2021-10-04, 20:03
Medlem
JajoNej666s avatar
https://samnytt.se/muslimer-i-sverige-jublar-over-lars-vilks-dod-brandes-som-en-rullande-gris/

Sent på söndagskvällen framkom det att konstnären Lars Vilks och två livvakter från polisen omkommit efter en frontalkrock med lastbil i Småland. Men nyheten togs inte emot med sorg av alla. I sociala medier jublar muslimer i Sverige över att Vilks är död. Samnytt har sammanställt kommentarer.

I kommentarsfältet under ett Instagraminlägg om händelsen jublar muslimer över att Vilks är död. Nedan följer ett axplock av kommentarer där konstnären omnämns som ”kafir”, ”hund” och ”gris”.

Vad beror det här på?
Och varför krävs det en sida som Samnytt för att väcka en debatt om det hela?
Anser ni med som dessa muslimer att Lars är en Islamofob?

Tycker ni att dom gör fel eller rätt när dom kallar Lars den idag avlidne för en gris och att hans familj bör lida hemskt, samt att dom som skyddade Lars också är bra att dom dog?

Hur känner ni som är svenskar när ni läser det här, blir ni rädda, ledsna?
Vi försöker igen då min tidigare tråd blev raderad.

Försök gärna hålla er till ämnet också annars kanske dom stänger ned den här tråden med.
Senast redigerad av JajoNej666 2021-10-04 kl. 20:24.
Citera
2021-10-04, 20:15
Medlem
Alla som kritiserar islam är enligt muslimer en "islamofob". Det spelar ingen roll om din kritik är berättigad eller ej. Flera medier som tidigare högg Vilks i ryggen har ju nu själva medgett att det enda skälet till att Vilks behandlades som han gjorde var för att tillfredsställa den största parasitiska och våldsammaste gruppen i världen.

Det tråkiga är ju att vi har fått en trojansk häst, en infiltratör i form av muslimer som nu med S, C, V och Mp:s goda minne tillåts parasitera, brandskatta och begå övergrepp på svenskar. Muslimer måste vara den mest svinaktiga gruppen i världen. Välfärden, pensionerna, kriminaliteten, sjukvården, äldrevården, kollektivtrafiken, bostadstillgängligheten ALLT har påverkats av det de gör, genom sin blotta närvaro i landet.

Vilks satte ju bara detta missbruk i blickfånget genom en enkel kopia av Mahmoud och hur konstvärlden, medier, regeringen och alla andra vände honom ryggen av ren rädsla och vilja att vara äckelpatrasket från MENA till lags. Det tvingade dem till att slicka Mahmoud i röven vilket gjorde dem arga då de var tvungna att göra det offentligt.

Det är sorgligt att en konstnär inte ska kunna verka i vårt EGET samhälle. Men hur länge till är det vårt eget när de inavlade orcherna får komma hit. Demografin talar sitt tydliga språk och deras syn på Vilks död visar ju också hur de avser att behandla den svenska befolkningen i stort. Hitintills har den varit genom kriminaliteten, men snart kommer den via institutionerna när vi ser äcklena i sjukvården, polisen och vem vet, kanske snart som åklagare, domare och minister.
Citera
2021-10-04, 20:21
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Alla som kritiserar islam är enligt muslimer en "islamofob". Det spelar ingen roll om din kritik är berättigad eller ej. Flera medier som tidigare högg Vilks i ryggen har ju nu själva medgett att det enda skälet till att Vilks behandlades som han gjorde var för att tillfredsställa den största parasitiska och våldsammaste gruppen i världen.

Det tråkiga är ju att vi har fått en trojansk häst, en infiltratör i form av muslimer som nu med S, C, V och Mp:s goda minne tillåts parasitera, brandskatta och begå övergrepp på svenskar. Muslimer måste vara den mest svinaktiga gruppen i världen. Välfärden, pensionerna, kriminaliteten, sjukvården, äldrevården, kollektivtrafiken, bostadstillgängligheten ALLT har påverkats av det de gör, genom sin blotta närvaro i landet.

Vilks satte ju bara detta missbruk i blickfånget genom en enkel kopia av Mahmoud och hur konstvärlden, medier, regeringen och alla andra vände honom ryggen av ren rädsla och vilja att vara äckelpatrasket från MENA till lags. Det tvingade dem till att slicka Mahmoud i röven vilket gjorde dem arga då de var tvungna att göra det offentligt.

Det är sorgligt att en konstnär inte ska kunna verka i vårt EGET samhälle. Men hur länge till är det vårt eget när de inavlade orcherna får komma hit. Demografin talar sitt tydliga språk och deras syn på Vilks död visar ju också hur de avser att behandla den svenska befolkningen i stort. Hitintills har den varit genom kriminaliteten, men snart kommer den via institutionerna när vi ser äcklena i sjukvården, polisen och vem vet, kanske snart som åklagare, domare och minister.
Men vad säger deras tro om det här?
Vad säger Islam om Lars Vik osv jag får ta och kolla upp det och sedan återkomma.
Citera
2021-10-04, 20:23
Medlem
De har redan svarat på den frågan. De ser bränning till döds som ETT av straffen en hädare mot islam kan genomgå. Det faktum att Vilks brann trots att det uppges ha varit dieselfordon är något de bland annat har framhävt, d.v.s. att han brann trots att det borde ha varit mindre sannolikt för brand, d.v.s. "Guds hand".
Citera
2021-10-04, 20:23
Medlem
JajoNej666s avatar
De flesta sunnimuslimer anser att visuella skildringar av alla islams profeter borde vara förbjudna och är särskilt motvilliga till visuella representationer av Muhammed. Det viktigaste är att användningen av bilder kan uppmuntra avgudadyrkan.
Citera
2021-10-04, 20:25
Medlem
*rycker på axlarna*

Har givit upp. Vi kan ALDRIG vinna över PK. Det är kört.

