utan krav på utbildning som jag eller andra i min närhet fått.

Det är vara att välja.
Citera
2021-10-06, 20:08
Avslutad
Ta ett jobb i norge då.
Finns hur mycket som helst
Citera
2021-10-06, 20:11
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback
Personlig assistent.
Vårdbiträde på äldreboende.
Lokalvårdare (t.ex. hos SL)
Parkskötare.
Lagerarbetare.
Brevbärare.
Barnskötare på förskola.

Ovan är förslag på jobb utan krav på utbildning som jag eller andra i min närhet fått.

Det är vara att välja.

Har sökt flera av exemplen där. Har redan kollat upp assistent o vårdbiträde också o de vill inte ha dig om du inte hållit på med det innan.
Citera
2021-10-06, 20:11
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Ett problem idag är att det råder rätt stor tabu kring att ha en lucka i CV:et, har man gått runt som arbetslös ett tag blir det svårare att få ett nytt jobb för varje ny dag som går. Det blir därför lätt en ond cirkel.

Bättre är kanske att du fokuserar på utbildningen samt försöker få ett deltidsjobb, samt har denna erfarenhet med dig när du är klar med studierna.
Citera
2021-10-06, 20:13
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Ett problem idag är att det råder rätt stor tabu kring att ha en lucka i CV:et, har man gått runt som arbetslös ett tag blir det svårare att få ett nytt jobb för varje ny dag som går. Det blir därför lätt en ond cirkel.

Bättre är kanske att du fokuserar på utbildningen samt försöker få ett deltidsjobb, samt har denna erfarenhet med dig när du är klar med studierna.

Det vet jag om men luckan blir större o större när det är en närmast omöjlig uppgift att hitta ett jobb. Vad ska man göra åt den saken då?
Citera
2021-10-06, 20:14
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Marknadsanalyser?

Att finna behov inom den marknad du är i.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Marknadsanalys

Rekommenderar att du läser Företagsekonomi 100, till att börja med.
Citera
2021-10-06, 20:16
Medlem
HarryManbacks avatar
Citat:
Har sökt flera av exemplen där. Har redan kollat upp assistent o vårdbiträde också o de vill inte ha dig om du inte hållit på med det innan.

Det är ju där du behöver sälja in dig själv. För att kunna få erfarenhet. Slipa CV:t och skarva om det behövs.
Citera
2021-10-06, 20:16
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Det vet jag om men luckan blir större o större när det är en närmast omöjlig uppgift att hitta ett jobb. Vad ska man göra åt den saken då?

Som sagt, sök deltidsjobb. Då har de ju lite större förståelse för att du inte har ett jobb i dagsläget och du kan ju då säga att du fokuserat på studierna så här långt. Sedan ingår ju praktik i en YH-utbildning så då får du ju om inte annat in en fot på ett ställe vid den terminen.
Citera
2021-10-06, 20:18
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Som sagt, sök deltidsjobb. Då har de ju lite större förståelse för att du inte har ett jobb i dagsläget och du kan ju då säga att du fokuserat på studierna så här långt. Sedan ingår ju praktik i en YH-utbildning så då får du ju om inte annat in en fot på ett ställe vid den terminen.

Har inte enbart sökt heltidsjobb direkt ...

Men ja jag har tänkt försöka fokusera på det men har inget att "falla tillbaka" på så att säga om utbildningen skulle skita sig om man hamnar efter eller att det .. helt enkelt blir för svårt. Vilket man har en oro för.

Sökt timmar o deltid på ICAs lager, Willys, BK, Elgiganten, Clas Ohlson osv osv .. you name it.
Citera
2021-10-06, 20:22
Medlem
Citat:
Vården verkar inte vilja ha en ändå om man kollar annonserna. Söker på det man har merit och kunskap om o har 0 erfarenhet om vårdyrket.
Du behöver inte ens behärska svenska språket för att få jobb inom hemtjänsten..
Citera
2021-10-06, 20:22
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback
Det är ju där du behöver sälja in dig själv. För att kunna få erfarenhet. Slipa CV:t och skarva om det behövs.

Jag är dålig på att "fake it til you make" it o / lr ljuga på CV't ..
Citera
2021-10-06, 20:30
Medlem
Farbaute666s avatar
Men, du måste ju vara inskriven hos Arbetsförmedlingen numera. De ska kunna slussa dig vidare till en kompletterande aktör, som kan hjälpa dig med kontakter, att hitta rätt.

Jag vet. Många är skeptiska mot jobbcoachning, men de kan - och kommer att - hjälpa dig, om du visar på lite engagemang.

Beklagar att du har det tufft, men parkförvaltning, parkeringsövervakning, testa! Du bör ha rätt till anställningsstöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in