Citat:
Ursprungligen postat av
jewclaw
Nix.
VitaminC brustabletter är en produkt, inte ett ämne. Herregud..
Däremot är c-vitamin naturligt förekommande, fast du kanske har "VitaminC brustabletter" som växer på träd i din bakgård?
Nåja..
Du missar poängen helt.
Huruvida HHC är naturligt förekommande är självklart och bevisat, att du ens vill diskutera det..
Däremot är den koncentration som du finner i slutprodukten helt onaturlig i förhållande till den mängd som återfinns NATURLIGT i plantan - och således bör du ifrågasätta hur naturligt det är att konsumera en sådan mängd.
Uppenbarligen är inte du av typen som ifrågasätter, utan du köper det som google matar dig med. Det framgår ganska klart när du skriver att HHC är 70-80% av THC, vilket även återberättas i de 100-tals artiklar med lowkey reklam för HHC-vapes, samma artiklar som talar om för dig hur "nyttigt" HHC är.
Varför tror du det talas så gott om HHC från försäljare? För att de vill dig väl, och för att det finns flera år av etablerad och bekräftad forskning kring ämnet?
Nej, ämnet är så gott som outforskat och de vill tjäna pengar på dig.
Marknaden är lukrativ och bäddad för manipulation då konsumenterna i större del består av pundare, och vi alla vet vad pundare vill och är beredda att offra
Vakna.
Kemisk syntes eller naturlig syntes spelar som helst ingen jävla roll, (hurvida skitig en kemisk syntes kan bli går att diskutera, men vi utgår från att det sker så kliniskt som möjligt) det handlar om ämnet i sig och hur det påverkar den som intar - och i det här fallet vet man inte riktigt än. Sluta dra upp tillsatser i livsmedel nu..
Det är uppenbarligen inte nyttigt, men det finns mer forskning kring det än HHC, det kan jag lova dig.
Det är dags för dig att vakna.
Wake uuuuup.... Waaaakeee uuuuuuup, waaaakeee uuuuuuuuuuuup!
Accepterar självklart Dina övertygelser, Dina sanningar, det Du tror och känner, men, jag känner att vi inte möts rent intellektuellt och en fortsättning i detta skulle vara meningslöst tills dess att du accepterar din osäkerhet och börjar tänka fritt!
Med det sagt önskar jag dig en trevlig dag

Men eh, du förstår vad jag menar med vitamin C.
Givetvis så finns det inte lika mycket forskning om HHC som om CBD t.ex. men det finns andra naturligt förekommande ämnen som är lika den som visat sig att vara säkra såsom jag förstått det hela, nu har jag inte researchat det så mycket då jag inte använt det så mycket, några gånger för att utforska ämnet och göra en bedömning.
Men man har isolerat typ 100 eller något cannabinoider ifrån cannabisplantan och ingen av dessa har visat sig att vara skadlig för kroppen, varför tror du att HHC skulle vara farlig?
Visa studier som visar att någon av de ämnen är skadliga så ska jag tro att det är skadligt. Inte ens några personliga anekdoter utav erfarenheter människor haft har visat att det är farligt heller då man vet dess affinitet, biologiska funktion i kroppen och människors erfarenheter verkar stämma mycket bra överens med det man hittils vet om ämnet.
Jag har inte läst något om vendors men läst lite vetenskapliga siter där de diskuterar ämnet.
Inom vetenskapen så måste man ha vetenskapliga belägg för något, all vetenskap har visat att precis varje isolerad cannabinoid ifrån cannabis sativa är helt ofarlig för kroppen, till och med nyttig i normala mängder. Mentalt har de lite annan verkan, som är mer individuell, t.ex. så är THC och mest troligen detta inget för de med scitzofreni.
Och finns det inga stora studier så väger personliga anekdoter och egen erfarenhet en hel del för att kunna bedöma dess effektivitet och eventuella risker samt biverkningar.
Är insatt i vetenskapen, utav en hel del alternativa läkemedel såsom läkeväxter(både läst på, studier, forskning, andras erfarenheter samt egna sådana), och min bedömning är att detta ämnet verkar vara hittils säkert för kroppen. Mentalt är det likt THC fast en aning mildare, precis sådan effekt ger det.
Skulle det visa sig att ha några konstiga biverkningar för kroppen så kommer det vara ett extremt undantag då alla andra naturliga cannabinodier har immunmodulerande, antivirala, anticarcinogena, anti åldrande, stärkande och helande effekter. Mentalt är det olika, CBD anses nyttigt för hjärnan medan THC är lite olika beroende på vilket sätt man använder det, hur ofta och hur ens psyke är, och om ens hjärna är färdigutvecklad t.ex.
Det har ibland kortvariga och milda biverkningar men några få undantag finns där människor inte tål det eller så, psykiskt beroende finns också. HHC ska ha mindre affinitet för CB1 än THC och på så sätt anses den mildare för hjärnan.
CBD har man ökat en hel via förädling, förut var det mindre i växten, inte 15% som nu. Finns andra ämnen som finns i mindre koncentration i cannabis sativa, CBC finns i mycket små mängder i växten men visade sig att vara helt säkert i stora koncentrationer.
Delta 8 är också i stort sett säkert för kroppen.
CBG är också en sådan cannabinoid man förut hade mycket liten mängd i växten men genom förädling tog fram sorter med mycket i, eller kanske isolerade det så man kan använda det som isolat. Detsamma med CBN.
Du tänker fel här, men jag förstår hur du menar, givetvis så är det lite annorlunda med högre koncentration, men...
Finns i dagsläget inga belägg för att detta skulle vara farligt, inte ens i hög koncentration. Och jag tvivlar att det kommer att visa sig att vara farligt, då alla andra ämnen i cannabis sativa, cannabinoider, terpener, bioflavonoider anses helt säkra för kroppen, och flera av dem även nyttiga.
Men givetvis ska man inte överdriva och konsumera det såsom det vore mat, men de gånger jag använt det så har det känts rätt milt både för psyket och kroppen, tom lite mildare än THC så det är helt befängt att säga att detta är något farligt eller har några som helst likheter med syntetiska cannabinoider. Jag blir skräckslagen utav syntetiska cannabinoider, mår så djävla illa av det och får hundra biverkningar (la därför av med det många år sedan) detta ger inga sådana effekter.