2022-12-16, 02:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men samtidigt är väl C oskyldig till barnfridsbrott och våldtäkt enligt ditt sätt att resonera eftersom ingen domstol har fällt honom för detta?

Men vad gäller det som han är dömd för så står hoppet till resning i HD 2023, där kan ett nytt blad vändas om vi har lite tur.
Jag har följt ditt råd. Det tycker jag att du också ska göra.
Citera
2022-12-16, 07:48
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Just nu filar väl C och hans advokat på en resningsansökan till HD, förhoppningsvis kommer fallet att baxas upp där. Såvida det tillkommer ny bevisning. C förtjänar en prövning till eftersom det finns en rad frågetecken.

Nej, där finns det inga större tvivel. Han är oskyldig. C håller av sin son och ville nog knappast att sonen skulle se på när de grälade och bråkade ännu en gång?

I rättvisans namn borde väl du kunna erkänna att han har friats för barnsfridsbrott av två domstolar. Han är oskyldig.

Lyssnar du på någon annan än dig själv? Jag avstår att svara. Men om du anser att barnfridsbrottet är dåligt utrett kan ju även mordet i teorin vara lika dåligt utrett?

Du får tro vad du vill. Precis som jag.
Mitt fetade

Resningsansökan? Först ska han väl begära prövning av HD? Var det inte du som var så kunnig?
Citera
2022-12-16, 10:53
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Slappna av, skala en apelsin. Du känns överspänd. Misstankarna mot C för barnfridsbrott har prövats i 2 domstolar. Han har friats och är att betrakta som oskyldig.

Tack för ditt långvariga engagemang men eftersom det av er påstådda brottet inte har prövats i domstol så är han fortfarande att betrakta som oskyldig. Det spelar ingen som helst roll vad du anser vara "högst sannolikt" eftersom vi inte kommer att få reda på detta. Allt kan endast förbli spekulationer.

Även C blev förövrigt misshandlad (slagen i ansiktet) vid det där bråket du pratar om.

God Jul!

Jag har svårt att sätta fingret på om du inte är läskunnig, struntar i att läsa, eller läser och förstår men ändå väljer att agera stolpskott. Märkligt.

Med ditt sätt att resonera har ju dock ingen misshandel av C skett eftersom det varken finns någon polisanmälan eller dom om misshandel av C. Det här känns deja vu, ja just det, vi har ju diskuterat samma sak i hundra av dina andra inlägg.
Citera
2022-12-16, 11:03
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Just nu filar väl C och hans advokat på en resningsansökan till HD, förhoppningsvis kommer fallet att baxas upp där. Såvida det tillkommer ny bevisning. C förtjänar en prövning till eftersom det finns en rad frågetecken.

Kan du ge något som helst exempel på sådan bevisning som skulle föranleda prövningstillstånd i HD?
Citera
2022-12-16, 11:05
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Nu när domstolens beslut är oförändrat och C kommer att sitta i fängelse på livstid, kan vi prata om konstigheter?

Om konstigheterna hör till fallet och inte handlar om att älskaren har cyklat runt och spridit kroppsdelar från cykelkorgen, absolut. Tror dock det mesta är diskuterat in absurdum. Vad hade du i åtanke?
Citera
2022-12-16, 12:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Med ditt sätt att resonera har ju dock ingen misshandel av C skett eftersom det varken finns någon polisanmälan eller dom om misshandel av C.

Fast du har ju själv medgett att han blev slagen .

Samtidigt kan vi notera att C är friad av hela två domstolar för barnfridsbrott.

Då har väl aldrig detta påstådda brott ägt rum? Rätt?
Citera
2022-12-16, 13:05
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Samtidigt kan vi notera att C är friad av hela två domstolar för barnfridsbrott.

Samtidigt kan vi notera att C är dömd av hela två domstolar för mord.

Då har väl detta påstådda brott ägt rum?
Rätt?
Citera
2022-12-16, 13:32
Medlem
Citat:

Du använder dig av en helt egenpåhittad metod för räkna ut vad som hänt och inte.

Men om vi går på din linje, så är han oskyldig till barnfridsbrott eftersom han blivit friad hela två gånger. Han är skyldig till mord och misshandel eftersom han blivit dömd hela två gånger av samma domstol.

Korrekt uppfattat?
Senast redigerad av Heretic77 2022-12-16 kl. 13:35.
Citera
2022-12-16, 21:00
Medlem
LeBronThurmans avatar
BoISaren berättar en sanning som visar sig bli för svår för Ogräset att höra:
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag lämnar det där. Folk får dra sina egna slutsatser av ditt svammel

Jag ser hur du kokar av ilska. Och det gör mig glad. Du är en tickande bomb. Stackars den här tråden om den överlever att C överklagar till HD och resning inte beviljas.

Nu tänker jag lämna dig ifred. Känns onödigt att utbilda dig mer

Det är möjligt, men inte troligt, att du vet mer än mig om HDs uppdrag.
Det fetmarkerade visar på en sanning som Stolpskottet låtsas bortse ifrån, men det sätt som han har kommit att agera på detta säger allt.
Vi får väl se om även mina inlägg före 2018 på fb också blir kommenterade med rent nonsens.

Ärendet är avslutat, mördaren är dömd i två instanser, HD utfärdar inget prövningstillstånd och kackerlackans advokat inser att förutsättningarna för detta inte existerar.

Medans Crazy är placerad på Kumla så utvärderas hans framtida mer exakta placering inom fångvården bland likalydande fega kvinnoförnedrande våldsamma as, allt för att uppnå riskminimering för svinpälsen som berövade sina barn deras mamma.

Allt efter devisen: Om inte jag får äga henne, så ska fan i mig inte heller någon annan få göra det!
En metod som praktiseras av lågpannade individer som sedermera blir fundersamma över varför de bestående benämns som incels.
Senast redigerad av LeBronThurman 2022-12-16 kl. 21:03.
Citera
2022-12-17, 00:49
Medlem
monken1s avatar
B:s mamma skriver att barnen stannar i Sverige. De bor hos en bra familj och vill inte återvända till Polen. De har bra kontakt och hon besöker dem till jul.

(Från Facebook)
Citera
2022-12-17, 01:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
B:s mamma skriver att barnen stannar i Sverige. De bor hos en bra familj och vill inte återvända till Polen. De har bra kontakt och hon besöker dem till jul.

(Från Facebook)

Kan du länka mammans fb?
Citera
2022-12-17, 01:37
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Kan du länka mammans fb?
https://www.facebook.com/Grazyna29
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera