Citat:
Ursprungligen postat av
mr.gegge
alt 1: Han ansåg antagligen dig som ointressant och oviktig. Chefen och kanske ett antal andra kollegor var viktiga att komma bra överens med och bli omtyckt av, men eftersom du var ointressant och oviktig så blev det roligare att vara jobbig mot dig än att ignorera dig. Som ett tidsfördriv.
alt 2: Han såg dig som ett hot. Retar han upp dig när det är säkert, och blir trevlig igen när det inte är säkert så finns det en chans att du inte skulle hänga med i svängarna och själv bete dig otrevligt/aggressivt fast vid fel tillfällen. Då ser du ut som en idiot inför tredje part, och han framstår som vettig.
Ja, jag inser nu hur medvetet beräknande detta var. Kanske båda. Läskig känsla faktiskt. Jag borde ha tagit det direkt med honom andra gången det hände, med rimliga frågor : Du, jag upplever att du är lite aggresiv/neg för att du sade och gjorde x, vad menar du, eller misstolkar jag allt bla bla. (och spelat in i smyg, så man hade bevis). Hade det hänt en tredje gång skulle jag gått med det inspelade till min chef, och tagit med personen till samma möte.
Andra verkade gilla honom såhär i efterhand, så han betedde sig ju inte så mot dem uppenbarligen. Har inte pratat med kollegorna om detta, eftersom jag inte orkat/tyckt det varit viktigt.