2021-10-04, 08:38
Medlem
Callebiltes avatar
https://www.expressen.se/nyheter/stenevis-vanstergir-hojd-skatt-pa-sommarstugor/

Citat:
Höjda bidrag och höjd skatt på ägande, så vill Miljöpartiet åstadkomma social rättvisa i ett nytt program som ska antas på kongressen i nästa vecka.

Citat:
Nu försöker Stenevi med den nygamla metoden att ”bredda partiet”, genom att lansera fler kärnämnen än en tuff klimatpolitik och en generös migrationspolitik.

Citat:
går MP fram med ett nytt ”program för social rättvisa” som kunde vara hämtat från Vänsterpartiets önskelista. Bidrag och ersättningar ska höjas, och skatter likaså.
/../
Miljöpartiet vill trappa ner ränteavdragen på bostadslån, beskatta fritidshus hårdare än permanenthus och återinföra värnskatten.

Citat:
Garantipensionen ska höjas och betalas ut även till personer ”som inte bott i Sverige under hela arbetslivet”, tycker partiet

Vad säger Svenne. Ska vi öppna våra plånböcker lite till för att bekosta bidragsturisterna? Importera lite fler pensionärer som kan komma hit och lyfta feta garanti pensioner utan att betalat ett öre i skatt i sverige?

Kommer detta bli en vinnande strategi för Mp?
Citera
2021-10-04, 08:44
Medlem
Planen är att klara riksdagsspärren med blatteröster, inget annat. Därför vill de anta ett program som lockar blattar. Ta från svenskarna och ge mer till invandrarna än vad de redan för. Statligt förnedringsrån helt enkelt.

MP vet att de har tappat de svenska rösterna och värre lär det bli när folk får sina elräkningar och inser att de betalar mest i världen för drivmedel pga Miljöpartiets alla skatter.
Citera
2021-10-04, 08:46
Medlem
BENZOMOORs avatar
Dom har givetvis fel.
Citera
2021-10-04, 08:50
Medlem
Tanken är god. Jag hade köpt den om det varit för ett folk som är födda och vuxit upp i samma land, som under sin livstid möter orättvisor. Att då via skatter fördela lite jämnare. Som svensk är det självklart.

Men

Det känns inte lika roligt längre när man massimporterar människor från världens fattigaste länder och sedan kräver att de ska leva lika gott som en infödd svensk som jobbat och slitit hela sitt liv och allt ska de få utan att arbeta överhuvudtaget.

För vi vet alla att så fort man arbetar så behöver man inte alla de här bidragen. Bidragen är till för att skydda de svaga i samhället vilket funkar fint om de är en minoritet, dvs inte så många.

Om Sverige hade varit som förr, då hade jag stått där och sagt att man skulle höja bidragen till de svaga, men jag vill inte nu när de som tar bidragen är lycksökare från alla världens hörn.
Senast redigerad av idontknowmyself 2021-10-04 kl. 08:53.
Citera
2021-10-04, 09:05
Medlem
nightrans avatar
Värnskatten gör inte ett jävla piss för man kommer inte ens åt de man vill komma åt. Vänstern tror att de rika blir drabbade av detta, de har för fan ingen inkomstskatt till att börja med.

De som blir drabbade är medelklassen i vanlig ordning.
Citera
2021-10-04, 09:18
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Tanken är god. Jag hade köpt den om det varit för ett folk som är födda och vuxit upp i samma land, som under sin livstid möter orättvisor. Att då via skatter fördela lite jämnare. Som svensk är det självklart.

Men

Det känns inte lika roligt längre när man massimporterar människor från världens fattigaste länder och sedan kräver att de ska leva lika gott som en infödd svensk som jobbat och slitit hela sitt liv och allt ska de få utan att arbeta överhuvudtaget.

För vi vet alla att så fort man arbetar så behöver man inte alla de här bidragen. Bidragen är till för att skydda de svaga i samhället vilket funkar fint om de är en minoritet, dvs inte så många.

