2021-09-30, 18:44
Medlem
PlatonAristoteless avatar
Godkväll, ikväll tänkte jag besvara frågor angående psykopati eller antisocial störning som den officiella diagnosen heter. Varsågoda att ställa vilka frågor ni vill.
Citera
2021-09-30, 18:46
Medlem
-Ines-s avatar
Hur fungerar relationer till en partner? Kan du komma i närheten av att känna något som kan liknas vid kärlek?
Citera
2021-09-30, 18:49
Medlem
Wallahabibiis avatar
Hur många katter har du torterat?
Har du någonsin haft våldsamma tankar riktade mot familjemedlemmar?
Vet din omgivning om att du är en psykopat?
Vad är det sjukaste du gjort mot andra?
Känner du empati för närmaste, typ mamma/pappa?
Citera
2021-09-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Hur fungerar relationer till en partner? Kan du komma i närheten av att känna något som kan liknas vid kärlek?

Jag kan ha tillfälliga ”vänner/relationer” men jag har aldrig upplevt kärlek eller någon koppling till en annan människa. Det är rent rationella relationer utan några känslor.

Jag har min egen form av ”kärlek” men den kan kort förklaras att jag finner den andra personen intressant. Alternativt att jag medvetet väljer att ”gilla” personen. Denna relation har dock ingen känslomässig koppling.
Citera
2021-09-30, 18:53
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Har du trappor hemma?
Citera
2021-09-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii
Hur många katter har du torterat?
Har du någonsin haft våldsamma tankar riktade mot familjemedlemmar?
Vet din omgivning om att du är en psykopat?
Vad är det sjukaste du gjort mot andra?
Känner du empati för närmaste, typ mamma/pappa?

Aldrig torterat några djur då mina föräldrar var noga med hur man ”ska” vara. De som torterar är ofta sadister och inte psykopater. En psykopat har inte begäret att skada andra.

Har haft det en gång då jag funderade hur jag skulle må om någonting hände dem.

Ingen i min omgivning vet det. Mina familjemedlemmar vet dock att jag inte är ”normal”.

Jag kan inte känna empati överhuvudtaget.

Edit: det sjukaste jag har gjort är nog att misshandla människor eller förstört för dem bakom ryggen.
Senast redigerad av PlatonAristoteles 2021-09-30 kl. 19:01.
Citera
2021-09-30, 18:56
Medlem
TheJackets avatar
Har du matat en bankomat med en gatukatt nån gång?
Citera
2021-09-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlatonAristoteles
Aldrig torterat några djur då mina föräldrar var noga med hur man ”ska” vara. De som torterar är ofta sadister och inte psykopater. En psykopat har inte begäret att skada andra.
Det låter inte särskilt psykopatiskt av dig. Även om du visste att det var fel så hade du troligtvis gjort det i smyg om du nu verkligen var psykopat.

De flesta psykopater är mer eller mindre sadistiska.
Citera
2021-09-30, 19:01
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Godkväll, ikväll tänkte jag besvara frågor angående psykopati eller antisocial störning som den officiella diagnosen heter. Varsågoda att ställa vilka frågor ni vill.
Det vore klädsamt om du gav lite bakgrund till varför just du skulle vara lämpad att besvara dessa frågor.
Citera
2021-09-30, 19:01
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Jag kan ha tillfälliga ”vänner/relationer” men jag har aldrig upplevt kärlek eller någon koppling till en annan människa. Det är rent rationella relationer utan några känslor.

Jag har min egen form av ”kärlek” men den kan kort förklaras att jag finner den andra personen intressant. Alternativt att jag medvetet väljer att ”gilla” personen. Denna relation har dock ingen känslomässig koppling.

Sörjer du/saknar du detta på nåt sätt? Eller är det mer ett konstaterande att det är som det är. Du kanske till och med ser det som en fördel?
Citera
2021-09-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Det vore klädsamt om du gav lite bakgrund till varför just du skulle vara lämpad att besvara dessa frågor.

Jag har diagnosen så tänkte att det kunde vara intressant för personerna här att ”fråga en psykopat” vad de vill.
Citera
2021-09-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Sörjer du/saknar du detta på nåt sätt? Eller är det mer ett konstaterande att det är som det är. Du kanske till och med ser det som en fördel?

Man kan nog inte sakna någonting man aldrig har haft. Det skulle vara intressant att uppleva dessa känslor men jag ser känslorna som svagheter. Därav ser jag det som en fördel för mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in