2022-01-03, 20:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Säkert
Vad grundar du det på?
Eller var det bara ett ironiskt drag?
Citera
2022-01-03, 20:24
Medlem
Jag tror bara han har EN anmälan. Men att den innehåller flera dokumenterade misshandelstillfällen. Dokumenterade med bilder. Och kanske läkarjournaler. När det gäller vuxna så har läkare ingen anmälningsplikt. Men de skriver journal.
Citera
2022-01-03, 20:33
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det något som bevisar att det är C som har orsakat blåmärken och strypmärken?

Jag tvivlar inte på att det är C som är skyldig, men är det fastställt i till exempel domstol att han är skyldig eller finns det utrymme för att någon annan kan ha orsakat skadorna?

Jag är ute efter fakta då diskussionen troligen gynnas av det.

Som i viss mån redan framförts så skickade offret två bilder på separata skadetillfällen till sin syster för ungefär ett år sedan och påstod att skadorna var orsakade av MGM. Båda bilderna föreställande skrapsår i ansiktet och den ena med ett märke runt halsen liknande bredden av en väskrem. Bilderna publicerades i Polsk media genom offrets mor. Förmodligen är de del av anmälan om misshandel som upprättades veckorna innan offret dog och som ingår i kommande åtal mot MGM.

Den tredje bilden som diskuteras är den som en användare här påstår att MGM visat för denne dagarna innan offret dog och hävdat att det föreställer skador som offret ska ha åsamkat MGM. Den bilden tycks ingen annan än de två ha sett.
Citera
2022-01-03, 20:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Men han är ju redan dömd på livstid på FB!.
Njaä, vi är även några som landat i 16/18 år. Och så grästuggaren förstås som satsar sin spargris på brott mot griftefriden. Vad det nu ger - 4/6 år?
Citera
2022-01-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Njaä, vi är även några som landat i 16/18 år. Och så grästuggaren förstås som satsar sin spargris på brott mot griftefriden. Vad det nu ger - 4/6 år?
Brott mot griftefriden ger max 2 år. Bedrövligt. Du kan stycka liket. Pissa på det. Slänga det åt vargarna. 2 år max.
Citera
2022-01-03, 21:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Brott mot griftefriden ger max 2 år. Bedrövligt. Du kan stycka liket. Pissa på det. Slänga det åt vargarna. 2 år max.
OJ! Är det så illa!
Citera
2022-01-03, 21:53
Medlem
Citat:
OJ! Är det så illa!
Riksdagen lämnade förslag om högre straff genom Grovt brott mot griftfriden. Dvs skända ett lik så illa man kan för att dölja dödsorsak, exvis gm styckning. Justitieutskottfet avslog. Så det verkar fortf vara max 2 år.
Citera
2022-01-03, 22:06
Medlem
Citat:
Jag tror bara han har EN anmälan. Men att den innehåller flera dokumenterade misshandelstillfällen. Dokumenterade med bilder. Och kanske läkarjournaler. När det gäller vuxna så har läkare ingen anmälningsplikt. Men de skriver journal.

Har C blivit åtalad än?
Citera
2022-01-03, 22:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Riksdagen lämnade förslag om högre straff genom Grovt brott mot griftfriden. Dvs skända ett lik så illa man kan för att dölja dödsorsak, exvis gm styckning. Justitieutskottfet avslog. Så det verkar fortf vara max 2 år.
OT Vet du motivering till avslaget?
Citera
2022-01-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har C blivit åtalad än?
Nej. Slutdelgivningen sker i "slutet av januari" (citerar åklagaren). Så åtal väcks väl efter en el två veckor.
Citat:
OT Vet du motivering till avslaget?
Nope.
Citera
2022-01-04, 02:09
Medlem
Svårt att hänga med i den här tråden men enligt expressen så är polisen fortfarande öppna för möjligheten att det finns en medhjälpare med tanke på den udda placeringen av väskan. Och att de håller förhör med folk. Har detta diskuterats något mer om vem som kan tänkas ha hjälpt honom? Någon i hans närhet.
Citera
2022-01-04, 02:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Jag förstår inte riktigt varför du vill kalla debatt när det är två människor och familj som lider. Är det hobby för dig?

Vi har en debatt här, det här är ett forum för debatt om du missat det. Du får yttra dig men det får vi andra också.

Jag TROR dessutom att det är bara en bråkdel av alla fakta och omständigheter kring de två huvudpersonerna som hittills framkommit i tråden, gissar att man kommer att bli förvånad när man får veta exakt vad som hänt?

Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Jag är här för att jag vill hjälpa dom, inte er.

Vem exakt vill du hjälpa och med vad?

Om vi läser Barbys sammanställning så är det inte mycket till hjälp du erbjuder?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in