2021-10-02, 17:10
Medlem
Onanikrems avatar
Vad fan hände nyss? “400 Bad Request. Request Header or Cookie Too Large?” och jag kom inte in på Flashback med min Windows 10 burk och Crome. Trodde först jag blivit IP Bannad eller något, men kom in som vanligt med telefonen.

Nåja löstes efter en minuts googlande och nu rensat kakburken, men vad hände och varför? Inte varit med om detta på de 25 år jag pysslat med Pc- Windows.
Citera
2021-10-02, 17:31
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vad fan hände nyss? “400 Bad Request. Request Header or Cookie Too Large?” och jag kom inte in på Flashback med min Windows 10 burk och Crome. Trodde först jag blivit IP Bannad eller något, men kom in som vanligt med telefonen.

Nåja löstes efter en minuts googlande och nu rensat kakburken, men vad hände och varför? Inte varit med om detta på de 25 år jag pysslat med Pc- Windows.
Sannolikt nåt slags konfigurationsproblem i webservern som kör forumet, har sannolikt inget alls med din dator att göra.
Citera
2021-10-02, 17:32
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2021-10-04, 21:23
Jag får samma fel i Safari under macOS med jämna mellanrum. Behöver starta om webbläsaren.

Felet är rapporterat i den stora forumbuggtråden i Flashbacks metaforum.
Citera
2021-12-09, 11:55
Medlem
Troublezzzs avatar
Felet verkar kvarstå då jag också råkar ut för det med jämna mellanrum. Kör med Firefox på en MacBook Pro men har nu fått byta över till Safari för att ö h t komma in på Flashback.
Citera
2021-12-09, 13:05
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Felet verkar kvarstå då jag också råkar ut för det med jämna mellanrum. Kör med Firefox på en MacBook Pro men har nu fått byta över till Safari för att ö h t komma in på Flashback.

Du behöver inte byta webbläsare, det räcker med att rensa kakorna/cookies.
Citera
2023-12-02, 12:40
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Får fortfarande detta fel med regelbundenhet, olika datorer olika plattformar, olika webbläsare, detta fel återkommer konstant.

Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Du behöver inte byta webbläsare, det räcker med att rensa kakorna/cookies.

Har fått detta fel på Opera och Chrome.
Senast redigerad av Cobra Mk III 2023-12-02 kl. 12:46.
Citera
2023-12-02, 12:56
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jag får samma fel i Safari under macOS med jämna mellanrum. Behöver starta om webbläsaren.

Felet är rapporterat i den stora forumbuggtråden i Flashbacks metaforum.

Mac användare här också fick stänga ner alla tabbar tömma alla kakor historik typ rubbet så började det funka igen.

Första gången jag upplevt problemet på detta sättet.
Citera
2023-12-02, 12:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har ni följt denna instruktion och det avser flertal webbläsare?

https://www.minitool.com/news/reques...too-large.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in