2021-10-03, 20:21
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Hur menar du? Vems fel skulle det annars vara? Tror du på någon typ av anarkistisk utopi där alla gör rätt för sig?

Ledsen att förstöra din vackra bild av människan, men det ligger inte i våran natur. Det är därför vi har regeringar. Olyckligtvis vill regeringar alltid nalla på kapitalet av låg- och medelinkomsttagare, medan de superrika ALLTID är vänner med makten, och ALLTID kommer undan.

Jag skulle GISSA att de som har fel i denna fråga är de som faktiskt fifflar med skatten? Jag kan förstå att om man är höger kan det te sig konstigt att vilja stödja landet man bor i ekonomiskt men nånstans måste man väl ändå kunna koppla att skattesmitning oftare än inte är moraliskt inkorrekt?
2021-10-03, 20:22
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Exakt. All skatt är stöld. Hur lyckades Sverige bli världens rikaste land mellan år 1870-1910 innan vi hade varken inkomst-eller bolagsskatt?

Sedan att skatten används till att t.ex betala utbildning eller andra saker i välfärden som ger kunskaper eller trygghet som dina kunder eller anställda använder, för sedan omvandla detta till vinst för dig eller ditt företag. Det skiter man såklart i.
2021-10-03, 20:23
Medlem
Whitfieldss avatar
Tony Blair - förvånar mig inte. Han är en tvättäkta psykopat. Irak-kriget är endast ett exempel. Han är lobbyist för petroleumbranschen och dyker alltid upp så fort det börjar lukta mygel och cash nånstans i världen.
2021-10-03, 20:25
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Både Tony Blair och Kungen av Jordanien (Jordanien är ingen demokrati utan monarki) ÄR regeringen i sitt respektive land.
Vem blir förvånad över att Tony fifflar? Han och Dick Cheney la säkert upp sparplaner före invasionen av Irak.

Att så många politiker ändå tycks vara inblandade känns lite svettigt ur en nationell säkerhetssynvinkel. Komprometterande fynd använder man ju i utpressningssyfte, så det är väl inte orimligt att tro att underrättelsetjänster fått nys om allt och landat säkerhetsklassad info.

Rimlig fråga.
2021-10-03, 20:25
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Man kan inte bli en rik företagare eller entreprenör om det inte finns människor som vill eller har råd att köpa produkterna eller tjänsterna. Ta Ingvar Kamprad som startade IKEA han möblerade i stort sett hela Sverige med sina bokhyllor och sängar och gjorde sig en förmögenhet. Men det hade han inte kunnat göra om inte folk hade haft jobb och haft en inkomst och därmed kunna köpa möblerna.

Det jag försöker säga är att dom flesta jobbar inte inom den privata sektorn .
2021-10-03, 20:27
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Sedan att skatten används till att t.ex betala utbildning eller andra saker i välfärden som ger kunskaper eller trygghet som dina kunder eller anställda använder, för sedan omvandla detta till vinst för dig eller ditt företag. Det skiter man såklart i.

Eller ens trygghet för personen i sig, för den delas ju med andra och det kan ju inte vara korrekt.

Det är ganska intressant att se hur vissa i allmänhet bara inte förstår hur samhället fungerar utan snarare målat upp en bild i sin skalle motiverad via propaganda. Jag hade faktiskt inte trott att folk så tidigt som i första sidan här hade försökt försvara skattesmitarna med ord som i praktiken kunde varit "jag önskar jag hade gjort samma sak".
2021-10-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Sverige kommer sluta som ett trött Grekland i framtiden när kassakistan är tom. Tack vare alla skattesmitare och egoister.
Bara att trycka nya monopolpengar enligt Modern Monetary Theory du vet.
2021-10-03, 20:29
Medlem
BicOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk

Och det enda sättet för att lyckas med det är att ha världens fjärde högsta skattetryck? Kom in i matchen, ingen tror eller vill leva i ett land med obefintlig skatt, det vi alla önskar (som öppnat ögonen) är att få bort allt trams och obefogade flyktingar som det slänga skattepengar på.
2021-10-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Swedish House Mafia.

"Bland svenskarna finns också dj-trion Swedish House Mafia som har skapat ett brevlådeföretag i skatteparadiset Brittiska Jungfruöarna i syfte att äga rättigheterna till gruppens låtar, namn och logotyp.
Till SVT förklarar Skatteverkets Johan Lundberg, skatterevisor med särskild inriktning mot utlandskontroll, hur SHM har tjänat pengar på upplägget. "

Deras nya hit.

Don't you worry Skatteverket...
2021-10-03, 20:34
Medlem
Moondooms avatar
Det enda som betyder något här är att ja, det är OK att skatteplanera som skatteskyldig i Sverige - om alla får/kan göra det på samma sätt eller nej, det är inte OK att göra det som skatteskyldig i Sverige - om inte alla kan göra det på samma sätt.

Antingen betalar vi alla vår skatt eller så kan lika gärna alla skita i det.

Det är ingen moralisk fråga utan en juridisk fråga, är alla lika inför lagen så ska alla kunna skatteplanera på samma sätt, om inte, straffabeskatta och brottsstraffa alla skatteplanerare.

Min åsikt är att alla som skatteplanerar genom att använda skatteparadis men åtnjuter skattefinansierade tjänster ska hängas i lyktstolpen närmast dennes bostad.
2021-10-03, 20:37
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Roligt. Vilken nytta gör de annars? Har inget emot om man avlivar dessa myglare. Gärna offentligt.

Bättre att avliva de myglare som styr detta land till ruinens brant och drivit ut alla dessa pengar ur Sverige. Betänk hur många liv sosseriet förstört i sin makthunger. De här klantskallarna är rena gärdsgårdsseriens amatörer jämfört med regeringarna vi haft.

Självklart skall alla skattskyldiga betala skatt i Sverige, men det finns också en gräns för vad som kan anses vara rimligt. Jag är själv Vänsterpartist, jag tjänar bra, och betalar 65% i skatt på min lön om man räknar ihop allt. Det är inte ok. Det är bortom all form av solidaritet. (För övrigt känner jag ingen solidaritet med en kamelskötare och gängterrorist. Alla blattar är kriminella i själen.)

Till det tillkommer alla gömda skatter, böter, avgifter, moms, bensinskatt, skatt på el, biltullar, skatt på hyran osv osv. Hela det här djävla landet är sinnessjukt på att ta ut skatt och när jag går i pension om några år får jag knappt ut ett djävla dugg för att Sossarna stulit och givit bort till blatteriet det jag jobbat ihop till min pension. Jag kommer att vara tvungen att flytta från mitt hus samma dag som jag går i pension. Men det har jag naturligtvis redan räknat ut. Jag kommer att emigrera nästa år och arbeta mina sista år i ett lågskatteland där mina pengar inte går till sosseriet. Det är min enda chans att överleva som pensionär.

Att du vill döda en handfull skatteplanerare är som att sila mygg och svälja kameler. De ojämförligt största brotten mot oss kommer från Staten.
2021-10-03, 20:39
Medlem
Före detta Finansinspektionen, Erik Saers. Inget media kommer lyfta fram direkt

https://offshoreleaks.icij.org/nodes/56057479

Helvete vad många kända namn på listan. Lär bli fullt upp på skatteverket imorgon..

https://offshoreleaks.icij.org/searc...&utf8=✓

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in