2021-09-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Hmmm, jag har jobbat på rättspsyk och kan garantera att de får drivvis med beundrarbrev från alla möjliga kvinnor, jag jobbade med våldtäktsmän, mördare och pedofiler och det var ingen skillnad i mängd beundrarbrev de fick. Till och med några fall där det planerades giftermål och barn med mera.

Finns oerhört mycket forskning på varför detta sker, långt ifrån alla kvinnor faller för dem men tillräckligt många för att ögonbrynen ska åka upp en bit.

Läs om fallet i Växjö där en sjuksköterskeelev kärar ner sig i avdelningens farligaste patienten och senare hjälper honom att fly.

Kort sagt många dras till de farliga männen, många gör det inte.

De är mästare på att manipulera. Spela offer. De är goda personer i början. Händer alla...kan hända dig med.
Citera
2021-09-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Exakt
Nu dödas och misshandlas ju fler män av män än kvinnor så det är inte könet som är avgörande. Det är våldet som bör uppmärksammas oavsett kön
Citera
2021-09-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Han är Polsk.
Det finns 25-30 000 zigenare i Polen (2018).
Citera
2021-09-29, 17:12
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Det finns 25-30 000 zigenare i Polen (2018).

Vad har det med tråden att göra?
Citera
2021-09-29, 17:14
Medlem
linn_rosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ger den svar på om hon satte sig frivilligt i bilen eller om det var under tvång?

Jag undrar om det är skillnad på människorov, kidnappning eller olaga frihetsberövande?
I artiklarna har det stått misstänkt människorov och inte kidnappning t ex.
Senast redigerad av linn_ross 2021-09-29 kl. 17:16.
Citera
2021-09-29, 17:17
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Nu dödas och misshandlas ju fler män av män än kvinnor så det är inte könet som är avgörande. Det är våldet som bör uppmärksammas oavsett kön

Rätt stor skillnad på att mördas av någon man har en nära relation med dock. Det blir helt andra hot man behöver ta hänsyn till när man försöker leva sitt liv av den bilden att män har rätt att slå och mörda kvinnor de lever ihop med.
Citera
2021-09-29, 17:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Jag undrar om det är skillnad på människorov, kidnappning eller olaga frihetsberövande?
Människorov är vad det heter i Brottsbalken.
”Kid_napping” är det anglosaxiska begreppet som inte finns i svensk lag men kanske i folkmun
Citera
2021-09-29, 17:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Människorov, du för bort någon mot dennes vilja
Olaga Frihetsberövande, du låser in, stänger in, hindrar någon från att lämna
Citera
2021-09-29, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Våld i relation är en helt annan typ av våld än det som sker på gatan. Men visst, allt våld bör uppmärksammas
Citera
2021-09-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Lite märkligt..satt han kvar i bilen när hon och mannen "gick på promenad"?
Hur lång tid var mamma och pappa borta i så fall? Kan han ha haft en extrabil stående i närheten och kört iväg hennes döda kropp längre bort då? Eller så dödade han henne där, gömde kroppen och han eller någon annan förflyttade kroppen senare. Kroppen måste ju annars vara där tycker man. Finns det vilda djur där som kan ha ätit upp henne så snart?
Citera
2021-09-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Hmmm, jag har jobbat på rättspsyk och kan garantera att de får drivvis med beundrarbrev från alla möjliga kvinnor, jag jobbade med våldtäktsmän, mördare och pedofiler och det var ingen skillnad i mängd beundrarbrev de fick. Till och med några fall där det planerades giftermål och barn med mera.

Finns oerhört mycket forskning på varför detta sker, långt ifrån alla kvinnor faller för dem men tillräckligt många för att ögonbrynen ska åka upp en bit.

Läs om fallet i Växjö där en sjuksköterskeelev kärar ner sig i avdelningens farligaste patienten och senare hjälper honom att fly.

Kort sagt många dras till de farliga männen, många gör det inte.
Skönt nog är det inte så på fängelser iaf. Visst det händer. Men enstaka snarare än drivvis.
Citera
2021-09-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Hur lång tid var mamma och pappa borta i så fall? Kan han ha haft en extrabil stående i närheten och kört iväg hennes döda kropp längre bort då? Eller så dödade han henne där, gömde kroppen och han eller någon annan förflyttade kroppen senare. Kroppen måste ju annars vara där tycker man. Finns det vilda djur där som kan ha ätit upp henne så snart?
Att en av Skånes 2-3 vargar hittat henne och kalasat på henne finner jag för otroligt. Några lodjur eller järv har vi inte heller. Hon finns i närheten, om han inte haft en medhjälpare. Wilma försvann spårlöst, utom huvudet som fanns i bostaden. Men där hade mördaren flera dgr på sig. Så hr inte skett här. De kommer hitta Beata. Frågan är bara när. Vi är inne på 5 dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in