2021-10-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Härligt att se Botez-systrarnas schackspelande har gett $416,813.43 bara på Twitch

https://www.twitch.tv/BotezLive

4 miljoner, två pers på 10 år är inte så mycket.

Men kul att man kan försörja sig på att spela schack. Jag skulle gärna göra det.
Citera
2021-10-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubaldebasic
4 miljoner, två pers på 10 år är inte så mycket.

Men kul att man kan försörja sig på att spela schack. Jag skulle gärna göra det.

Läckorna inkluderar från augusti 2019, så drygt två år.
Citera
2021-10-07, 15:04
Det är löjliga summor vissa tjänar på att sitta och fjanta sig vid datorn. Runt 50 miljoner kr på två år har en del dragit in.
Citera
2021-10-07, 15:08
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det är löjliga summor vissa tjänar på att sitta och fjanta sig vid datorn. Runt 50 miljoner kr på två år har en del dragit in.

Det är helt stört. Fattar inte varför man skickar pengar till sånt här. Måste vara någon psykologisk störning eller beroendebeteende.
Citera
2021-10-07, 15:26
Medlem
Mongoprofetens avatar
Hur är det med lösenord, dessa är väl krypterade?
Citera
2021-10-07, 15:27
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
De flesta streamers som tjänar mest har oftast ett eget företag och är oftast bosatt där det är minimal med skatt för företag typ Texas. Många utgifter de har kan de ta på företaget
Jag är ganska övertygad om att de flesta svenska streamers INTE har egna företag.
Om skattemyndigheten skulle besluta att gå igenom ekonomin på topp 500 av svenska streamers skulle de får lära sig ett nytt ord: SKÖNTAXERING.
Låt er inte luras av namnet, det kommer vara allt utom skönt…
Citera
2021-10-07, 15:32
Medlem
ostfrallan39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag är ganska övertygad om att de flesta svenska streamers INTE har egna företag.
Om skattemyndigheten skulle besluta att gå igenom ekonomin på topp 500 av svenska streamers skulle de får lära sig ett nytt ord: SKÖNTAXERING.

Tur att min kära streamer RATIRL har det! https://www.allabolag.se/5592030760/ratirl-ab
Citera
2021-10-07, 16:02
Medlem
Hoppas flashbackare förstår att:

50%ish är skatt.
Man tjänar brutalt mycket bättre på att sälja skräp på ens stream än man gör via subs.
Citera
2021-10-07, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf

Mr Bean drog in rätt mycket stålar av att ha en kalkon på huvudet så yeah... Att tramsa är bra underhållning...
Citera
2021-10-07, 17:28
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Det är helt stört. Fattar inte varför man skickar pengar till sånt här. Måste vara någon psykologisk störning eller beroendebeteende.
Parasocial interaktion har funnits i alla tider. Det är intressant att se hur ersättningsformer och "yrket" utvecklats genom tiderna.
Citera
2021-10-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Offtopic och eftersom du nämner hans andra kanal så känner du kanske redan till hans youtube-kanal med samma namn, där har han t.ex. en video där han förklarar varför han lever som han gör. Mycket imponerande att han sitter 15-40 minuter och snackar i ett enda långt klipp utan manuskript, förresten.

https://www.youtube.com/watch?v=7zRGEDBkIMU

Jag älskar dessutom Asmons humor. Jag känner många inte förstår hans sarkasm/humor och därför får han hat. Sen är han ju ett skönt avbrott ifrån många andra streamers som sitter där i sina ”studios” med Redbull kyl och neonslingor på väggarna.
Det är skönt att se Ninja ligga långt ner på listan, även om jag vet han har tunga sponsorer. Jag tycker han verkar genomvidrig av det man ser i hans streams.
Citera
2021-10-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag menar såklart streamers som är bosatt i USA eftersom det är de som tjänar mest...

Forsen som är en av de stora som bor i Sverige har ett eget bolag som Streamlabs (som sköter om donationer) och Twitch betalar till. Annars har de ett automatiskt system som betalar skatten ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in