2021-10-03, 17:38
Bannlyst
Hej.

Jag är ute efter ett halsband och de jag är ute efter är just typen som inte har kedja utan en symbol eller liknande man kan ha annat snöre till typ läderband.
Det ska vara enkelt att byta ut snöret om de behövs.

Kan det vara medaljong? talisman? Ett hängsmycke är det frågan om, men jag vet inte vad för ord jag söker.

Jag är inte så mycket för ringar, men tanken är att jag vill designa en symbol som medlemmar i mitt sällskap skall ha.
Tanken är väl i mässing/brons men silver går väl bra, jag vet inte vilket som anses mest praktiskt.
Vill inte ha kedjor eller länkar då de inte är lika lätt att laga om något händer och det hela ska vara slitstarkt.
Vill inte ha något bling bling då detta är en annan typ av sällskap där de skall vara tåligt och inte dyrt.
Att symbolen syns och inte är bräcklig är det viktigaste, då det handlar om att visa vi är medlemmar i en klan. (väldigt internt)

Jag ritar upp den genom vektor-grafik och skulle vilja någon helt enkelt tillverkade den, men hur går man till väga?
Senast redigerad av Cat-mind-jedi 2021-10-03 kl. 17:41.
Citera
2021-10-03, 18:15
Medlem
Rullandegalnings avatar
Rita upp den och leta upp nån smyckessmed och kolla vad dom tar för att göra den👍
Alternativt gjut och polera dom själv👌
Citera
2021-10-03, 18:51
Medlem
Couplets avatar
Brukar kallas för hänge. Enklast är att kontakta en silversmed för offert. Eller gå en kurs i silversmide och gör dem själv. Brons och mässing färgar av sig på huden om det inte lackas, så jag föreslår silver som bästa alternativ.
Citera
2021-10-07, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Brukar kallas för hänge. Enklast är att kontakta en silversmed för offert. Eller gå en kurs i silversmide och gör dem själv. Brons och mässing färgar av sig på huden om det inte lackas, så jag föreslår silver som bästa alternativ.

Jag hörde någon säga att den tyckte titan vore bäst, men jag har ingen aning trodde de behövdes gjuta sånt här och inget man kunde göra själva.
Citera
2021-10-07, 18:58
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cat-mind-jedi
Jag hörde någon säga att den tyckte titan vore bäst, men jag har ingen aning trodde de behövdes gjuta sånt här och inget man kunde göra själva.

Nej, men man kan få titan laserskuret. Liksom rostfritt. Men då återstår problemet att få till en ögla för snöret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in