2021-10-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Som jag förstått så är MGM anhållen i sin frånvaro nu, men när blir han häktad i sin frånvaro?

Det är upp till åklagaren att skicka in en häktningsframställan till domstolen.
Citera
2021-10-03, 13:34
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Han försvann inte på elsparkcykel med addidas overall på sig då?
Antagligen försvann han på sin kära cykel (om den inte är återfunnen). Frågan är hur långt och vart han kan cyklat.
Citera
2021-10-03, 13:34
Medlem
Jag hade i alla fall inga problem med att föra ett samtal med honom. Trots att han inte kände mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Han är dock extremt introvert. Blyg av sig.
Citera
2021-10-03, 13:41
Medlem
welcometorealitys avatar
GW misstänker att Lorentzon hade använt gasol, för att det uppkom ett brand efteråt...
Citera
2021-10-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Ghettofläkten är uppe.. Är det nån som ser lite mer exakt vart den håller hus? Slottsskogen? Majorna? Annedal?

Den ska förhoppningsvis hovra över högsbo industriområde en stund.
Citera
2021-10-03, 13:55
Medlem
2st helt olika vittnesiakttagelser som sett Mark inom någar sekunders mellanrum på 2 olika platser?
Den ena säger att han lämnade huset och gick utan att vända sej om när huset exploderade, och en annan säger han stod på innegården bara sekunder efter explosionen.
Så Mark har alltså först lämnat huset för att sedan direkt efter explosionen gått in på innegården och stått där en stund.
Är det förklaringen?

Vittne 1:
Enligt GT/Expressens källa såg vittnet hur Mark Lorentzon lämnade huset, där han själv var bosatt, strax innan den våldsamma explosionen.
Den misstänkte bombmannen ska ha varit för tunt klädd i förhållande till väderleken.
När explosionen skakade lägenhetsbyggnaden vände han sig inte om.

Vittne 2:
Lars-Gunnar Wolmesjö, som bor granne med den efterlyste 55-åringen, observerade också en man på innergården som kan ha varit Mark Lorentzon.

– Jag var väldigt snabb ur min säng, jag gick direkt till min altan och tittade ut. Det stod en person på gården och jag skrek: ”Vad har du gjort din jävel!”, berättar Lars-Gunnar Wolmesjö och fortsätter:
– Han gav sig av väldigt fort.
Enligt Wolmesjö gick mannen norrut, men försvann snart ur sikte.
Citera
2021-10-03, 13:56
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
GW misstänker att Lorentzon hade använt gasol, för att det uppkom ett brand efteråt...

Men för att få en gasoltub att explodera behöver den utsättas för värme så om det är gasoltub vi snackar om har han haft dom i källaren och sedan tuttat på kartonger och bråte innan explosionen.

Gasol är Propan för dom som inte visste. Propan med methylmercaptan
Citera
2021-10-03, 13:57
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestjump
Den ska förhoppningsvis hovra över högsbo industriområde en stund.

Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Ghettofläkten är uppe.. Är det nån som ser lite mer exakt vart den håller hus? Slottsskogen? Majorna? Annedal?

Hålan Sandåker
https://www.flightradar24.com/58.03,12.5/12
Citera
2021-10-03, 14:01
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men för att få en gasoltub att explodera behöver den utsättas för värme så om det är gasoltub vi snackar om har han haft dom i källaren och sedan tuttat på kartonger och bråte innan explosionen.

Troligtvis så är det precis så som det har hänt
Citera
2021-10-03, 14:01
Medlem
Han hade kunskap. En fördröjd utlösning, något som han tände på före explosionen och han kunde i lugn och ro lämna hatets hus men kan han lämna hatets land? Det är frågan.

Vi m åste försöka förstå hur han tänker. Killen kanske är överintelligent men har spårat ur. Han skulle kunna haft ett bättre liv.

Men nu har han varit på flykt i mer än 5 dygn och polisen får så mycket information så att datorerna havererar. Give me a ordinary sheriff.
Citera
2021-10-03, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia

Grannarna klagade till värden i somras på hans spring på nätterna och att det luktade kemiskt i trapphuset.
Annars hade jag trott han stulit en gasoltub ifrån de nervösa polackerna från renoveringen mittemot.
Citera
2021-10-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
2st helt olika vittnesiakttagelser som sett Mark inom någar sekunders mellanrum på 2 olika platser?
Den ena säger att han lämnade huset och gick utan att vända sej om när huset exploderade, och en annan säger han stod på innegården bara sekunder efter explosionen.
Så Mark har alltså först lämnat huset för att sedan direkt efter explosionen gått in på innegården och stått där en stund.
Är det förklaringen?

Vittne 1:
Enligt GT/Expressens källa såg vittnet hur Mark Lorentzon lämnade huset, där han själv var bosatt, strax innan den våldsamma explosionen.
Den misstänkte bombmannen ska ha varit för tunt klädd i förhållande till väderleken.
När explosionen skakade lägenhetsbyggnaden vände han sig inte om.

Vittne 2:
Lars-Gunnar Wolmesjö, som bor granne med den efterlyste 55-åringen, observerade också en man på innergården som kan ha varit Mark Lorentzon.

– Jag var väldigt snabb ur min säng, jag gick direkt till min altan och tittade ut. Det stod en person på gården och jag skrek: ”Vad har du gjort din jävel!”, berättar Lars-Gunnar W och fortsätter:
– Han gav sig av väldigt fort.
Enligt Wolmesjö gick mannen norrut, men försvann snart ur sikte.

Alla iakttagelser är nog från innergården. Runt port 20-22 är min uppfattning. MGM är skriven i 20, så att han rör sig runt 22 är onormalt, LG bor i 22 på nedre botten. Men visst är det inte glasklart. Att LG skulle "jagat iväg" MGM genom att skrika "vad fan gör du" känns lite som en efterhandskonstruktion...

Antar att man kan ta sig ut från innergården både i norr och i söder.

Vännen påstod väl att MGM inte bott på Husargaten på rätt länge. Han kanske har en annan adress där han haft sina prylar, men vistats på Husarg. emellanåt. Snurrigt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in