2021-10-01, 21:48
Medlem
Är så frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen!

Ska fatta mig någorlunda kort. Jag och exet har nyligen gjort slut men bor fortfarande tillsammans. Han är dock hemma väldigt sällan. Sover på kontoret och är borta mycket i jobbet.

Idag kom han hem så vi kunde vara med barnen tillsammans. De skulle iväg och bada på ett allmänt bad på kvällen. Exet var sen (som vanligt) och det var nära att det ej blev bad såklart, jag packade både barnens väskor med badkläder plus att jag packade exets väska med alla grejor kläder kalsonger handduk tvål badbyxor ja så snäll var jag så att de kunde åka direkt när han kom hem.

Senare kommer han och barnen hem och med sig har han sin syster 41 år och pappan som brukar vara här ofta. Pappan har aldrig tänkt på sin hygien och luktade apa så jag sa åt exet (ja han och systern verkar inte ha märkt av det) exet fick in honom i duschen.
Sen sitter hans pappa i soffan och klagar på hur ful folk är på tv. Han sitter och säger att någon är odräglig som han aldrig har träffat förr. Bredvid sitter våra barn. Blir så fruktansvärt arg men vill inte börja bråka inför barnen.
Då ska tilläggas att pappan själv är en gammal knarkare som totalt har struntat i sina barn och tagit pengar av dom med mera. Men nej han är inte odräglig. Bara andra.

Sen när dom åker är exet arg och säger efter att jag tjatat på honom att hänga upp blöta badkläder (han hängde bara sina, inte barnens) så säger han vem ska hänga tvätten då då. Då har jag redan tvättat och hängt tre maskiner innan det PLUS varit snäll och packat åt honom tidigare.

Han blev arg på mig för att jag var sur mot hans pappa och syster. Men jag kan inte rå för det. När dom är här städar dom aldrig det är alltid jag som får städa bort skitiga kläder från pappan och snus efter systern och systern tar till och med sig grejor här hemifrån som porslin till exempel men det tycker inte exet är en big deal.

MEN det är JAG som är den stora boven här för att det är jag som är sur. Jag kan dock inte prata med pappan för då blir han sur på mig och kallar mig kärringjävel vilket har hänt många gånger.

Så hur fasiken ska jag göra för att folk ska förstå? Det kommer dröja ett tag till innan vi ska flytta ifrån varandra jag väntar på en lägenhet jag har kollat på men vad gör jag undertiden innan jag exploderar?

Tack för svar!
Senast redigerad av lamb2012 2021-10-01 kl. 21:52.
Citera
2021-10-01, 21:53
Medlem
Wallahabibiis avatar
Har du aldrig tänkt på att de kanske inte är intresserade av att förstå dig eller din situation?

Låter som ett gäng WT med noll klass.
Citera
2021-10-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamb2012

Ska fatta mig någorlunda kort. Jag och exet har nyligen gjort slut men bor fortfarande tillsammans. Han är dock hemma väldigt sällan. Sover på kontoret och är borta mycket i jobbet.

Idag kom han hem så vi kunde vara med barnen tillsammans. De skulle iväg och bada på ett allmänt bad på kvällen. Exet var sen (som vanligt) och det var nära att det ej blev bad såklart, jag packade både barnens väskor med badkläder plus att jag packade exets väska med alla grejor kläder kalsonger handduk tvål badbyxor ja så snäll var jag så att de kunde åka direkt när han kom hem.

Senare kommer han och barnen hem och med sig har han sin syster och pappa som brukar vara här ofta. Pappan har aldrig tänkt på sin hygien och luktade apa så jag sa åt exet (ja han och systern verkar inte ha märkt av det) exet fick in honom i duschen.
Sen sitter hans pappa i soffan och klagar på hur ful folk är idol. Han sitter och säger att någon är odräglig som han aldrig har träffat förr. Bredvid sitter våra barn. Blir så fruktansvärt arg men vill inte börja bråka inför barnen.
Då ska tilläggas att pappan själv är en gammal knarkare som totalt har struntat i sina barn och tagit pengar av dom med mera. Men nej han är inte odräglig. Bara andra.

Sen när dom åker är exet arg och säger efter att jag tjatat på honom att hänga upp blöta badkläder (han hängde bara sina, inte barnens) så säger han vem ska hänga tvätten då då. Då har jag redan tvättat och hängt tre maskiner innan det PLUS varit snäll och packat åt honom tidigare.

