Människosläktet är en av få arter på jorden som parar sig utan att ha själva befruktningen som mål. Havandeskap kan till och med vara oönskat och man kan därför säga att vi under alla tider har bedrivit en sorts kamp mot vår egen biologi. Historiskt sett har vi med vetenskapens hjälp framställt mer eller mindre lyckade preventivmedel genom åren. Långt före den moderna kondomens tid, användes i det gamla Egypten till exempel krokodilavföring i syfte att döda spermier innan de hunnit nå livmodern. Det var en metod som visserligen ansågs fungera väl, men vars vetenskapliga grund numera kan ifrågasättas.
Senast redigerad av JajoNej666 2021-10-02 kl. 14:42.
Endast om fortplantning för min del. Sex kan jag ha med mig själv precis lika bra. Det är en mognadsfråga. Visst vill man tafsa på en tight fitta men samlag är endast till för narcissister och cucks. Män med kasst självförtroende.
Jag själv är i den åldern då jag inte vill ha barn ännu. Så jag och min partner har skyddat sex för njutningens skull. Både ge och få. Det är upphetsande.
det är nog båda, jag kan dock inte fortplanta mig med min tös.
Okej så båda är egentligen rätt man njuter och samtidigt kan man fortplanta sig.
Men rent biologist var sex gjort för fortplantning eller för att avnjuta maximal kärlek genom att penetrera någon i arslet?
Senast redigerad av JajoNej666 2021-10-02 kl. 14:10.