Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-09-28, 16:10
Medlem
Hej !
Jag behövs hjälp från oss eller tips någon information .
I augusti jag betala hela min skuld från Kronofungen. Men har kvar skuld från inkasso etc .
Behövs prova låna peng att kan jag betala resten skuld . Att kan live normal . Vill köpta ett hus men bluestep vill inte hjälpa . Jag vet ej vad ska göra
Öppnar jag mitt företag i juni 2021 . Jobbar jag med min sambo . Han tyvärr har skuld i kronofungen och snart kronofungen kan komma till hem och hämta grejor att kan sälja och ha tillbacks skuld . Spelar inte roll om saker blir min eller han Darför att vi bor tillsammans. Tänker att låna peng att kan betala hans skuld att vi kan starta liv normal varje månad betala jag räkningar , hyra etc och avbetalningsplan från alla inkasso

Snälla någon kan hjälpa ? Vad kan göra var kan hitta hjälp etc behövs inte så mycket ca 50.000kr att låna .
Citera
2021-09-28, 16:13
Medlem
tnems avatar
Finns du hos kronofogden så får du räkna med att ingen vill låna ut pengar till dig.
Citera
2021-09-28, 17:25
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Det tar 3 år att från det att skulden är betald tills betalningsanmärkningen försvinner. Då är det fritt fram att börja om på lånekarusellen igen.
Citera
2021-09-29, 07:52
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Det tar 3 år att från det att skulden är betald tills betalningsanmärkningen försvinner. Då är det fritt fram att börja om på lånekarusellen igen.

Hur kom du fram till det?

"Ett betalningsföreläggande ger kunden en sista chans att betala av hela skulden, om den dock inte blir betald i tid gör Kronofogdemyndigheten ett utslag och det är då en betalningsanmärkning registreras hos kreditupplysningsföretagen. En betalningsbetalningsanmärkning hos en privatperson är registrerad i 3 år."

https://www.minuc.se/betalningsanmarkning?msclkid=4aa180fc3058113cc989e 1afcf174307&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_cam paign=Kreditkollen%20%7C%20Generic%20%7C%20Anm%C3% A4rkningar&utm_term=n%C3%A4r%20f%C3%B6rsvinner%20b etalningsanm%C3%A4rkning&utm_content=N%C3%A4r%20f% C3%B6rsvinner%20betalningsanm%C3%A4rkningar

https://www.uc.se/hjalp--kontakt/anmarkningar/hur-lange-visas-betalningsanmarkningar-i-ucs-register/
Senast redigerad av trottwell 2021-09-29 kl. 08:35.
Citera
2021-09-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Finns du hos kronofogden så får du räkna med att ingen vill låna ut pengar till dig.

Jag är 0 kr nu på kronofungen. Har inga skuld i kronofungen.
Citera
2021-09-29, 16:50
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hur kom du fram till det?

"Ett betalningsföreläggande ger kunden en sista chans att betala av hela skulden, om den dock inte blir betald i tid gör Kronofogdemyndigheten ett utslag och det är då en betalningsanmärkning registreras hos kreditupplysningsföretagen. En betalningsbetalningsanmärkning hos en privatperson är registrerad i 3 år."

https://www.minuc.se/betalningsanmarkning?msclkid=4aa180fc3058113cc989e 1afcf174307&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_cam paign=Kreditkollen%20%7C%20Generic%20%7C%20Anm%C3% A4rkningar&utm_term=n%C3%A4r%20f%C3%B6rsvinner%20b etalningsanm%C3%A4rkning&utm_content=N%C3%A4r%20f% C3%B6rsvinner%20betalningsanm%C3%A4rkningar

https://www.uc.se/hjalp--kontakt/anmarkningar/hur-lange-visas-betalningsanmarkningar-i-ucs-register/

Den enkla vägen som kallas EGEN erfarenhet. Duger det som svar åt dig?
Citera
2021-09-29, 16:52
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Nej.

UC delar inte din uppfattning i frågan, jag rekommenderar att du läser länkarna som jag bifogade i mitt inlägg ovan.
Senast redigerad av trottwell 2021-09-29 kl. 16:55.
Citera
2021-09-30, 18:43
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewelciaaaa22
Hej !
I augusti jag betala hela min skuld från Kronofungen. Men har kvar skuld från inkasso etc .
Behövs prova låna peng att kan jag betala resten skuld . Att kan live normal . Vill köpta ett hus men bluestep vill inte hjälpa . Jag vet ej vad ska göra
Öppnar jag mitt företag i juni 2021 . Jobbar jag med min sambo . Han tyvärr har skuld i kronofungen och snart kronofungen kan komma till hem och hämta grejor att kan sälja och ha tillbacks skuld . Spelar inte roll om saker blir min eller han Darför att vi bor tillsammans. Tänker att låna peng att kan betala hans skuld att vi kan starta liv normal varje månad betala jag räkningar , hyra etc och avbetalningsplan från alla inkasso

Snälla någon kan hjälpa ? Vad kan göra var kan hitta hjälp etc behövs inte så mycket ca 50.000kr att låna .

Tycker du det är läge att köpa hus när ni har skulder och inkasso? När inte ens Bluesteep lånar ut pengar då är det jävligt illa med er ekonomi. Att även ansöka lån från Bluesteep bevisar att ni inte har stor koll på ekonomin. Därav att ni är där ni är idag med ekonomin.
Citera
2021-10-01, 02:07
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Citat:
Vi vet ju inte om TS fick betalningsanmärkning eller om skulden betalades före det.
Citera
2021-10-01, 18:50
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Jag är 0 kr nu på kronofungen. Har inga skuld i kronofungen.

KRONOFOGDEN heter det. Eftersom inte ens Bluesteep vill låna ut pengar till er då är det dåligt ställt med er ekonomi. Bluesteep är det sista stället man lånar pengar ifrån eftersom räntan är skyhög. Bluesteep lånar ut till dom som inte kan få låna på vanliga banker. Eftersom ni inte ens får låna från Bluesteep så får ni inse att ni kommer inte få låna pengar överhuvudtaget.
Citera
2021-10-05, 13:05
Medlem
Citat:
Hej !

Menar det finns lösningar. Du hittar flera på https://www.gbghtml.se/money/loans.php. Se bara till att läsa det finstilta innan du skriver på.
Citera
2021-10-06, 16:50
Medlem
Du skriver lite som en thaitjej. Var försiktig innan du drar på dig pojkvännens skulder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in