2021-10-05, 08:16
Medlem
FlashbackGods avatar
https://www.itemfix.com/v?t=nwgxji

Vad tror ni? Jag har iaf. aldrig sett en liknande varelse. Kanske gjord på nån ny unreal engine. Med datorn alltså.

Kan vara i fel forum, men jag lade den hit pga. det där ser inte ut som ett vanligt djur. Så kanske det är en utomjording, vem vet?
Citera
2021-10-05, 08:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod

Vad tror ni? Jag har iaf. aldrig sett en liknande varelse. Kanske gjord på nån ny unreal engine. Med datorn alltså.

Kan vara i fel forum, men jag lade den hit pga. det där ser inte ut som ett vanligt djur. Så kanske det är en utomjording, vem vet?

CGI is a hell of a drug
Citera
2021-10-05, 08:54
Medlem
FlashbackGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
CGI is a hell of a drug

Har du något bevis på att det skulle vara datorgjord eller?
Eller är du nån datorexpert att du ser på den att den är bara datorgjord?
Citera
2021-10-05, 09:09
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Har du något bevis på att det skulle vara datorgjord eller?
Eller är du nån datorexpert att du ser på den att den är bara datorgjord?

Dessa (det finns två olika klipp från samma creator) har florerat på nätet senaste veckorna.
Det är CGI.
Debunked.
Citera
2021-10-05, 10:07
Medlem
Citat:

Filmen ser ut att vara äkta. Det är kakel på väggarna - så antagligen i em dusch eller våtrum. Det ser ut som väldigt många ben - man är inte van vid mer än 4 par (på spindlar) Kan det vara två djur? Där den ena sitter ovanpå den andra? Parning?
Det är riktiga små sugkoppar till fötter - det är ovanligt men tror flugor har det. Men den här har inga vingar vad jag kan se.
Storleken är svår att uppskatta - Det kan vara små kakelplattor och ett vanligt vattenrör - eller större kakelplattor och ett avloppsrör.

Om jag sett två spindlar hålla på så där, skulle jag också gått efter telefonkameran. Så jag tror inte det är något utomjordiskt.
Citera
2021-10-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Filmen ser ut att vara äkta. Det är kakel på väggarna - så antagligen i em dusch eller våtrum. Det ser ut som väldigt många ben - man är inte van vid mer än 4 par (på spindlar) Kan det vara två djur? Där den ena sitter ovanpå den andra? Parning?
Det är riktiga små sugkoppar till fötter - det är ovanligt men tror flugor har det. Men den här har inga vingar vad jag kan se.
Storleken är svår att uppskatta - Det kan vara små kakelplattor och ett vanligt vattenrör - eller större kakelplattor och ett avloppsrör.

Om jag sett två spindlar hålla på så där, skulle jag också gått efter telefonkameran. Så jag tror inte det är något utomjordiskt.

Jag tycker dock att kaklet och allt annat där i rummet ser ut att vara i normal storlek. Så den där varelsen är ingen liten direkt. Jag skulle uppskatta den mellan 20 och 30cm lång. Märklig som fan är den.
Citera
2021-10-05, 11:53
Avslutad
Japp, där har du en.
Senast redigerad av fittelkjell 2021-10-05 kl. 12:36.
Citera
2021-10-05, 12:33
Avslutad
Ja den ser smart ut så hen kan nog ha byggt en rymdfarkost och tagit sig hit till Tellus.
Citera
2021-10-05, 12:55
Medlem
FlashbackGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Dessa (det finns två olika klipp från samma creator) har florerat på nätet senaste veckorna.
Det är CGI.
Debunked.

En länk tack för detta påstående.
Citera
2021-10-05, 12:56
Medlem
FlashbackGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo

Men spindlar är inte sådär stora. Dom där är iaf 30cm långa.
Citera
2021-10-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
Jag tycker dock att kaklet och allt annat där i rummet ser ut att vara i normal storlek. Så den där varelsen är ingen liten direkt. Jag skulle uppskatta den mellan 20 och 30cm lång. Märklig som fan är den.

Ja jag håller med om att den är märklig - och det där jag skrev om spindlar håller inte, för jag kan räkna till 9 ben på den vänstra sidan. Och benen är inte ledade som på insekter och spindlar. Verkar mera vara som tentakler som man finner på havsdjur -
Man vet ju inte var det är filmat , kan ju rentav vara ombord på en båt?
Den större klumpen som ser ut som ett huvud - följer heller inte med när kroppen lyfts så även halsen är snabelliknande.

Storleken är som du säger ganska stor. Kanske tio cm. Så då är det ingen spindel eller insekt.
Det finns okända djur - artrikedom bland insekter är c:a 1 miljon.
Så jag tippar på att det är ett relativt okänt havsdjur.
Citera
2021-10-05, 13:04
Medlem
Äcklig är den iaf. Riktigt bra gjort om det är specialeffekter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in