2007-01-12, 08:21
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Faktum är att det är inte "bara" kaffe. Dessutom reagerar människor väldigt olika på koffeinet och dess effekter.
Koffein är väldigt psykoaktivt och påverkar vår hjärna i högre utsträckning än vi ofta tror. Koffein kan också verka stressande och ge ångest.

Rastlös är jag, ångest har jag... Man borde ju bli avskräckt!

Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
När jag ändå är här kan jag meddela att jag ämnar sluta intaga denna ädla brygd as well!
Sitter och dricker 5 koppen denna dagen, klockan ...halv 2 på natten. Konstruktivt eller hur?

Du får posta här om hur det går!
Skall nån lyckas sluta dricka kaffe? Missa inte den spännande fortsättningen
Citera
2007-01-12, 08:58
Medlem
Continental Ops avatar
prova att bara dricka kaffe till frukosten o sen inget mer på dan
Min erfarenhet är att jag mår dåligt resten av dan om jag inte får nåt på morronen men sen är det ok
Citera
2007-01-12, 14:39
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
prova att bara dricka kaffe till frukosten o sen inget mer på dan
Min erfarenhet är att jag mår dåligt resten av dan om jag inte får nåt på morronen men sen är det ok
Exakt samma här. Klarar mig lätt en hel dag utan kaffe, bara jag får mitt morgonsug botat ;P
Citera
2007-01-30, 08:19
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Exakt samma här. Klarar mig lätt en hel dag utan kaffe, bara jag får mitt morgonsug botat ;P

Det bor en postcounthora i varje FB:are, nu har jag nått 1000 inlägg, det firar jag med en kopp kaffe nu på morgonen.

Skål på er, framförallt till Kyuss, en optimist som peppar alla som har det svårt...med kaffe och annat skit
Citera
2007-03-02, 11:06
Medlem
Valnirs avatar
Hur går det med kaffet kyuss? Själv så pimplar jag på, har verkligen gett upp.
Citera
2007-03-02, 19:29
Medlem
Continental Ops avatar
hä kan mot bakgrund av mitt råd ett par poster högre upp meddela att min egen kaffekonsumtion eskalerat på senare tid, pga att vi hade så gott kaffe på jobbet, har börjat känna sug på kvällar och har i vissa fall gjort mocka på kvällarna, det här är farliga grejer alltså
Citera
2007-03-16, 16:33
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valnir
Hur går det med kaffet kyuss? Själv så pimplar jag på, har verkligen gett upp.
Jag dricker fortfarande bara på morgonen, fast det har blivit 2 muggar innan frukost... Lite för mkt kanske.

Fan va vi suger på sånt här...
Citera
2007-03-19, 09:59
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Jag dricker fortfarande bara på morgonen, fast det har blivit 2 muggar innan frukost... Lite för mkt kanske.

Fan va vi suger på sånt här...

Ha ha, japp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in