Detta är lite som SD. Dom kan fucka upp allt möjligt. Dom blir större ändå.

Samma här. Kan t.o.m. komma fram att det är ett muslimskt attentat som ligger bakom detta. Folk kommer försvara muslimerna ändå. ”Inte alla musliner…..”.
Citera
2021-10-04, 20:39
Medlem
Vi lever än i en demokrati...

Medias underrapportering i vissa ämnen är ett led i det stora arbete de skulle lägga ner på att återskapa läsarnas förtroende. (får var och en avgöra om det går bra, folk betala för det vari fall)

Nu vill man inte bråka med Islam i Sverige, det skulle kunna innebära stora konsekvenser och framför allt påverka stora marknadsvärden i export som går till Islam kontrollerade länder.

Man skulle kunna tänka sig att säkerhetstjänsten passar på att titta på alla dem som ger utryck för extremistisk Islam i sammanhanget. Men sånt klarar de inte av. De har fullt upp med att kartlägga högerextrema Asta på 70 år som skriver negerbulle på internet. Asta är en stor säkerhetsrisk mot riket.

it's all about the money
Citera
2021-10-04, 20:39
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Vad beror det här på?
Och varför krävs det en sida som Samnytt för att väcka en debatt om det hela?
Anser ni med som dessa muslimer att Lars är en Islamofob?

Tycker ni att dom gör fel eller rätt när dom kallar Lars den idag avlidne för en gris och att hans familj bör lida hemskt, samt att dom som skyddade Lars också är bra att dom dog?

Hur känner ni som är svenskar när ni läser det här, blir ni rädda, ledsna?
Vi försöker igen då min tidigare tråd blev raderad.

Försök gärna hålla er till ämnet också annars kanske dom stänger ned den här tråden med.

Det beror på att vi har på tok för många muslimer i landet. Som andra nämnt har etablerad media gått i bräschen för att hota och tysta den som vågar opponera sig mot den nya adeln. Självklart var Lars Vilks inte islamofob (kul att "islamofob" rödmarkeras, som om det inte var ett ord!), och var han det är det fullt naturligt. Det är naturligt att vara rädd för islam, för islam är ondska och kommer inte att ge sig förrän den kuvat allt och alla.

Självklart är det fel att hetsa mot Vilks på det sättet vissa muslimer gör, men det är inte ett dugg förvånande att de gör det. De ser inte sig själva som svenskar, och har aldrig gjort det. Att leva i Sverige och ta emot svenska skattepengar går däremot bra. Deras tro rättfärdigar det.

Jag blir mest äcklad när jag läser deras kommentarer. En kommentar till artikeln på Samnytt sammanfattar ganska bra min inställning:

Citat:
Joachim Hägg • för 2 timmar sedan
Jag blir så jävla äcklad och provocerad av att ha människor (odjur) som dess i Sverige. De parasiterar på oss samtidigt som de verkligen hatar allt vi är och har. De var tom inne på Lars Vilks FB-sida och äcklade sig. Jag sade emot och bad dem fara åt helvete. För det blev jag avstängd från FB i 30 dagar?! Ska inte det som de håller på men rendera avstängningar? Hela systemet arbetar emot oss som egentligen ska skyddas. ÄCKLIGT var ordet!!!
Citera
2021-10-04, 20:41
Medlem
Pissarsyras avatar
Läste kommentarerna, många är totalt efterblivna, på förskolenivå med folk som kallar andra för ”h*orungar”

Men har ni tänkt på att det här är folk från ”fredens religion” som många imamer kallat islam för.
Fredens religion som kallar andra för h*rungar och jublar för att en person antagligen varit med om den värsta döden du kan vara med om.
Citera
2021-10-04, 20:48
Medlem
Skriv till nyhetsredaktioner ( MSM alltså... ) och kräv att de gör ett reportage om det här jävla näthatet från mussarna. Hade det varit omvänt, alltså att en muslim hade dött i olyckan och vi svennar hade näthatat, då kan ni ger er fan på att det hade blivit fart på journalisterna
Citera
2021-10-04, 20:55
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extendedhuman
Skriv till nyhetsredaktioner ( MSM alltså... ) och kräv att de gör ett reportage om det här jävla näthatet från mussarna. Hade det varit omvänt, alltså att en muslim hade dött i olyckan och vi svennar hade näthatat, då kan ni ger er fan på att det hade blivit fart på journalisterna
Jag tror snarare att det handlar om att muslimer håller sin tro närmare sitt hjärta och följer budskapet som deras heliga skrift delar.

Vi gör det inte.
Eller har jag rätt?
Citera
2021-10-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Jag tror snarare att det handlar om att muslimer håller sin tro närmare sitt hjärta och följer budskapet som deras heliga skrift delar.

Vi gör det inte.
Eller har jag rätt?
Skulle det isf betyda att de får bära sig åt som monster i sociala medier t o m, och komma undan med det? I helvete heller. Jag är nu så skogstokig så jag är rädd jag får en stroke snart.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in