2021-10-05, 21:12
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Naturligtvis inte. Ditt problem är att du inte förstår skillnaden på ditt regelbrott och det.

Upplys mig, är båda identiteter?
2021-10-05, 21:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Upplys mig, är båda identiteter?

Du har redan fått svar på det i tråden. Inlägg 27 och 37 t.ex.
2021-10-05, 21:18
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Du har redan fått svar på det i tråden. Inlägg 27 och 37 t.ex.

Vad är ditt svar på frågan, är båda identiteter?
2021-10-05, 21:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Vad är ditt svar på frågan, är båda identiteter?

Inget av fallen är identiteter men 1.06 handlar inte om att du tvunget ska knyta en användare till en identitet. Det räcker gott och väl att minska på urvalet t.ex. genom att, ironi eller ej, hinta om arbetsplats.
2021-10-05, 21:28
Medlem
Citat:
Jag förstår din poäng, låt oss dock ta ett annat exempel. När folk kallar varandra för sosse och SD:are bryter det mot 1.06?

Det bryter givetvis inte emot någon Flashback regel att kalla andra användare för valfria politiska epitet.

Fast det är kanske lite skillnad på att kommentera folks påstådda åsikter och att kommentera arbetsplats eller identitet.

Och det kanske bara var på skoj eller skämt, men det går ju att förklä och maskera försök till outningar
eller spekulationer om andra användare.
2021-10-05, 21:28
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Inget av fallen är identiteter men 1.06 handlar inte om att du tvunget ska knyta en användare till en identitet. Det räcker gott och väl att minska på urvalet t.ex. genom att, ironi eller ej, hinta om arbetsplats.

Det är precis min poäng. Ser du problemet här?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-05 kl. 21:49.
2021-10-05, 21:31
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Det bryter givetvis inte emot någon Flashback regel att kalla andra användare för valfria politiska epitet.

Fast det är kanske lite skillnad på att kommentera folks påstådda åsikter och att kommentera arbetsplats eller identitet.

Och det kanske bara var på skoj eller skämt, men det går ju att förklä och maskera försök till outningar
eller spekulationer om andra användare.

Vad är dock skillnaden mellan en "sosse" och MUSTanställd? En "sosse" kan väl minska urvalet för att spåra någons identitet också?
2021-10-05, 21:33
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Vad tror du att jag menade med inlägget? Hur tolkar du det?

Att jag hackade den användarens dator och spårade den användaren till **** källarlokal?

Egentligen ointressant, men det du skulle skrivit i inlägget var innebörden av länkarna, för att tillföra något till tråd/diskussion. Nu sitter du istället med en halvbefogad varning för att du slickade gränsen för 1.06.

Varför det var nödvändigt att skriva det du gjorde och gång på gång upprepa det i denna tråden är för mig en gåta och jag undrar om du ens vet det själv. Ska jag tolka efter första bedömning moderatorn gjort och outlaw röstat om skulle du varit avstängd för länge sedan eftersom du enfaldigt upprepar regelbrottet i denna tråden.

Vad var sanningsenligt poängen med din kommentar och varför upprepar du den?
2021-10-05, 21:35
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Egentligen ointressant, men det du skulle skrivit i inlägget var innebörden av länkarna, för att tillföra något till tråd/diskussion. Nu sitter du istället med en halvbefogad varning för att du slickade gränsen för 1.06.

Varför det var nödvändigt att skriva det du gjorde och gång på gång upprepa det i denna tråden är för mig en gåta och jag undrar om du ens vet det själv. Ska jag tolka efter första bedömning moderatorn gjort och outlaw röstat om skulle du varit avstängd för länge sedan eftersom du enfaldigt upprepar regelbrottet i denna tråden.

Vad var sanningsenligt poängen med din kommentar och varför upprepar du den?

Jag nämnde inte någon användare i inlägget, så hur bröt jag mot regeln igen? Då har den här trådstarten brutit mot regeln också. Så hur ska du ha det?
2021-10-05, 21:48
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Jag nämnde inte någon användare i inlägget, så hur bröt jag mot regeln igen? Då har den här trådstarten brutit mot regeln också. Så hur ska du ha det?

Du inleder med därför och länkarna samt avlutar med eventuell outning.
Du riktar alltså inlägget mot eller/och svarade någon, varför skriver du annars som du gör?

Ja, enligt mig finns ingen anledning att bokstavligt upprepa ett brott mot 1.06. men om ansvarig moderator skiter i det är det ju turligt för dig eller å andra sidan ett tydligt bevis för att varningen är obefogad.

Jag har varit tydlig från början, anser att varning var befogad om än på gränsen och du är ett ormet kryper..
2021-10-05, 21:50
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Du inleder med därför och länkarna samt avlutar med eventuell outning.
Du riktar alltså inlägget mot eller/och svarade någon, varför skriver du annars som du gör?

Ja, enligt mig finns ingen anledning att bokstavligt upprepa ett brott mot 1.06. men om ansvarig moderator skiter i det är det ju turligt för dig eller å andra sidan ett tydligt bevis för att varningen är obefogad.

Jag har varit tydlig från början, anser att varning var befogad om än på gränsen och du är ett ormet kryper..

Hur? Kan du koppla den kommentaren till en eventuell användare jag svarade till? Jag upprepar igen, jag skrev aldrig något användarnamn i trådstarten.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-05 kl. 21:52.
2021-10-05, 21:54
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Hur? Kan du koppla den kommentaren till en eventuell användare jag svarade till? Jag upprepar igen, jag skrev aldrig något användarnamn. Du kan gå igenom trådstarten igen om du inte tror mig.

Nej du, du har fått svar, det är verkligen på tiden att du besvarar ställda frågor först, sedan kan vi ta det därifrån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in