2021-09-28, 00:38
Medlem
Kom att tänka på detta när jag såg en Youtubevideo där man klippt ihop en alternativ version av Toy Story 3 som slutar med att leksakerna fortsätter ner i förbränningsstationen och eldas upp. Är det någon klausul som förbjuder detta i verkligheten eller vågar ingen bara pga eventuell backlash från rädda föräldrar? Existerar någon sån här film? Jag vet att jag hejade på vissa ondingar som liten och störde mig på att de misslyckades när allt gick så bra ett tag. Jag är säker på att det hade gått att göra under 80-talet och säkert lite senare också. Jag tror det hade blivit hus i helvete om det gjordes nuförtiden. Hur mycket kritik hade Disney eller annan studio fått utstå om de gav sig på detta som ett experiment? För mig hade det varit lite av en barndomsönskan som gick i upplevelse att få se detta hända och jag skulle nog inte tro att det var sant först
Citera
2021-09-28, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Kom att tänka på detta när jag såg en Youtubevideo där man klippt ihop en alternativ version av Toy Story 3 som slutar med att leksakerna fortsätter ner i förbränningsstationen och eldas upp. Är det någon klausul som förbjuder detta i verkligheten eller vågar ingen bara pga eventuell backlash från rädda föräldrar? Existerar någon sån här film? Jag vet att jag hejade på vissa ondingar som liten och störde mig på att de misslyckades när allt gick så bra ett tag. Jag är säker på att det hade gått att göra under 80-talet och säkert lite senare också. Jag tror det hade blivit hus i helvete om det gjordes nuförtiden. Hur mycket kritik hade Disney eller annan studio fått utstå om de gav sig på detta som ett experiment? För mig hade det varit lite av en barndomsönskan som gick i upplevelse att få se detta hända och jag skulle nog inte tro att det var sant först

Bra affärsidé.

Gör en egen sån historia, som sedan blir film
Citera
2021-09-28, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Bra affärsidé.

Gör en egen sån historia, som sedan blir film

Mm. Får göra det. Jag skulle typ vilja se mörka remakes på Disneys tecknade filmer. En version av Lejonkungen till exempel där Scar gör det som ingen förstår varför han inte gjorde och bara dödar Simba direkt i ravinen.
Citera
2021-09-28, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Om det släpptes en barnfilm där skurken vinner i slutändan

Det finns många barnfilmer, där skurken vinner i slutändan.

Robin Hood är en sådan barnfilm, där skurken vinner i slutändan.

Robin Hood är en tjuv, som stjäler andras tillhörigheter, och ändå hyllas som "hjälte".
Citera
2021-09-28, 02:05
Medlem
Dålig idé.

Det närmsta man har gjort är ett experiment på barn där de visar ett klipp. Barnet får sedan välja mellan den goda och den onda karaktären. Dvs, vilken de tyckte mest om.
Syftet var att identifiera de som brister i empati.
Citera
2021-09-28, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan

Robin Hood är en tjuv, som stjäler andras tillhörigheter, och ändå hyllas som "hjälte".

Han är fortfarande hjälten i historien.

Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Det närmsta man har gjort är ett experiment på barn där de visar ett klipp. Barnet får sedan välja mellan den goda och den onda karaktären. Dvs, vilken de tyckte mest om.
Syftet var att identifiera de som brister i empati.

Hur gick det?
Citera
2021-09-28, 07:43
Medlem
sommarlovs avatar
I alla barnfilmer vinner de goda, för att de vinner.
Bara titta på Star Wars och liknande trams.
Alla dessa skitrullar har så klart en agenta, de ska träna barnet att acceptera att vi slår ner våra "fiender", vi är ju dom goda, eftersom vi vinner, precis som på alla filmer vi matas med.
Citera
2021-09-28, 09:55
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Alla dessa skitrullar har så klart en agenta, de ska träna barnet att acceptera att vi slår ner våra "fiender", vi är ju dom goda, eftersom vi vinner, precis som på alla filmer vi matas med.

Nä. Snarare är det tradition som i vilken saga som helst, det måste ju sluta lyckligt i någon form. Skulle de onda vinna är sagan "misslyckad", det är kutym att hjälten vinner.
Citera
2021-09-28, 09:57
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan

Nä Robin Hood är moderat, han snor pengarna från staten och delar ut till de som jobbar och knegar. Själv behåller han inget då han saknar heltidsarbete. En slags skattesänkning kan man säga.
Citera
2021-09-28, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Nä Robin Hood är moderat, han snor pengarna från staten och delar ut till de som jobbar och knegar. Själv behåller han inget då han saknar heltidsarbete. En slags skattesänkning kan man säga.

Så uppfattade jag det också.
Citera
2021-09-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Så uppfattade jag det också.

Ja. Han kämpar mot hutlös beskattning. Prins John fick också sin position bara för att Rickard inte var där. Det är som att Carl Philip skulle vikariera för kungen och av ren snålhet höga alla avgifter i samhället. Då förtjänar han att bli rånad.
Citera
2021-09-29, 07:07
Medlem
Skräckfilm för barn är tydligen jättesvårt att göra och få att funka eftersom det måste ligga precis på gränsen. Antingen blir det för fånigt vilket gör det till skräckkomedi eller för otäckt och då funkar det inte för barn. Dataspelsbranchen är betydligt bättre än filmbranschen på det.

Kan tänka mig att en barnfilm med olyckligt slut, skurken vinner hamnar i samma sits. Det måste vara jäkligt exakt på gränsen och riktigt jävla bra för att det skall funka för att barn ändå skall gilla filmen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in