Om Sverige hade varit som förr, då hade jag stått där och sagt att man skulle höja bidragen till de svaga, men jag vill inte nu när de som tar bidragen är lycksökare från alla världens hörn.
Instämmer, och välfärden kommer inte fungera i längden då bidragstagarna så småningom är fler än skattebetalarna. Och det kanske är politikernas syfte med invandringen - att förstöra väldfärdssystemet?
Citera
2021-10-04, 09:35
Medlem
Negerhjons avatar
Fritidshus är ju ingen lyx för många.. Jo naturligtvis ur rekreationssyfte och möjlighet att få komma ut i natur och slippa avgaser och ett jävla liv... Men många sommarstugor lider av fukt o mögel skador. De har ärvts i flera generationer och kanske är enda gången släkten har tid att träffas då många idag bor i olika delar av landet.. Stenevi vill förstås beskatta både arvsskatt och sommarstugor hårdare...... Kanske vi med skattemedel också kan bygga sommarstugor år Abdi och Ali... Allt för att minska segregationen....

Men snälla rara utvecklingsstörda Märta Stenevi. De här jävla muslimerna har inte bidragit med ett skit. Det äter bara ur hand... Det finns inget som hindrar dem från att ta ett lån och själv bygga sig en sommarstuga. Dessa har svenskarna i många fall byggt i etapper under 20-30år för redan hårt skattade pengar. Nu ska de alltså bestattas ännu hårdare får att kunna få dela trädgård med nån Somalifamilj med 13 Adhd ungar..

Det som svenskarna slet hård för i 4-5 generationer, det ska muslimerna ha gratis utan att lyfta på lillfingret. Annars blir det orättvist och segregation... Rösta på Mp alla ni som vill bli av med sommarstugan.. Muhammed behöver den bättre..
Citera
2021-10-04, 09:36
Medlem
Extra bra när man som hemlös, utmattad etc, ja, etniskt svensk så vitt jag vet, sökte hjälp flera månader i sträck, fick nada och avslag varje gång. Pengarna var slut, kommunen gick på knäna fick man sagt i mötet, och att man ju klarat sig bra än så länge (för hade redan drivit omkring till och från i flera år.) Beslut om avslag och Mina behov ansågs tillgodosedda stod det sen i varje brev man fick plocka upp. Detta var runt 5 år sen. Mer invandring, brott och höjd pensionsålder, nu kör vi! 👌
Senast redigerad av .Void 2021-10-04 kl. 09:41.
Citera
2021-10-04, 09:41
Medlem
KillenArCPs avatar
Jag hjälper gärna fattiga i samhället som bidrar efter bästa förmåga. Men att bidrags-Muhammed ska ha mina pengar för att pilla naveln medan jag sliter till mitt dagliga bröd, där du Märta, där är jag även beredd att ge dig en rejäl måltid bestående av bly.
Citera
2021-10-04, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Instämmer, och välfärden kommer inte fungera i längden då bidragstagarna så småningom är fler än skattebetalarna. Och det kanske är politikernas syfte med invandringen - att förstöra väldfärdssystemet?

Åtminstone Centern har det målet och det är ganska öppet. De vill få bort bidragssystemet och att alla ska arbeta med låga löner istället. Superlåga skatter är också målet. Läser man deras politiska diskussioner och program så framkommer det att de vill montera ner välfärdssystemet och bli mer som USA.

Men hur de andra partierna tänker vet jag inte. De lever i någon dröm att där finns hur mycket pengar som helst att slösa bort och vill höja skatterna ännu mer. Evig makt och lydiga väljare kanske är målet.
Citera
2021-10-04, 09:54
Medlem
holmiums avatar
Om man börjar med att göra sig av med villfarelsen att miljöpartiet eller andra riksdagspartier företräder ett allmänintresse så blir politiken lättare att förstå.

Miljöpartiet finns till för ett smalt särintresse i form av medlemmar politiker och närstående ekonomiska intressen.

Partiet har inget intresse av att driva en politik som är bra för allmänheten, utan det handlar om att behålla makten med vilka metoder som helt, så att man kan främja de smala särintressen som vinner på "grön" politik samt att dessa smala särintressen i riksdagen kan flytta fram sina maktpositioner och främja sina ekonomiska intressen och monopolsträvanden via påverkan av lagstiftningen.
Citera
2021-10-04, 10:22
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
MP åker ut nästa val, ingen idé att diskutera larviga låtsasscenarier vars enda mål är att locka invandrarväljare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in