Han blev arg på mig för att jag var sur mot hans pappa och syster. Men jag kan inte rå för det. När dom är här städar dom aldrig det är alltid jag som får städa bort skitiga kläder från pappan och snus efter systern och systern tar till och med sig grejor här hemifrån som porslin till exempel men det tycker inte exet är en big deal.

MEN det är jag som är den stora boven här för att det är jag som är sur. Jag kan dock inte prata med pappan för då blir han sur på mig och kallar mig kärringjävel vilket har hänt många gånger.

Så hur fysiken ska jag göra för att folk ska förstå? Det kommer dröja ett tag till innan vi ska flytta ifrån varandra men vad gör jag undertiden innan jag exploderar?

Tack för svar!

Är det du som kommer ha barnen mestadels av tiden så är det enklast att be honom flytta, gör han det inte frivilligt så får du tvinga honom.
Citera
2021-10-01, 22:05
Medlem
Citat:

Senare kommer han och barnen hem och med sig har han sin syster 41 år och pappan som brukar vara här ofta. Pappan har aldrig tänkt på sin hygien och luktade apa så jag sa åt exet (ja han och systern verkar inte ha märkt av det) exet fick in honom i duschen.
Sen sitter hans pappa i soffan och klagar på hur ful folk är på tv. Han sitter och säger att någon är odräglig som han aldrig har träffat förr. Bredvid sitter våra barn. Blir så fruktansvärt arg men vill inte börja bråka inför barnen.

MEN det är JAG som är den stora boven här för att det är jag som är sur. Jag kan dock inte prata med pappan för då blir han sur på mig och kallar mig kärringjävel vilket har hänt många gånger.

Så hur fasiken ska jag göra för att folk ska förstå? Det kommer dröja ett tag till innan vi ska flytta ifrån varandra jag väntar på en lägenhet jag har kollat på men vad gör jag undertiden innan jag exploderar?

Tack för svar!

Kärlek varar inte för evigt, det som kommer efteråt bör man värdera om det verkligen är värt tvåsamheten.

Tålamod eftersom det är temporärt. Så klarar du dig.
Citera
2021-10-01, 22:06
Avslutad
Jag är på din sida ts.
Citera
2021-10-01, 22:09
Medlem
maxatdunders avatar
Du bär ett ansvar av att du valde bli gravid med sådan pappamaterial. Ska vi tycka synd om er relation, eller hade du något diskussionsunderlag?
Citera
2021-10-01, 22:24
Medlem
franges avatar
Vad klagar du över egentligen? Du valde ju själv det här? Som man raggar får man ligga är ett känt talesätt.
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Du bär ett ansvar av att du valde bli gravid med sådan pappamaterial. Ska vi tycka synd om er relation, eller hade du något diskussionsunderlag?
Detta.
Citera
2021-10-01, 22:36
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Låter som du knullat in dig i en riktig WT-familj. Jag förstår att det inte är lätt. Vore jag du skulle jag nog fundera på om jag vill att mina barn verkligen ska ha med dem att göra. Vill du verkligen att det sociala arvet ska föras vidare till dina barn?
Citera
2021-10-01, 22:40
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Du bär ett ansvar av att du valde bli gravid med sådan pappamaterial.
Ja, hur fasen tänker man som TS när man blir tillsammans med en ansvarslös slashas med knarkaruppväxt? Men antar att vissa kvinnor inte vill ha en vettig relation när det är mycket mer spännande att bara bråka hela tiden.
Citera
2021-10-01, 22:40
Medlem
Citat:

Tack för svar!
Syster som snusar? Å fy h-e! Vem står på kontraktet? Sparka ut aset om det går, fortast möjligt. Eller flytta till föräldrar/vänner. Hur ville du skaffa barn med detta lowlife från början?
Citera
2021-10-01, 22:43
Medlem
Varför tillåter du barnen ha relation med en knarkare ens
Citera
2021-10-01, 22:48
Medlem
Tack för alla svar. Kul att ni nämner WT, ironiskt nog brukar exet skoja om hur han ser ner på wt-folk men så är hans egen familj värst av alla.

Och till er som undrar varför jag skaffade barn med honom är för att han är annorlunda än sin familj. Han har alltid varit ordentlig och renlig. Bara det att han ser helst att jag gör det mesta i hemmet men det har väl varit en bagatell egentligen under alla år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in