• 3
  • 4
2021-10-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastarien
Fick bekräftelse från Komplett idag, att de gjort fel.

Tack för head-up @gart!

Det var så lite så!

Kolla gamla fakturor också. Jag får indikationer på att det här har hänt även vid tidigare tillfällen.
Citera
2021-10-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Instämmer, tack gart!

Ingen orsak, kolla dina tidigare fakturor, så att de inte kört samma trick förut. Jag har hört om folk som råkat ut för det här fler gånger.
Citera
2021-10-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Jo det är väldigt frustrerande. Jag fick iaf mail igår om att de nu sett över problemet och kommer återbetala den felaktiga räntan efter att jag hade ringt och klagat på morgonen.

Men jag funderar starkt på att byta kort. Nu finns ju tex Rocker som erbjuder (minst) 0,5 % cashback samt 500 kr i bonus när du signar upp. Nackdelen är dock att Rocker inte är ett kreditkort så du måste ha pengar på kortet i förväg och du får inte samma skydd som vid köp med ett kreditkort. Däremot slipper du garanterat felaktiga straffräntor

Vilka klantskallar de är på Komplett.

Jag skickade ett meddelande till banken om detta i INLOGGAT läge men angav en annan mailadress som kontakt än den som är på min kundprofil och fick som svar att jag måste skicka meddelande i inloggat inläge (!) eller från den mailadress som jag har på kundprofilen. Detta tog bara 12 dagar för dem att komma upp med.

Så nu har jag skickat samma meddelande igen men med rätt mailadress så vi får se om de behagar svara...

Vad har ni andra drabbade gjort och fått för svar?
Citera
2021-10-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacki
Vilka klantskallar de är på Komplett.

Jag skickade ett meddelande till banken om detta i INLOGGAT läge men angav en annan mailadress som kontakt än den som är på min kundprofil och fick som svar att jag måste skicka meddelande i inloggat inläge (!) eller från den mailadress som jag har på kundprofilen. Detta tog bara 12 dagar för dem att komma upp med.

Så nu har jag skickat samma meddelande igen men med rätt mailadress så vi får se om de behagar svara...

Vad har ni andra drabbade gjort och fått för svar?
De har korrigerat räntekostnaden för alla. De skickade ut ett mail brett där de bad om ursäkt för felet.
Citera
2021-10-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
De har korrigerat räntekostnaden för alla. De skickade ut ett mail brett där de bad om ursäkt för felet.

Tack. Hittade mailet i skräpposten när jag tittade nu.
Citera
2021-10-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Läst tråden? Avtal säger noll ränta, noll avgift när allt betalas i tid. Kortföretag registrerar felaktigt inbetalningen en dag för sent och tar därför felaktigt avgift. Enligt uppgift har kortföretaget börjat pudla, men inte hunnit med alla kunder efter att felet upptäckts.

Ocker? Ja, med avgifter blir det en jävla peng för en enda sketen dag.

Prova läsa igen.
Vad skulle jag ha missat menar ni? Har inte sett avtalet som det nu hänvisas till och inte oväntat så är uttryck som "straffränta" och liknande fabricerade här i tråden. Allt bygger naturligtvis på det avtal som gäller mellan korthavaren och bank, att det sedan blivit fel i hanteringen på något sätt som nu banken ifråga har vidgått, det är sådant som kan inträffa, dessutom tydligen redan löst.
Citera
2021-12-06, 14:45
Medlem
persona.von.gratas avatar
Alla med Komplett. Värt att kolla fakturan rad för rad. Leta efter "Räntor för använd kredit". Jag fick precis min tredje felaktiga faktura för i år.
Jag utnyttjar gratiskrediten men är alltid noggrann med inbetalning inom rätt datum. Det är hela poängen med kreditkort.

Efter att ha sänkt kickbacken tidigare och nu med felaktig fakturering så ligger Komplett i riskzon att sägas upp.
Citera
2021-12-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Alla med Komplett. Värt att kolla fakturan rad för rad. Leta efter "Räntor för använd kredit". Jag fick precis min tredje felaktiga faktura för i år.
Jag utnyttjar gratiskrediten men är alltid noggrann med inbetalning inom rätt datum. Det är hela poängen med kreditkort.

Efter att ha sänkt kickbacken tidigare och nu med felaktig fakturering så ligger Komplett i riskzon att sägas upp.
Jag sa upp mitt efter strulet i oktober.. Kör nu Amex och RefunderPay.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in