• 1
  • 2
2021-10-03, 07:08
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Svenne kommer aldrig sluta hata sig själv. Propagandaministeriet vet exakt vilka knappar de ska trycka på. Svenne ska inte få vara något annat än den förtryckande onda superskurken. Invandrarna måste till varje pris framstå som offret och martyren 25 timmar om dygnet. Du ska alrdig sluta tycka synd om de stackars invandrarna, svenne. Du ska alrdig sluta hata dig själv och känna skuld och skam. De är offer. Du är skurken. Det får inte vara på något annat sätt.

Det funkar bättre än någonsin att guilt trippa svenne. Svenne har aldrig hatat sig själv lika mycket som nu. Jag vet inte vilket parallelluniversum TS lever i.
Svenne hatar inte sig själv dock.
Citera
2021-10-03, 07:39
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Svenne hatar inte sig själv dock.

Joho du. Finns inget mer guilt trippat folk. Du lever i förnekelse.
Citera
2021-10-03, 08:05
Medlem
vaneriss avatar
Har aldrig blivit utsatt för rasistkortet men om någon använder det på mig kommer jag svara "Okej, då får jag väl vara det för din skull kompis".
Citera
2021-10-03, 08:36
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Vet du vad som är mest skrämmande?
Det är att dom som hatar "rasister" är dom allra största rasister och homofober.....

Ja det är skrämmande.

De allra flesta bryr sig inte om hudfärgen på folk utan de bryr sig om hur de beter sig.

De som kallar sig för antirasister är dock helt besatta av ras och hudfärg.

Det kan vara för få mörka personer i en reklamfilm, men det gör dock inget om det inte finns några vita människor.

Det är hemskt att säga något som helst positivt om vita människor, det är vit makt och rasism mm. Det går bara bra att säga dåliga saker om vita människor medans det är helt ok att säga bra saker om mörkhyade folk.

Exempel.

"Svarta människor är lojala, trevliga, givmilda, snälla och glada. Svarta människor har skön stil, gör bra musik och är väldigt inbjudande."

Inget som helst konstigt att skriva sådär och det går bra för både vita och mörka att säga sådana saker.

Om vi byter ut svarta mot vita så blir det dock helt plötsligt det absolut värsta av det värsta som går att göra.

"Vita människor är lojala, trevliga, givmilda, snälla och glada. Vita människor har skön stil, gör bra musik och är väldigt inbjudande."

Nu är det vit makt och rasism.

Exempel nummer två.

"Svarta människor är onda, elaka, fula och aggressiva. Svarta människor är galna och korkade och bidrar inte med annat än ondska till världen."

Att skriva eller säga något sådant är fruktansvärt hemskt. Det är bland det värsta man kan göra. Skriver eller säger någon något sådant så är de bottenskrapet av människor, värre än våldtäktsmän och mördare.

Allas lika värde gäller verkligen inte för personer som anses ha sagt något rasistiskt (så länge det inte är mot vita då förstås).

Det behöver inte ens vara så speciellt hårda ord utan bara minsta lilla negativa om andra än vita är så hemskt det bara kan bli.

Skriver vi så här istället,

"Vita människor är onda, elaka, fula och aggressiva. Vita människor är galna och korkade och bidrar inte med annat än ondska till världen."

Då är det helt plötsligt ok och inget konstigt alls.

Jag orkar inte leta igenom Buzzfeed nu men här är ett litet exempel.

https://m.youtube.com/watch?v=BZFY0dqC0Ks

Det finns andra videos där svarta får sitta och beskriva vita och det blir det ena efter det andra rasistiska som det aldrig ens skulle vara möjligt för vita att säga om svarta.

Jag persoligen tycker att det ska vara helt ok för mörka personer att ha fördomar och att kunna säga sådana saker men det ska såklart också vara ok för vita människor.

Vi är alla människor och ska ha samma krav på oss och vi ska alla mätas med hjälp av samma måttstockar.
Citera
2021-10-03, 09:59
Medlem
immenhusens avatar
Börjar och börjar… Minns att det slentrianmässiga ”rasistkortet” diskuterades i en annan tråd redan för 10-15 år sedan.

/AI
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in