2021-10-03, 19:59
Medlem
trickydicks avatar
Bildgoogla Karen så förstår jag vad jag menar.

Karen är en fiktiv vit kvinna i 40-års åldern med ljus uppklippt page-frisyr.
Hon har det mesta här i livet, Två tonåriga barn, bra jobb och bra inkomst, gymmar för att hålla sig i form. Karen är också extrem gnällig och krävande. Är inte den tonfisksalladen rätt så skall det gnällas och gärna så skall hon berätta det för kocken eller ägaren.

Finns det inte jobbiga krävande kvinnor i 40-års åldern av andra raser? Är det inte rasistiskt att just peka ut en blond, vit 40-årig kvinna så sterotypt?

Finns det Karen-kvinnor på riktigt, har ni träffat eller känner ni sådana?

https://muc.fandom.com/wiki/Karen.
Senast redigerad av trickydick 2021-10-03 kl. 20:20.
Citera
2021-10-03, 20:02
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
dom finns tro mig. Fast dom brukar oftast vara ganska tjocka och oattraktiva. I vårat land så är dom flesta feminister karens.
Citera
2021-10-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Bildgoogla Karen så förstår jag vad jag menar.

Karen är en fiktiv vit kvinna i 40-års åldern med ljus uppklippt page-frisyr.
Hon har det mesta här i livet, Två tonåriga barn, bra jobb och bra inkomst, gymmar för att hålla sig i form. Karen är också extrem gnällig och krävande. Är inte den tonfisksalladen rätt så skall det gnällas och gärna så skall hon berätta det för kocken eller ägaren.

Finns det inte jobbiga krävande kvinnor i 40-års åldern av andra raser? Är det inte rasistiskt att just peka ut en blond, vit 40-årig kvinna så sterotypt?

Finns det Karen-kvinnor på riktigt, har ni träffat eller känner ni sådana?

https://muc.fandom.com/wiki/Karen.

Självklart är det rasistiskt.
Men ska det vara olagligt att generalisera?
Nej.
Citera
2021-10-03, 20:05
Medlem
Niggwards avatar
”Karen” är ett begrepp som kom för att attackera vita kvinnor.

Tidigare har man enbart hatat på den vita mannen, men med tiden så insåg man att även vita kvinnor behöver ett negativt begrepp. För att hata på vita är mode både för en del av befolkningen samt politiker.

Alla världens problem är de vitas fel i grunden vet du väl.

Vit hatande vita kvinnor inser inte att de själva är hatade. Det är inte längre bara den vite mannen man går efter, utan alla vita.
Citera
2021-10-03, 20:15
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward

Tidigare har man enbart hatat på den vita mannen, men med tiden så insåg man att även vita kvinnor behöver ett negativt begrepp. För att hata på vita är mode både för en del av befolkningen samt politiker.

Vit hatande vita kvinnor inser inte att de själva är hatade. Det är inte längre bara den vite mannen man går efter, utan alla vita.

exakt så ser jag det också. Hur skulle det se ut om vi tog ”Latifa” som hispanic eller ”mary” som negress som stereotyp. Det skulle knappast passera.

Men det är bra att även vita kvinnor nu får bli måltavla. Vita Män har varit det länge, då kanske dom ser vilken fienden är och röstar rätt.

(PS. Vore jag kvinna så vore jag just Karen)
Citera
2021-10-03, 20:17
Medlem
Carnills avatar
Nu är jag en vit kvinna själv och som börjar närma mig 40 . Gudskelov har ingen anklagad mig för att vara gnällig och krävande.
Det är klart att det finns kvinnor a´la Karen i alla färger. Orkar bry sig om det är rasistiskt eller inte, vad spelar det för roll?
Citera
2021-10-03, 20:17
Medlem
Rasism mot vita är okej.

Fobi mot hetero är okej.

Hat mot högern är okej.

Osv osv.

PK-folket är de nya nazisterna, men kommer aldrig att erkänna, istället ska vi förstöra allt fint som finns så ingen är lycklig. Först DÅ är PK-folket nöjda, när alla är så deppiga så att inget motstånd finns.
Citera
2021-10-03, 20:20
Medlem
99% av alla virala Karen-klipp är av en händelse på vita kvinnor. Har sett en och annan kompilation där det dykt upp en svart kvinna, annars lyser de med sin frånvaro.

Sällan, för att inte säga aldrig, ser man virala klipp på svarta kvinnor som allmänheten gör narr av och kallar för "Karens" och som febrigt delas av diverse godhetsapostlar och andra fårskallar, tillika antivita medlöpare.

Det är så uppenbart att det är fullständigt okontroversiell att dela dessa klipp och dra allmänna slutsatser av denna sortens (vita) kvinna, hade klippen uteslutande bestått av svarta kvinnor så vet vi med säkerheten att den hade stött på högljudd patrull av diverse aktivistgrupper och självutnämnda goda.

Finns en och annan definition som säger att "Karens" är just en "racist white woman", vilket skvallrar en del om själva syftet med memen. Ett svart symbolnamn likt "Karen" skulle aldrig få fäste på samma sätt utan att stöta på betydligt större patrull.
Senast redigerad av haksa 2021-10-03 kl. 20:27.
Citera
2021-10-03, 20:35
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
I vårat land så är dom flesta feminister karens.
Plural blev ju lite kul, "karensdag".
Citera
2021-10-03, 20:36
Medlem
BigFatCones avatar
Svarta Karens brukar kallas för hood rats.

En viktigt grej i att vara en Karen är att du sparkar neråt och i ärlighetens namn så är det mest vita medelålders kvinnor som har satt sig på en så hög hästen att hon får byta namn till Karen. Det är helt enkelt främst ett vitt beteende.

Stereotypiskt? Ja, givetvis. Hur tror ni annars att memes uppstår?
Rasistiskt? Givetvis inte. Den stereotypa Karen är som sagt så klart vit, men det betyder ju inte att Karens alltid är det.
Citera
2021-10-04, 00:06
Medlem
yz44s avatar
För mig är begreppet Karen inte kopplat till ras, att det är en stereotyp är däremot uppenbart.
Citera
2021-10-04, 00:19
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward

Är det hat enligt dig? Allvarligt?

"Attackera vita kvinnor", nä, jag känner mig verkligen inte ett dugg attackerad. Fasen vad lättkränkta vita män är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in