2021-09-26, 20:17
Medlem
Finns det någon (manlig) incelglorifierande musik? Kan på rak arm komma på glorifiering av singelkvinnor i flera stora låtar som beyonces single ladies, the pussycatdolls I don't need a man samt en del ytterligare låtar som jag inte kan namnet på. Jag kommer dock inte på en enda låt som glorifierar eller ens förskönar manliga singlar/incels.
Finns det några kända låtar som glorifierar (manliga) incels, om inte, varför inte? Är det underförstått att en single lady inte är ofrivilligt singel? Kan det anses omanligt att inte ligga runt eller vara skadligt för din image som artist att sjunga ut om incelskap som något positivt (även om artisten inte är en incel)?
Citera
2021-09-26, 20:34
Avslutad
Finns såklart massor, man tänker kanske bara inte på det. Men här är iaf ett par tips:

* Johnny Cash - Solitary Man
*Bob Marley- No woman, no cry
* Metallica - Turn the page
Citera
2021-09-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
Finns det någon (manlig) incelglorifierande musik? Kan på rak arm komma på glorifiering av singelkvinnor i flera stora låtar som beyonces single ladies, the pussycatdolls I don't need a man samt en del ytterligare låtar som jag inte kan namnet på. Jag kommer dock inte på en enda låt som glorifierar eller ens förskönar manliga singlar/incels.
Finns det några kända låtar som glorifierar (manliga) incels, om inte, varför inte? Är det underförstått att en single lady inte är ofrivilligt singel? Kan det anses omanligt att inte ligga runt eller vara skadligt för din image som artist att sjunga ut om incelskap som något positivt (även om artisten inte är en incel)?
Man behöver inte vara incel bara för man är singelman,titta på dom cuckade beta simparna dom kommer inte längre än till arr vara 'kompis' med brudarna, får stå i garderoben och runka när tjejkompisen knullar Ahmed.
Citera
2021-09-26, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Untermensch
Finns såklart massor, man tänker kanske bara inte på det. Men här är iaf ett par tips:

* Johnny Cash - Solitary Man
*Bob Marley- No woman, no cry
* Metallica - Turn the page

No woman no cry handlar inte om det.
Solitary man är väl ett bra förslag om jag förstår ts någorlunda rätt.
Turn the page är ju en gammal cover från tidigt 70-tal
Citera
2021-09-26, 20:40
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Glorifiera är väl att ta i, och kanske finns där mer av bittra än inga erfarenheter av relationer, men man kan ändå nämna Paul Simons I am a rock som senare spelades in även av Simon & Garfunkel.

https://www.azlyrics.com/lyrics/simongarfunkel/iamarock.html
Citera
2021-09-26, 20:41
Bannlyst
Incels är väl mer självömkande... deras nationalsång är ju Jacob Hellmans vara vänner:

"och bara, bara vara vänner
och tala om allt, vi kan väl tala om allt
men vi ska bara, bara vara vänner
och tala om allt, vi kan väl tala om allt
med varann"
Citera
2021-09-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion

Lustans Lakejer - Diamanter:
Citat:
Jag ska börja bli elak
Jag ska odla mitt hat
För om hatet är tillräckligt kallt
Så ser man världen så klart

(...)

För diamanter är en flickas allra bästa vän
(Flickas bästa vän)
Rio, Bryssel, Zurich, Haag
Parfym, champagne och män
(Flickas bästa vän)
Diamanter är, ja diamanter är
Ja diamanter är en flickas bästa vän

Tills nattens skuggor faller
Ska jag trippa på tå
Sen när dom inte tänker på mig
Ska jag ta det jag kan få
https://www.youtube.com/watch?v=i9bEncnsHaI
Citera
2021-09-26, 20:42
Medlem
harrowdownhills avatar
Svullos för fet för ett fuck?

Vi har ju också Mr Cool som åtminstone tangerar incel-temat https://www.youtube.com/watch?v=Li-2l6NQ_VM

I övrigt, frågan är fel ställd - du jämför låtar om kvinnligt självvalt singelskap med icke-självvalt manligt dito. Det ligger i begreppet incels natur (involuntary) att det är ett ofrivilligt tillstånd.
Citera
2021-09-26, 20:44
Bannlyst
Danzig - Stalker song:

no one knows my name
where I come from
no one sees my face
sees me coming
you can never hide
if I want you
you can't even try
keep from crying

no one sees my face
sees my pain
no one can see my shape
in the shadows
you can feel the dark
when it's stalking
I can slip right in whenever I want you

I'm coming in your home
I wish you could
I'm coming in your hole
I wish you would

Citera
2021-09-26, 20:44
Medlem
Muppetys avatar
https://www.youtube.com/watch?v=AO43p2Wqc08
Citera
2021-09-26, 20:45
Medlem
No woman no cry har väl iofs en negativ klang snarare än en positiv och handlar väl primärt om kärlek som tagit slut. Är tveklöst en känd låt dock. Får kolla upp de övriga låtarna då jag inte känner till dem.
Citera
2021-09-26, 20:46
Bannlyst
Det är ju bob marleys jamaica-engelska betyder ju typ nej gråt inte!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in